HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Multisoft

Multisoft

Multisoft

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Multisoft?

Multisoft levererar webbaserade systemlösningar som snabbt anpassas efter din verksamhet. Automatisera bort onödig administration och dubbelarbete och få tid över till värdeskapande och arbete som gör skillnad.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEDKNO

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Multisoft?

Varför väljer man Multisoft?

  • Användarvänligt, enkelt och snabbt
  • Slipp administration och dubbelarbete genom automatisering
  • Samla allt som behövs på en och samma plats. Integrera till både gamla och nya system vid behov

Varför väljer man er som leverantör?

  • Multisoft bildades 1995 och har levererat över 400+ system till bl.a. kunder såsom Volvo, Barncancerfondern och Länsförsäkringar
  • Vi anpassar systemlösningarna efter verksamheten
  • Systemet kan växa i takt med förändring och uppdateringar sker blixtsnabbt

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Multisoft levererar systemlösningar som anpassas till verksamheten, inte tvärtom. Få tillgång till ett system som inte bara är helt anpassningsbart till era unika processer, utan som även kan förändras i takt med förändring.

Vilka behov och utmaningar är det som Multisoft löser för kunden?

Multisoft hjälper verksamhet att nå nya höjder genom kreativa, anpassningsbara och automatiserade systemlösningar. Undvik ineffektiva processer och onödig administration - få istället tid till det som ger resultat.

Omdömen om Multisoft

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.535

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Flexibiliteten och möjligheten att bygga precis det vi ville bygga.

Rekommenderas

Global IT Service OwnerStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Flexibiliteten och möjligheten att bygga precis det vi ville bygga.

Vad gillar du minst?

Det tar tid och kostar pengar att få det skräddarsytt...

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att utveckla ett nytt system är en komplex uppgift och en ständigt föränderlig värld ställer höga krav på att systemet kan anpassas till nya tekniska system. Tillsammans med Multisoft har vi landat i något som är riktigt bra.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

När du vill ha ett system som kan lösa vad som helst

ProjektansvarigStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Bra leverans. Snabb respons, ordning och reda. Väldigt professionellt. När vi träffade Multisoft för första gången hjälpte de oss på en gång att med att definiera vår process. De gav ett väldigt gott intryck och ingav förtroende.

Vad gillar du minst?

Det har tagit oss en stund att gå från idé till färdig implementering, men vi har hela tiden haft ett bra samarbete. Att bygga helt nytt och få med alla nödvändiga funktioner har varit en utmaning och vi har kompletterat under resans gång, men det färdiga resultatet är vi väldigt nöjda med. Det hjälper oss dagligen att bli effektivare och mer transparenta.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Outsourcingen har gjort att vi har fått andra ledtider än tidigare. Från idé till leverans kan det ta upp till 1 år. Med det i åtanke vill jag påstå att Multisoft varit extremt flexibla

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

När du vill ha ett system som kan lösa vad som helst

ProjektansvarigStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Bra leverans. Snabb respons, ordning och reda. Väldigt professionellt. När vi träffade Multisoft för första gången hjälpte de oss på en gång att med att definiera vår process. De gav ett väldigt gott intryck och ingav förtroende.

Vad gillar du minst?

Det har tagit oss en stund att gå från idé till färdig implementering, men vi har hela tiden haft ett bra samarbete. Att bygga helt nytt och få med alla nödvändiga funktioner har varit en utmaning och vi har kompletterat under resans gång, men det färdiga resultatet är vi väldigt nöjda med. Det hjälper oss dagligen att bli effektivare och mer transparenta.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Outsourcingen har gjort att vi har fått andra ledtider än tidigare. Från idé till leverans kan det ta upp till 1 år. Med det i åtanke vill jag påstå att Multisoft varit extremt flexibla

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Oerhört flexibelt system

ManagementStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Det är en modern lösning med en välanpassad databas. Användarna känner sig bekväma med lösningen och vi får bra stöd från Multisoft när det behövs. Systemet ligger aldrig nere.

Vad gillar du minst?

Det är inte en billig lösning, men vi får verkligen valuta för pengarna.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi har satsat mycket på att få till den här lösningen. Idag kan kunderna logga in och följa sina projekt, vi kan göra kostnadsuppföljning, fakturera och dessutom hålla ordning och reda när vi har så pass många projekt. Allt från ett och samma ställe. Det här är något vi kan använda som argument i upphandlingar. På sikt borde vi kunna bespara en eller flera administrativa tjänster.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Multisoft produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Verksamhetssystem

Analysverktyg

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetshantering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Integrerbart

Ingår

Modulärt

Ingår

Orderhantering

Ingår

Processkarta

Ingår

Projekthantering

Ingår

Resurshantering

Ingår

Stöd för ISO standard

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Bokningssystem

Automatiska påminnelser via SMS och E-post

Ingår

Integrerbart system

Ingår

Kundregister

Ingår

Statistik och rapporter

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Ledningssystem

Analysverktyg

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetshantering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Integrerbart

Ingår

Modulärt

Ingår

Orderhantering

Ingår

Processkarta

Ingår

Projekthantering

Ingår

Resurshantering

Ingår

Stöd för ISO standard

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Projekthanteringsverktyg

Checklista

Ingår

Digital signering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Fakturaunderlag

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång för projektstatus

Ingår

Offertverktyg

Ingår

Personalliggare

Ingår

Projektdashboard/ Gantt

Ingår

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Ingår

Resursallokering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Integrationsplattform

API

Ingår

Expanderbar plattform

Ingår

Kontinuerlig informationskontroll

Ingår

Portal för utveckling

Ingår

Schemalagda aktiviteter

Ingår

Varningssystem

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Multisoft

Vi skräddarsyr webbaserade systemlösningar som sparar tid. Sedan starten 1995 har Multisoft vuxit till ett aktiebolag med över 400 levererade system i bagaget. Med en tydlig vision och djup kunskapsbas skapar vi integrerade och automatiserade system som tar ert företag in i framtiden med hjälp av anpassningsbara lösningar som passar just er verksamhet. Vi strävar alltid efter att bygga långsiktiga och nära relationer med våra kunder så att vi lättare kan identifiera effektiviseringsmöjligheter och bidra med lösningsförslag. Med kompetens som sträcker sig över branschgränser och affärsområden kan våra konsulter ge expertråd oavsett storlek på företag. Sedan 2020 är Multisoft medarbetardrivet och har blivit framröstat som en av Sveriges och Europas bästa arbetsplatser av Great Place to Work fyra år i rad. Vi bryr oss om hållbarhet och väljer därför våra projekt med omsorg och har tidigare arbetat med några av världens största välgörenhetsorganisationer och forskningscenter.