Reda
Reda
Vad är Reda?
Reda är din moderna lösning för digitalisering och automatisering av leverantörsfakturor. Oavsett om du är egenföretagare, driver ett litet företag eller hanterar stora volymer av fakturor, blir Reda din första anhalt för smidig fakturahantering. Vi tolkar och validerar information, automatiserar kontering och attest, för att sedan skicka in dokumenten färdiga, klara och bokförda direkt i ditt ekonomisystem.
Reda erbjuder även smarta funktioner för bland annat redovisningsbyråer och företag som arbetar med projekt samt en unik lösning för radtolkning, vilket gör att även de mest komplexa fakturorna konteras automatiskt.
Så säg hej till automatisering och hejdå till onödiga kostnader. Med Reda får du full kontroll över din fakturahantering, sparar värdefull tid och kan fokusera på det som verkligen betyder något för ditt företag.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
DK
NO
FI
Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
4 kr/dokument
Varför gör man affärer med Reda?
Varför väljer man Reda?
Företag väljer att hantera sina leverantörsfakturor och kvitton i Reda för att:
🤷♂️ Det är mycket enklare och smidigare med Redas grymma tolkning
⌛️ Spara tid och resurser genom automatisering
✅ Attesten är både enkel och kraftfull
💰 De inte äger banken och därför vill hitta ett system som tar rimligt betalt
Reda har också grymma funktioner för redovisningsbyråer, koncerner och företag som jobbar med projekt.
... och integrerar med alla de främsta ekonomisystemen på marknaden såsom Fortnox, Visma (eEkonomi, .net, Administration), Bjorn Lunden, Pyramid, Garp etc. och lirar utmärkt ihop med många system för projektredovisning såsom Fieldly, Projektportalen, Infobric etc.
Varför väljer man er som leverantör?
AI, Automatisering osv. i all ära, men det är personerna bakom det som faktiskt spelar störst roll. Det tycker i alla fall vi på Reda. Därför håller vi alltid fanan högt när det kommer till service och support – vi finns där för att hjälpa dig när du behöver det.
Så förutom en grym produkt som kommer underlätta din hantering av leverantörsfakturor så får du med Reda också:
- En ordentlig onboarding där vi hjälper dig igång med allt
- Tillgång till ett bra hjälpcenter med allt du behöver veta om Reda
- Kontakt med vår fantastiska customer success som alltid finns där för dig
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna och är det självklara alternativet till de stora drakarna på marknaden. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation.
Hos alla som behöver en smidigare hantering av leverantörsfakturor helt enkelt ✌️😄
Vilka behov och utmaningar är det som Reda löser för kunden?
Företag som idag använder sig av Reda hade tidigare en rad olika utmaningar som Reda hjälpt dem att hantera. Några exempel på detta är:
- De ville minimera det administrativa arbetet kopplat till hantering av leverantörsfakturor där Redas tolkningsmotor nu städar undan det mesta.
- De hanterar stora mängder fakturor, antingen som redovisningsbyrå, koncern eller större bolag och får nu med Reda en tydlig översyn och kan enkelt växla mellan bolag eller hantera alla fakturor i en vy.
- De var trötta på att sitta och knappa och kan med Reda nu automatisera i stort sett all hantering, från tolkning och validering, via kontering och attest till inskick till ekonomisystemet.
- De behövde en bättre attestfunktion där Redas lösning är både enkel, pedagogisk men också flexibel och möter de flests behov.
- De jobbar med mycket projektredovisning och var trötta på att projektmärka fakturor manuellt där Reda nu per automatik plockar ut projektet från fakturan och säkerställer att det läses in korrekt i ekonomisystemet.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Reda
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Fler borde upptäcka REDA och effektivisera arbetet.
Auktoriserad redovisnings konsult och byråägare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
September 2024
Vad gillar du mest?
Fantastiskt verktyg, underlättar otroligt mycket hanteringen av leverantörsfakturor. Sparar oss onödig tid med den manuella hanteringen och vi får mer tid att kunna analysera rapporter och kundvård. Mycket bra support, svarar och hjälper till för att hitta bästa lösningen.
Vad gillar du minst?
Det finns fortfarande viss problem med att tolka vissa fakturor.. så det finns förbättringspotential.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Reda löser?
Leverantörsfakturor kan hanteras och komma in i attest flödet mycket snabbare då det finns möjlighet att automatisera. Man behöver inte vänta på att konsulten ska in och "bokföra" det.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Absolut bästa EFH-lösningen på marknaden.
Ägre•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
Juli 2024
Vad gillar du mest?
Det bästa med REDA är supporten och smidigheten att hantera alla klienter på ett och samma ställe.
Vad gillar du minst?
Att jag inte kan fortsätta jobba med andra klienters fakturor medans jag väntar på att exporten sker av den aktuella klientens.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Reda löser?
Det sparar extremt mycket tid. Att slippa logga in i flera olika system eller kunders databaser och ha allt på ett ställe som alla på kontoret kommer åt är otroligt värdefullt.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Redovisningskonsult•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Juni 2024
Vad gillar du mest?
Systemet är användarvänligt, lätt att förstå och att komma igång med. Supporten från Reda klockren. De tar sig tid att visa programmet och hjälpa dig igång via digitala möten. De har också en smidig chattfunktion som de är snabba att svara via.
Vad gillar du minst?
Att det inte går att skicka betalfil direkt ifrån Reda utan man måste gå via sitt redovisningssystem. Men det är av mindre betydelse och inget som är avgörande för mig när jag väljer system.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Reda löser?
Att kunna använda sig av radtolkning och att sätta egna regler för hur leverantörsfakturorna ska konteras minskar min egna handpåläggning markant och snabbar på processen att få in leverantörsfakturorna i bokföringen.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Reda förekommer inom följande kategorier
Reda produktfunktionaliteter
EFH-system
AI-kontering
Automatiserad fakturaskanning
Avvikelsehantering
Digital attestering
Matchning mot inköpsordrar
Rapportering och analys
Smart sökning
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Reda
Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation. Du hittar oss i Kristianstad, Lund och Stockholm.