iSpring Learn
iSpring
Vad är iSpring Learn?
iSpring Learn är ett robust LMS vars utformning hjälper företag att skapa, vara värd för och leverera utbildningsprogram online. Plattformen har en ren och minimalistisk design som gör den mycket intuitiv, även för användare som inte har någon tidigare erfarenhet av LMS.
Plattformen har avancerade författarfunktioner som gör att du snabbt kan skapa multimodala, interaktiva kurser. Den erbjuder också 20+ djupgående rapporter och en visuell instrumentpanel för att övervaka utbildningen från alla vinklar. Förutom den molnbaserade lösningen erbjuder iSpring också lokal LMS-installation, inbyggda mobilappar för att få tillgång till utbildning utanför kontoret, exceptionell datasäkerhet och kostnadsfri teknisk support dygnet runt.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
EN
SV
DA
NO
FI
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
SE
NO
DK
FI
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Från 1 170 EUR/år
Varför gör man affärer med iSpring?
Varför väljer man iSpring Learn?
- Paket med det kraftfulla författarverktyget iSpring Suite
- Skapa interaktivt innehåll och gamification
- Prisbelönt teknisk live-support dygnet runt
- Användarvänligt intuitivt gränssnitt
- Ett brett utbud av rapporttyper
- Obegränsat lagringsutrymme
- AI-assistent för att skapa kurser
- Översättning av användarportalen till 30 språk
- Öppet API för anpassade integrationer
- Integration med Zoom, MS Teams
- Integration med populära kursbibliotek (Udemy, Go1, Linkedin Learning)
- Gratis mobilapplikation
- 30 dagar gratis provperiod
- Automatisering av utbildning
Varför väljer man er som leverantör?
- 23 år i branschen
- 59 000+ kunder i 172 länder
- Många utmärkelser av G2, Capterra, Brandon Hall etc
- Bland våra kunder finns Microsoft, IKEA, Johnson&Johnson
- Flexibla användarmodeller
- GDPR-efterlevnad, höga datasäkerhetsstandarder
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Helhetslösning för att leverera robust, resultatdriven utbildning för små och medelstora företags behov.
Vilka behov och utmaningar är det som iSpring Learn löser för kunden?
- Utbilda externa eller interna användare
- Skapa interaktivt innehåll
- Snabba upp onboardingen
- Automatisera dina utbildningar
- Utveckla externa och utspridda teams
- Utvärdera användarnas prestationer
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om iSpring Learn
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Integration
Ett LMS-system som har passat våra behov
Inköpare•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Juni 2021
Vad gillar du mest?
Jag gillar att det är användarvänligt för både slutanvändaren och administratören. Det har varit enkelt att ta till sig hur systemet är uppbyggt för att få ut det mest optimala som kund.
Vad gillar du minst?
Funkar sämre på Mac än PC
Vilka affärskritiska problem upplever du att iSpring Learn löser?
Ett LMS-system som är uppskattat och används flitigt
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Värt pengarna!
Training & Development Koordinator•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Juni 2021
Vad gillar du mest?
Vi hade kollat i nästan två år efter det perfekta mjukvaran. Till slut landade vi på Ispring pga bra pris och deras funktionaliteter som vi fann i framkant gentemot de andra alternativen. Detta LMS verktyg är mycket bra för intern utbildningar.
Vad gillar du minst?
jag kan tycka att det är lite väl fyrkantigt när man skall få ut sina rapporter ut systemet. Det är inte så lätt att anpassa.
Vilka affärskritiska problem upplever du att iSpring Learn löser?
Möjliggjort att vi kan skapa en intern lärande kultur och därmed öka den kompetens vi vill sträva efter i vår organisation.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
iSpring Learn förekommer inom följande kategorier
iSpring Learn produktfunktionaliteter
LMS
API & Webhooks
Automatiska utskick
Blended learning
Certifieringar
Gamification
Har ett författarverktyg
Kundanpassa utseende
Kursadministration
Mer än 2 språk
Mobil utbildningsplattform
Målstyrning & Performance (kombinerat)
Organisation struktur & hierarki
Preboarding
Rapportering
Riktade utbildningsinsatser
SCORM kompatibel
Skapa E-learning kurser
Skapa Videos
SSO & integration
Statistik & dashboards
Synkront lärande
Tester & bedömning
Virtuella Klassrum
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om iSpring
iSpring Solutions är ett internationellt programvaruföretag som tillhandahåller professionell programvara och verktyg för eLearning till kunder inom affärs- och utbildningssektorn över hela världen. Sedan starten 2001 har företaget engagerat sig i att utveckla högkvalitativa desktop- och molnbaserade lösningar som hjälper 59 000 kunder att minska utbildningskostnaderna och effektivisera utbildningsprocesserna för bättre affärsresultat.
iSprings framgångar är allmänt erkända med prestigefyllda branschutmärkelser och tusentals verifierade recensioner. Kundlistan inkluderar Fortune 500-företag, statliga myndigheter, utbildningsinstitutioner samt små och medelstora företag i 172 länder.
iSpring strävar efter fullständig excellens – från teknik i världsklass i kärnan av produkterna till ett användarvänligt gränssnitt och enastående kundsupport. Prestationerna är allmänt erkända med prestigefyllda branschutmärkelser och omdömen. Bland dem finns 5 gold-utmärkelser för ”technology excellence” från Brandon Hall.
Kunderna värdesätter inte bara iSprings utmärkta programvara utan också den fantastiska tekniska supporten. Det tekniska supportteamet löser 83% av kundärendena på mindre än 2 timmar.