Jämför Sveriges bästa integrationsplattformar (iPaas)

Varför investera i en integrationsplattform?

Tidigare var integrationsplattformarna endast något som större företag använde sig av för att koppla ihop olika system. Idag ser det hela annorlunda ut, särskilt efter att iPaas (integration platform as a service) såg dagens ljus. Att slippa dyra licenskostnader är en av flera fördelar med att numera kunna ha integrationsplattformen och systemintegrationerna i molnet, när leverantören sköter driften och alla uppdateringar.

Är du ute efter att skaffa en integrationsplattform? BusinessWith gör dte enklare att jämföra de bästa integrationsplattformarna i Sverige – allt för att förenkla just ditt systemval.

Hur ska jag välja integrationsplattform?

Varför ska ditt företag ha en integrationsplattform, istället för att endast använda sig av en-till-en-integrationer för att låta system och appar tala med varandra?

Enkelt förklarat kan man säga att integrationsplattformen har mycket större muskler att klara av flera system, och ger dig som användare bättre insyn och kontroll. Plug-ins kors och tvärs i all ära, men vad händer när något går fel, eller när det tredje och fjärde systemet inte kan kopplas ihop? Integrationsplattformen löser denna utmaning, och fungerar som en hub, tolk eller ett nav som ser till att systemen talar samma språk och kan kommunicera – och att alla processer automatiseras.

Vilken är den bästa integrationsplattformen för ert företag? Varför göra en jämförelse? En implementering av integrationsplattform är något man helst bara vill göra en gång, därför är BusinessWiths råd att först jämföra och ställa de olika integrationsplattformarna mot varandra, innan ni gör ert val. Vår guide gör det enklare att hitta rätt – välkommen att välja system direkt hos oss.

3 saker att tänka på när du väljer integrationsplattform

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Lista på 21 olika Integrationsplattform

Canvas är den ultimata lösningen för organisationer som enkelt vill överföra data mellan affärskritiska applikationer. Med Canvas kan du automatisera datasynkronisering, spara tid och minska fel samt ha full kontroll över din data - allt i samma plattform. Du kan konfigurera dina integrationer själv eller med hjälp av vårt expertteam.Lär dig mer om Canvas

Multisoft levererar webbaserade systemlösningar som anpassas utifrån din verksamhet. För verksamheter som vill spara resurser till värdeskapande arbete, hjälper Multisoft att automatisera bort onödig administration och dubbelarbete. Istället ersätts det av en automatiserad systemlösning som kan integrera mot befintliga och nya system - enkelt och snabbt. Berätta om dina verksamhetsbehov.Lär dig mer om Multisoft

Under de senaste två decennierna har Graz etablerat sig som en ansedd leverantör för finansiella institutioner i Norden, inklusive banker, investeringsorganisationer, pensionsfonder och försäkringsbolag. Vi hjälper våra kunder med dataintegration, rapportering, smart data lake, data sourcing och analys samt datamigrering.Lär dig mer om IDX

Bygg skräddarsydda verksamhetsapplikationer eller koppla samman dina system till en och samma plattform med hjälp av low-code. - Offentlig och privat sektor - Användarnära och visuell utveckling - Passar bra för integrationer, ärendehantering, offertersystem, bidragsansökningar, felrapportering.. och mycket mer.Lär dig mer om Flowfactory

Azure är ett low-code program utvecklat av Microsoft och är ett omfattande system som är skalbart med en rad olika typer av moduler. Systemet är framtaget för programutveckling med begränsad kod och kan leverera lösningar till en mindre kostnad än vid system framtagna med komplex kod samtidigt som det erbjuder mängder av autonoma funktioner. Systemet kan enkelt utökas och målet vid implementerad l...Lär dig mer om Azure

Denna lösning tillför en enkel och flexibel integration av företagets olika system för att sammankoppla dessa till en och samma plattform. Blue integrator arbetar bland annat med integrationer som automatiserar processer inom artikelhantering, lagerhantering, fakturering och inköp med mera.Lär dig mer om Blue integrator

Denna integrationsplattform är anpassningsbar efter användarensbehov och enkel att expandera. Med en grafisk översikt över integrationsplattformen och förkonfigurerade komponenter är det enkelt att hantera plattformen utan kodning.Lär dig mer om Bosbec WE

Ett verktyg som ser till att organisationen har den kapacitet som är nödvändig i nuläget och tillåter enkelt att lägga till eller ta bort integrationer. All information hanteras under god säkerhet på integrationsplattformen och det utförs ständiga uppföljningar på genomförda integrationer.Lär dig mer om Ciceron integrationsplattform

Exsitec bygger integrationer för snabbare digitaliseringstillväxt inom företaget och samtidigt mindre kostnader med färre fel inom organisationen. Skapa en större kontroll över systemintegrationer och med en god överblick kring aktiviteter mellan systemen med denna lösning.Lär dig mer om Exsitec integration

En webbaserad integrationslösning som kopplar samman systemen inom organisationen med hjälp av en användarvänlig lösning som enkelt kan expanderas. Skapar en tydlig översikt kring de kopplingar som existerar mellan organisationens olika system.Lär dig mer om Frends iPaaS

Integrationsplattformen som är inriktad för hantering av data för marknadsföring. Genom att integrera de system som kan tillgå viktig information kring marketing data samlar Funnel data, strukturerar upp data och gör den redo för analys. Med hjälp av systemet kan nya möjligheter på marknaden identifieras och organisationen växa.Lär dig mer om Funnel

