Reda logo

Reda

Reda

Alternativ

Vad är Reda?

Reda är din moderna lösning för digitalisering och automatisering av leverantörsfakturor. Oavsett om du är egenföretagare, driver ett litet företag eller hanterar stora volymer av fakturor, blir Reda din första anhalt för smidig fakturahantering. Vi tolkar och validerar information, automatiserar kontering och attest, för att sedan skicka in dokumenten färdiga, klara och bokförda direkt i ditt ekonomisystem.

Reda erbjuder även smarta funktioner för bland annat redovisningsbyråer och företag som arbetar med projekt samt en unik lösning för radtolkning, vilket gör att även de mest komplexa fakturorna konteras automatiskt.

Så säg hej till automatisering och hejdå till onödiga kostnader. Med Reda får du full kontroll över din fakturahantering, sparar värdefull tid och kan fokusera på det som verkligen betyder något för ditt företag.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

FI

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

DK

NO

FI

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

4 kr/dokument

Varför gör man affärer med Reda?

Varför väljer man Reda?

Företag väljer att hantera sina leverantörsfakturor och kvitton i Reda för att:

🤷‍♂️ Det är mycket enklare och smidigare med Redas grymma tolkning

⌛️ Spara tid och resurser genom automatisering

✅ Attesten är både enkel och kraftfull

💰 De inte äger banken och därför vill hitta ett system som tar rimligt betalt

Reda har också grymma funktioner för redovisningsbyråer, koncerner och företag som jobbar med projekt.

... och integrerar med alla de främsta ekonomisystemen på marknaden såsom Fortnox, Visma (eEkonomi, .net, Administration), Bjorn Lunden, Pyramid, Garp etc. och lirar utmärkt ihop med många system för projektredovisning såsom Fieldly, Projektportalen, Infobric etc.

Varför väljer man er som leverantör?

AI, Automatisering osv. i all ära, men det är personerna bakom det som faktiskt spelar störst roll. Det tycker i alla fall vi på Reda. Därför håller vi alltid fanan högt när det kommer till service och support – vi finns där för att hjälpa dig när du behöver det.

Så förutom en grym produkt som kommer underlätta din hantering av leverantörsfakturor så får du med Reda också:

  • En ordentlig onboarding där vi hjälper dig igång med allt
  • Tillgång till ett bra hjälpcenter med allt du behöver veta om Reda
  • Kontakt med vår fantastiska customer success som alltid finns där för dig

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna och är det självklara alternativet till de stora drakarna på marknaden. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation.

Hos alla som behöver en smidigare hantering av leverantörsfakturor helt enkelt ✌️😄

Vilka behov och utmaningar är det som Reda löser för kunden?

Företag som idag använder sig av Reda hade tidigare en rad olika utmaningar som Reda hjälpt dem att hantera. Några exempel på detta är:

  • De ville minimera det administrativa arbetet kopplat till hantering av leverantörsfakturor där Redas tolkningsmotor nu städar undan det mesta.
  • De hanterar stora mängder fakturor, antingen som redovisningsbyrå, koncern eller större bolag och får nu med Reda en tydlig översyn och kan enkelt växla mellan bolag eller hantera alla fakturor i en vy.
  • De var trötta på att sitta och knappa och kan med Reda nu automatisera i stort sett all hantering, från tolkning och validering, via kontering och attest till inskick till ekonomisystemet.
  • De behövde en bättre attestfunktion där Redas lösning är både enkel, pedagogisk men också flexibel och möter de flests behov.
  • De jobbar med mycket projektredovisning och var trötta på att projektmärka fakturor manuellt där Reda nu per automatik plockar ut projektet från fakturan och säkerställer att det läses in korrekt i ekonomisystemet.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Reda

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Fler borde upptäcka REDA och effektivisera arbetet.

Auktoriserad redovisnings konsult och byråägare

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

September 2024

Vad gillar du mest?

Fantastiskt verktyg, underlättar otroligt mycket hanteringen av leverantörsfakturor. Sparar oss onödig tid med den manuella hanteringen och vi får mer tid att kunna analysera rapporter och kundvård. Mycket bra support, svarar och hjälper till för att hitta bästa lösningen.

Vad gillar du minst?

Det finns fortfarande viss problem med att tolka vissa fakturor.. så det finns förbättringspotential.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Leverantörsfakturor kan hanteras och komma in i attest flödet mycket snabbare då det finns möjlighet att automatisera. Man behöver inte vänta på att konsulten ska in och "bokföra" det.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Vill ni bli digitaliserade är Reda nästa steg!

Redovisningskonsult

Litet företag

Verifierad person

Sverige

Augusti 2024

Vad gillar du mest?

Automatisering, digitalisering, kundkontakt och rådgivning.

Vad gillar du minst?

Pappersarbete och manuellt arbete som endast tar tid och inte är så givande.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Precis mina problem. Vissa saker ska gå att automatisera och Reda gör just det med majoriteten av leverantörsfakturor.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Absolut bästa EFH-lösningen på marknaden.

Ägre

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

Augusti 2024

Vad gillar du mest?

Det bästa med REDA är supporten och smidigheten att hantera alla klienter på ett och samma ställe.

Vad gillar du minst?

Att jag inte kan fortsätta jobba med andra klienters fakturor medans jag väntar på att exporten sker av den aktuella klientens.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Det sparar extremt mycket tid. Att slippa logga in i flera olika system eller kunders databaser och ha allt på ett ställe som alla på kontoret kommer åt är otroligt värdefullt.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Reda förekommer inom följande kategorier

Reda produktfunktionaliteter

EFH-system

AI-kontering

Automatiserad fakturaskanning

Avvikelsehantering

Digital attestering

Matchning mot inköpsordrar

Rapportering och analys

Smart sökfunktionalitet

Passar detta
systemet mig?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Reda

Om Reda

Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation. Du hittar oss i Kristianstad, Lund och Stockholm.

Vanligaste jämförelser i EFH-system

NetSuiteReda
RillionReda
YoozReda
TipaltiReda

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site