
Testa systemguiden
Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Vad är SmartDok?
SmartDok är ett komplett rapporteringssystem för små och stora bygg- & anläggningsföretag. Allt från tidrapportering till maskinunderhåll och KMA-dokumentation får du samlat i en app. Med kunder i hela Norden och över 70.000 aktiva användare är SmartDok nordens mest använda rapporteringssystem.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?Mobilapp
Finns det mobilapp?Saas/ egen server
Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?Support
Hur kan ni kontakta leverantören?Språk
På vilka språk finns systemet?Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?Pris från
Listpris från leverantör:Prismodell
Vilken modell passar din budget?System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?Toppsystem inom Projekthanteringsverktyg
Varför gör man affärer med Visma?
Varför väljer man SmartDok?
- Användarvänligt.
- God översikt med flera attesteringsmöjligheter (både internt och från kund).
- Ger underlag för både lön och fakturering.
- Integrationer och export till ekonomi- & lönesystem.
Varför väljer man er som leverantör?
- Användarvänlighet.
- Allt i en app - ett system.
- Branschanpassat.
- Komplett KMA-system.
- Integrationer till ekonomi- & lönesystem.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
SmartDok är förmodligen marknadens mest användarvänliga app. Vi har märkt att en av de största utmaningarna för våra kunder är att förändra och digitalisera sin rapportering. Många oroar sig för hur ett nytt system kommer tas emot av personalen som i alla år har rapporterat på papper. Vårt fokus är därför att skapa den mest användarvänliga och kompletta lösningen för de som ska rapportera. Självklart ska de som jobbar administrativt också få en enklare vardag, men fokuset för oss är att användarna ute på projekten tycker att SmartDok är enkelt och att de använder det.
Vilka behov och utmaningar är det som SmartDok löser för kunden?
SmartDok löser utmaningen för företag som kör med "papper och penna". Det finns gott om digitala tidrapporteringssystem idag. Utmaningen för bygg- & anläggningsbranschen är att det är så mycket annat som måste rapporteras också. Att skriva ner timmar, material och dokumentation på papper eller i olika appar blir i längden väldigt krävande och skapar utrymme för misstag och förlorade intäkter. Det blir tungjobbat för personalen ute på projekten, men även för de som jobbar administrativt på kontoret. Med en enkel och användarvänlig lösning som fångar upp ALLT i en app kan de anställda rapportera alla sina timmar, material, KMA-dokumentation m.m på ett ställe och därmed bli kvitt alla papperslappar och olika system.
Omdömen om SmartDok
Vad tycker andra om systemet?
Användarnas uppfattning
Kontrollen