Systemet finns att använda som molnbaserat SaaS-system eller en Onpremise-lösning. Ett kraftfullt program som hjälper organisationen att minska kostnader och öka kundservicen med hjälp av standardiserade processer för att integrera organisationens system.Lär dig mer om iCore Integration Siute (iCIS)

Inobiz IS kan enkelt integrera system av olika kombinationer from SaaS, Onpremise och cloud. Programmet kan hantera allt från enstaka meddelanden till större informationsflöden och visar samtidigt en grafisk visuell bild över transaktionerna.Lär dig mer om Inobiz integration server

Plattformen är utformad för att enkelt hämta, transformera och flytta data, allt under en säker hantering med bra kontroll. Med ett obegränsat antal uppkopplingar kan integrationsplattformen kundanpassas efter behov och möjliggör för ett automatiserat flöde inom organisationen.Lär dig mer om Intelligent integrationsplattform

Junipeer är integrationsplattformen för e-handel där du som e-handlare får tillgång till de bästa integrationerna. Våra kunder uppskattar enkelheten & stabiliteten samt att man med Junipeer spar massor med tid & pengar då bokföringen automatiseras helt.Lär dig mer om Junipeer

Mocki är ett verktyg för testning av APIer inom organisationen. Genom at använda Mocki kan användaren designa och testa scenarion för att potentiellt upptäcka fel som kan uppstå vid integrationerna.Lär dig mer om Mocki API

Vid implementering av plattformen erbjuds en onboarding av Sharespine för att underlätta arbetet för användaren. Vertyget använder sig av standardiserade integrationer för automatiska funktioner för bland annat order och logistik, bokföring och återköp samt produktdata.Lär dig mer om Sharespine

Ta hand om data och länka samman olika datakällor med detta användarvänliga och webbaserade data management-verktyg från Qlik. Plattformen tillåter både analyser och segmentering av data, vilket gör det enkelt att hitta den information som efterfrågas inom verksamheten. Lär dig mer om Talend Data Fabric

Tiera möjliggör för ett smidigt informationsflöde mellan de olika systemen inom organisationen. En bra lösning för offentlig sektor såväl som privata företag med API som huvudsakligt programmeringsgränssnitt.Lär dig mer om Tiera integrationsplattform

Koppla samman data från flera olika datakällor och skapa på så vis ett automatiserat dataflöde genom att använda denna automatiseringsplattform från Zapier. Effektivisera kritiska processer inom företaget och anpassa verktyget efter de specifika behov som just er verksamhet har för att nå ett bättre resultat på lång sikt. Lär dig mer om Zapier

Zwapgrid har möjlighet att integrera över 50 olika system inom bland annat e-handel, betalningar, bank och logistik. SaaS-bolag/mjukvarubolag kan använda Zwapgrid för att erbjuda integrationer till sina kunder och företagare kan effektivisera återkommande administration till bra priser.Lär dig mer om Zwapgrid

Snabbguide

3 saker att tänka på när du väljer integrationsplattform

Står du inför valet att implementera en integrationsplattform i er verksamhet, så att era IT-system enklare ska kunna kommunicera med varandra på ett effektivt sätt? Då finns det flera saker att tänka på innan du jämför och väljer system. Här kommer tre tips från BusienssWith:

1. Gör en integrationsstrategi

Vilka system kräver integration? Hur samtalar systemen idag? Inte alls? För att implementeringen av en integrationsplattform ska falla väl ut, bör ni på ert företag formulera en integrationsstrategi. Kartlägg hur behoven ser ut idag samt imorgon, för att få en grundligare förståelse för vilken typ av plattform ni behöver.

2. Kräv en framtidsvass plattform

Integrationsplattformen är en central hub som möjliggör att era olika system ska kunna kommunicera med varandra utan trösklar. Den är en del av er digitala framtid. Välj ett system som vet vad de snackar om, och som själva tänker framtid.

3. Sätt upp kriterier och krav

Vilken kravspecifikation har ni på en integrationsplattform? Hur tänker ni kring kostnad och support? Funktioner och driftkostnad? Säkerhetsaspekten? Gör en utredning internt över vilka era behov och krav är, för att sedan kunna jämföra med målet att hitta det bästa systemet för verksamheten.

Vill du ha fler tips? Du är alltid välkommen att höra av dig till BusinessWith för att få fler råd kring hur du ska välja rätt system. I vår systemguide hittar du de mest eftertraktade systemen på marknaden. Börja gärna att jämföra – eller hör av dig för att få hjälp framåt.

Beskrivning av produktfunktioner

Analys och rapportering

Plattformen kan samla och analysera data och information från de olika systemen och sammanställa dem i rapporter.

API

API används som gemensamt gränssnitt för att koppla samman systemen och tillåta dessa att samarbeta.

Grafisk översikt över plattformen

Få en tydlig överblick kring hur organisationens system är sammankopplade i form av grafiska bilder och former.

Hantera behörigheter

Välj vilka som skall ha behörighet på plattformen internt och externt

Informationsfilter

Möjlighet att filtrera vilken information som skall skickas mellan systemen.

Kontinuerlig informationskontroll

Informationen som färdas mellan de olika systemen kontrolleras kontinuerligt för att minska risken för fel vid transformation eller överföring.

Portal för utveckling

Tillgång till en portal där tidigare förändringar på plattformen är noterade och utvecklaren kan ta del av viktig information.

Schemalagda aktiviteter

Ger möjligheten att schemalägga transformationer och överforingar av data och information på utsatta tider.

Skalbar plattform

Plattformen är skalbar och kan anpassas utirån de behov som uppstår, vilket är bra för framtidsplaneringen.

Varningssystem

Integrationsplattformen varnar om det uppstår misstänkta eller bekräftade fel i systemet.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site