Jämför Sveriges bästa eventsystem

Välj rätt eventsystem för dina evenemang

Vill ni satsa mer på event, eller är eventplanering redan en återkommande del i er verksamhet? Oavsett vilket, och oavsett om ni håller virtuella, fysiska eller hybrida event, vill vi på BusinessWith gärna rekommendera ett eventsystem. Marknaden erbjuder ett flertal system för event, med funktioner på ett antal olika nivåer, och vi är säkra på att det finns ett system som passar riktigt bra just för din verksamhet.

Oftast arrangerar ett företag eller en organisation ett flertal event per år, utan att vara medvetna om att händelserna är att betrakta som just event. Det ni kallar för föreläsning, workshop eller seminarium, är just det. Event. Det lilla räknas, precis som det stora, och sammankomsten med tio deltagare kan vara minst lika viktig som den stora samlingen för hundratals. Med ett eventsystem får ni överblick och kan göra varje kalenderhändelse minnesvärd för alla närvarande.

Ett eventsystem ger dig grepp om tillställningen på ett övergripande plan och ni kan följa varje event från start till mål. I stället för att sköta inbjudningar på ett ställe, sponsorkontakter på ett annat och matplanering på ett tredje, kan ni med ett eventsystem samla allt på en plats. Med ett system för event slipper ni post it-lappar eller anteckningar i diverse dokument och filer – i stället finns allt samlat på en plats där alla inblandade enkelt får tillgång.

Som med alla satsningar vill vi rekommendera att du och ni tänker över era behov innan ni satsar på ett specifikt system för event. Med vår systemguide kan ni hitta det bästa eventsystemet just för er.

Så kan ett eventsystem hjälpa er organisation

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Lista på 14 olika Eventsystem

Powerinit erbjuder en modulbaserad molnplattform för mediabank (DAM), designverktyg, nyhetsbrev, eventhantering och enkäter. Anpassningsbar, säker och på svenska servrar.Lär dig mer om Brand Management Center

Skapa mer professionella event med Sveriges mest populära eventplattform. Med Trippus helhetslösning för eventsystem hantera du dina event med marknadsledande funktioner före, under och efter eventet. Det som skiljer Trippus från andra eventsystem är flexibiliteten, vår helhetslösning samt vår storlek som gör att du kan få bästa möjliga upplevelse. Vill du ha ett riktigt bra och flexibelt eventsy...Lär dig mer om Trippus

Detta eventsystem från Allready Solutions är skapat för att bidra till en smidig, effektiv och enkel hantering av event. Lösningen bidrar till att användaren enkelt kommer igång med skapandet av evenemanget för att sedan bedriva det på ett vis som möjliggör besparingar av både tid och pengar. Systemet är webbaserat och kundanpassat efter specifika behov för att göra användningen av lösningen så be...Lär dig mer om Allready

Axaco Air är ett användarvänligt eventsystem som hjälper användaren att skapa ett lyckat event från start till mål. Systemet kan planera, utföra och göra uppföljningar efter eventet med funktioner för utskick av inbjudningar, registrering av besökare, bordsplacering och registrering av ststistik med mera. Det finns även möjligheter till online och hybrid lösningar under evenemanget med hjälp av vi...Lär dig mer om Axaco Air

Skapa full kontroll äver eventet med Delegia's verktyg för eventhantering. Denna webbaserade lösning skapar full kontroll över deltagarna i evenemanget och bidrar till ett kostnadseffektivt och tidseffektivt event med hjälp av ett kundanpassat system. Registrera deltagare, ta betalt, skapa bordsplacering, integrera med deltagarna och utvärdera evenemanget med hjälp av Delegia för att skapa en bra ...Lär dig mer om Delegia

EventOnline hanterar och skapar god överblick över ditt evenemang genom att bistå användaren med användarvänliga funktioner genom hela processen för eventet. Eventverktyget är webbaserat och lättillgängligt med möjligheter till att skapa en hemsida för evenemanget samt möjligheter till att skapa kölistor och hantera betalningar och mycket mer. Det finns även möjligheter till att utvärdera eventet ...Lär dig mer om EventOnline

En omfattande och molnbaserad lösning för hantering av digitala, hybrida och fysiska event. Evitbe består främst av kanaler för kommunikation, personhantering och bokningar, vilket kan ses som de tre främsta områdena för att lyckas med ett framgångsrikt evenemang. Systemet är modulbaserat och kan kundanpassas efter det specifika behovet för evenemanget eller organisationen som skall använda lösnin...Lär dig mer om Evitbe

Invajo underlättar eventplaneringen och bidrar till en enkel eventstrategi med hjälp av ett användarvänligt och kundanpassat eventsystem. Eventsystemet kan hantera bokningar och marknadsföring, samt bidra till att både digitala och fysiska event blir så bra som möjligt. Lösningen är molnbaserad och har en tillhörande app som kan underlätta för hanteringen av evenemanget och bidra till bästa möjlig...Lär dig mer om Invajo

InvitePeople erbjuder en molnbaserad lösning som hanterar allt från inbjudan till avslutning av era event och kan även föra statistik för vidare analys kring hur eventet utspelade sig. Med hjälp av detta eventsystem kan användaren styra proffsiga och roliga event samtidigt som systemet underlättar det administrativa arbetet för de som styr evenemanget.Lär dig mer om Invitepeople

