Dynamics 365 Business Central
Navcite
Vad är Dynamics 365 Business Central?
- Dynamics 365 Business Central är en modern, molnbaserad affärssystemslösning för företag, koncerner och organisationer som vill uppnå en hög grad av automatisering och effektivisering av affärsprocesser.
- D 365 BC är mycket anpassningsbart och rikt på funktioner som gör det möjligt för företag att hantera sina processer på ett effektivt sätt. Fullt stöd för process inom följande områden:
- Ekonomi & Finans
- Anläggningstillgångar
- Inköp
- Försäljning
- Supply-chain
- Projekthantering
- Lager
- Produktion (Premium)
- Service och Tjänster (Premium)
- Ur ett användarperspektiv innehåller D 365 BC beskrivningar för fält och åtgärder som kan hjälpa användaren att arbete effektivt enligt de olika affärsprocesserna. Vissa sidor i systemet har också undervisningstips och guidade turer för att få ut maximal användbarhet och värde av systemet.
- D 365 BC har AI direkt inbyggt i systemet via det som kallas för MS Copilot. Det skapar stora möjligheter till att effektivisera och automatisera arbetet.
- Microsoft har med Appsource skapat en marknadsplats där certifierade 3:e partsleverantörer kan publicera sina appar som kan berika D 365 BC med specialist- eller branschspecifika funktioner.
- D 365 BC finns tillgängligt för över 100 länders specifika legala krav samt finns tillgängligt i över 130 språkversioner.
- Systemet har mängder med inbyggda, färdiga och de mest efterfrågade rapporterna. Med en utbyggd dimensionshantering ges användaren mängder med möjligheter att analysera sin data. D365 BC erbjuder även ytterligare funktionalitet för att analysera data genom intelligenta insikter.
- Med inbyggd funktionalitet för Power BI och smarta AI funktioner gör systemet till ett av marknadens mest efterfrågade affärssystem.
- Med färdiga integrationer till M365 (Office) får användaren smarta funktioner i Teams, OneDrive och Power Automate. REST API används för integration mot 3:e part system. Azure funktioner finns även för smidig integration.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
NO
FI
Global
DK
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Premium användare ca 1100 kr/månad
Varför gör man affärer med Navcite?
Varför väljer man Dynamics 365 Business Central?
- Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
- Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
- Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
- Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
- Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
- Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
- Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.
Vilka behov och utmaningar är det som Dynamics 365 Business Central löser för kunden?
- Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
- Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
- Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
- Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
- Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
- Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.
För företag så som:
- Scensor Control Nordic
- KAMI
- Sweef
- IVAB
- Transtema
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Dynamics 365 Business Central
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
VD•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Mars 2024
Vad gillar du mest?
Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Vad gillar du minst?
Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Dynamics 365 Business Central löser?
-
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Mycket bra.
Samordnare affärssystemet.•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.
Vad gillar du minst?
Finns inget negativt.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Dynamics 365 Business Central löser?
Nästan omöjligt att göra fel då man jobbar med deras system. Flexibelt, effektivt och även anpassningsbart för våra andra bolag.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Inköpschef•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
Användarvänligheten och möjligheten att anpassa det efter behov.
Vad gillar du minst?
Inget som jag kan komma på!
Vilka affärskritiska problem upplever du att Dynamics 365 Business Central löser?
-
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Dynamics 365 Business Central förekommer inom följande kategorier
Dynamics 365 Business Central produktfunktionaliteter
Affärssystem
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
ERP-system
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Navcite
Vi strävar efter att göra er organisation smartare, öppna dörrarna till en värld av oändliga möjligheter och accelerera era affärsmål. Vi förstår att framgång handlar om mer än vad ni redan kan – det handlar också om att upptäcka ny teknik och jobba smartare.
När vi påbörjar ett implementationsprojekt gör vi mer än bara fördjupa oss i era processer – vi kliver in i er värld för att förstå varje nyans och potential. Effektiva processer måste vara en enhetlig kraft för hela er organisation, och vårt arbete sträcker sig bortom att bara lösa problem. Vi skapar smarta och skräddarsydda vägar som sömlöst harmoniserar med varje del av er verksamhet.
Vårt partnerskap inleds med passion och strävan efter att forma en smartare framtid som bygger på enkelhet tillsammans med er. Vi tror på att snabbt sätta igång förändringsprocesser som avslutas sömlöst, vilket ger er möjligheten att uppleva en mer effektiv vardag innan konkurrenterna hinner i kapp.
Vår lyhördhet och flexibilitet möjliggör lösningar som passar just er. Med lång erfarenhet inom tillverkning, underhåll och projektstyrd verksamhet besitter vi djup branschinsikt, skapar långsiktiga relationer och hållbara lösningar. Vi ser till att ni håller jämna steg med utvecklingen av affärssystemen och erbjuder tilläggstjänster som skräddarsys efter specifika krav och behov.
Vi har kontor i följande städer:
- Luleå
- Västerås
- Göteborg
- Linköping
- Helsingfors
- Tampere
Bolaget grundades 2008 av personer från före detta Intentia som var en ledande aktör inom affärssystem i Sverige med framför allt systemet Movex (M3)