Reda logo

Reda

Reda

Alternativ

Vad är Reda?

Reda är din moderna lösning för digitalisering och automatisering av leverantörsfakturor. Oavsett om du är egenföretagare, driver ett litet företag eller hanterar stora volymer av fakturor, blir Reda din första anhalt för smidig fakturahantering. Vi tolkar och validerar information, automatiserar kontering och attest, för att sedan skicka in dokumenten färdiga, klara och bokförda direkt i ditt ekonomisystem.

Reda erbjuder även smarta funktioner för bland annat redovisningsbyråer och företag som arbetar med projekt samt en unik lösning för radtolkning, vilket gör att även de mest komplexa fakturorna konteras automatiskt.

Så säg hej till automatisering och hejdå till onödiga kostnader. Med Reda får du full kontroll över din fakturahantering, sparar värdefull tid och kan fokusera på det som verkligen betyder något för ditt företag.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

FI

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

DK

NO

FI

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

4 kr/dokument

Varför gör man affärer med Reda?

Varför väljer man Reda?

Företag väljer att hantera sina leverantörsfakturor och kvitton i Reda för att:

🤷‍♂️ Det är mycket enklare och smidigare med Redas grymma tolkning

⌛️ Spara tid och resurser genom automatisering

✅ Attesten är både enkel och kraftfull

💰 De inte äger banken och därför vill hitta ett system som tar rimligt betalt

Reda har också grymma funktioner för redovisningsbyråer, koncerner och företag som jobbar med projekt.

... och integrerar med alla de främsta ekonomisystemen på marknaden såsom Fortnox, Visma (eEkonomi, .net, Administration), Bjorn Lunden, Pyramid, Garp etc. och lirar utmärkt ihop med många system för projektredovisning såsom Fieldly, Projektportalen, Infobric etc.

Varför väljer man er som leverantör?

AI, Automatisering osv. i all ära, men det är personerna bakom det som faktiskt spelar störst roll. Det tycker i alla fall vi på Reda. Därför håller vi alltid fanan högt när det kommer till service och support – vi finns där för att hjälpa dig när du behöver det.

Så förutom en grym produkt som kommer underlätta din hantering av leverantörsfakturor så får du med Reda också:

  • En ordentlig onboarding där vi hjälper dig igång med allt
  • Tillgång till ett bra hjälpcenter med allt du behöver veta om Reda
  • Kontakt med vår fantastiska customer success som alltid finns där för dig

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna och är det självklara alternativet till de stora drakarna på marknaden. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation.

Hos alla som behöver en smidigare hantering av leverantörsfakturor helt enkelt ✌️😄

Vilka behov och utmaningar är det som Reda löser för kunden?

Företag som idag använder sig av Reda hade tidigare en rad olika utmaningar som Reda hjälpt dem att hantera. Några exempel på detta är:

  • De ville minimera det administrativa arbetet kopplat till hantering av leverantörsfakturor där Redas tolkningsmotor nu städar undan det mesta.
  • De hanterar stora mängder fakturor, antingen som redovisningsbyrå, koncern eller större bolag och får nu med Reda en tydlig översyn och kan enkelt växla mellan bolag eller hantera alla fakturor i en vy.
  • De var trötta på att sitta och knappa och kan med Reda nu automatisera i stort sett all hantering, från tolkning och validering, via kontering och attest till inskick till ekonomisystemet.
  • De behövde en bättre attestfunktion där Redas lösning är både enkel, pedagogisk men också flexibel och möter de flests behov.
  • De jobbar med mycket projektredovisning och var trötta på att projektmärka fakturor manuellt där Reda nu per automatik plockar ut projektet från fakturan och säkerställer att det läses in korrekt i ekonomisystemet.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Reda

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Redovisningskonsult

Litet företag

Verifierad person

Sverige

Juni 2024

Vad gillar du mest?

Systemet är användarvänligt, lätt att förstå och att komma igång med. Supporten från Reda klockren. De tar sig tid att visa programmet och hjälpa dig igång via digitala möten. De har också en smidig chattfunktion som de är snabba att svara via.

Vad gillar du minst?

Att det inte går att skicka betalfil direkt ifrån Reda utan man måste gå via sitt redovisningssystem. Men det är av mindre betydelse och inget som är avgörande för mig när jag väljer system.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att kunna använda sig av radtolkning och att sätta egna regler för hur leverantörsfakturorna ska konteras minskar min egna handpåläggning markant och snabbar på processen att få in leverantörsfakturorna i bokföringen.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

REDA spara dig tid & pengar!

VD/Grundare

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

Juni 2024

Vad gillar du mest?

Enkelheten. Automationen

Vad gillar du minst?

Saknar möjligheten att kunna rotera pdf.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Risk för fel i tolkning av fakturor samt tidsineffektivitet.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Tack för en bra service!

Interim CFO

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

Juni 2024

Vad gillar du mest?

Att de byggde en integration till Garp!

Vad gillar du minst?

Att radmatchning på lager inte är igång än.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi har sparat in en heltidstjänst direkt på reskontra. Vi ser också att vi hinner lägga mer resurser på analys istället för manuellt arbete.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Reda förekommer inom följande kategorier

Reda produktfunktionaliteter

EFH-system

AI-kontering

Automatiserad fakturainläsning

Avvikelsehantering

Digital attestering

Matchning mot inköpsordrar

Rapportering och analys

Smart sök

Passar detta
systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Reda

Om Reda

Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation. Du hittar oss i Kristianstad, Lund och Stockholm.

Vanligaste jämförelser i EFH-system

YoozReda
TipaltiReda
MediusReda
RillionReda

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site