Jirango är ett molnbaserat program för eventhantering och är byggt för att möjliggöra hantering av alla olika typer av möteslösningar. Skapa både digitala och fysiska event och ta hjälp genom att skapa en eventsida, ta betalt, registrera gäster och följ upp resultaten med hjälp av utskick för feedback. En flexibel och mångsidig lösning som underlättar det administrativa arbetet vid arrangemang av ...Lär dig mer om Jirango

Lyyti är ett kundanpassat eventverktyg som underlättar för organisationer och företag att enkelt skapa smarta och event och möten både online och fysiskt. Plattformen ger möjlighet för användaren att sköta registrering av gäster, kommunikation, feedback och rapportering från evenemanget, vilket ger goda förutsättningar för ett väl genomfört event samt till framtida förbättringar. Lär dig mer om Lyyti

Denna molnbaserade eventlösning från Magnetevents tillåter användare att designa eventsidor, ta betalt med valfri betalningslösning, hantera administrativa uppgifter kopplade till evenemanget och utföra utvärderingar med hjälp av statistik. Administratören kan välja att hålla eventet online eller fysiskt, vilket gör det till en flexibel lösning för företag och organisationer.Lär dig mer om Magnetevents

En enkel lösning för att skapa och hantera evenemang gratis. Simplesignup är en kostnadsfri lösning som endast tar avgifter vid evenemang där betalning förekommer. Denna webbaserade lösning täcker de grundläggande behoven som finns vid hantering av ett evenemang och kan vid användning av deras premiumfunktioner kundanpassas efter de unika behov som finns. Lär dig mer om Simplesignup

Telme har två moduler som är användbara verktyg vid hantering av event. Event & Konference modulen tillåter användaren att hantera gäster på event och konferenser samt bidrar till god överblick och tillgänglighet bland detltagarna. Tickit, vilket är den andra modulen för evenemangshantering erbjuder en komplett biljettlösning, vilket kan kombineras tillsammans med Event & Konference modulen för at...Lär dig mer om Telme

Snabbguide

Så kan ett eventsystem hjälpa er organisation

Eventsystem eller eventverktyg kan vara grundläggande eller riktigt avancerade. De är, precis som många andra system, anpassade efter olika branscher och verksamhetstyper. Vi har listat ett antal funktioner där ni kan få stöd av ett eventsystem för att effektivt planera och genomföra evenemang.

  • Anmälningar. Borta är den tid när ni krånglade med listor i Word eller andra program. Eventsystemet fångar upp anmälningarna och säkrar att ingen deltagare glöms bort.

  • Inbjudningar och betalning. Visst kan ni skicka mejl med det vanliga programmet, eller bjuda in via Facebook, men via eventsystemet kan ni ofta följa upp inbjudningarna, sälja biljetter och hantera såväl fakturering som eventuella avanmälningar på ett mycket effektivt sätt.

  • Enkäter. Behöver ni ta reda på något inför eventet? Ofta är det bra att göra en mer eller mindre omfattande survey inför evenemanget, för att inte tala om efteråt, när ni vill ta reda vad deltagarna tyckte. Så smidigt att ha såväl planering som uppföljning i samma system!

  • Planering. Det är kritiskt med god planering inför event, stora som små. Många eventsystem erbjuder tydliga planeringsmoduler där flera inblandade kan samverka för att skapa en minnesvärd händelse tillsammans.
    Listan innehåller bara några av de funktioner som moderna eventsystem kan erbjuda. Vad behöver ni? Kanske även sponsoraktivering och communities, eller eventappar och badges? Fundera!
    Via vår systemguide kan ni hitta rätt eventsystem just för er. Lycka till, hälsar vi på BusinessWith.

Beskrivning av produktfunktioner

Betalningar

Ta emot betalningar direkt i systemet via de olika betalningsalternativ som erbjuds av den specifika leverantören.

Biljetthantering

Skapa anpassade biljetter och hantera biljettförsäljning för eventet direkt i verktyget.

Bordsplacering

Placera gäster vid specifika bord eller platser för att skapa den bästa upplevelsen för samtliga medverkande.

Enkäter

Skicka ut enkäter till de som medverkat på eventet för att motta feedback kring vad som kan genomföras bättre.

Eventapp

Skapa en applikation med funktionaliteter för incheckning via qr-kod eller liknande funktionaliteter som bidrar till evenemangets arrangemang.

Eventhemsida

Skapa en hemsida för eventet för att sprida evenemanget och kommunicera med gäster och potentiella gäster för eventet.

Inbjudan och anmälan

Skicka ut inbjudan eller låt de tilltänkta gästerna anmäla sig via systemets funktionaliteter.

Interaktioner

Skapa interaktion mellan deltagare eller mellan deltagare och arrangör med hjälp av funktionaliteter så som quiz eller andra medelandefunktioner.

Leads och kundhantering

Hantera gästernas uppgifter smidigt för att identifiera potentiella leads för framtiden som kan bidra till värdefulla kontakter.

Namnskyltar

Systemet kan skapa namnskyltar för dem deltagande gästerna, vilket kan skapa en trivsam och kommunikativ miljö på eventet.

Statistik och analysverktyg

Sammanställ statistik för eventet och analysera statistiken för att se vilka förbättringsåtgärder som kan genomföras.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site