Sage X3 eller Dynamics 365 Business Central
Företagsstorlek
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
Plattform
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
Prisinformation
- Gratis testperiod:
- Pris från:-
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
- Gratis testperiod:
- Pris från:Premium användare ca 1100 kr/månad
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
Varför väljer företag er?
• Personligt anpassad användning på webb och mobila enheter
Med Sage X3 introduceras en bättre och personlig användarupplevelse baserad på säker teknologi för webb och mobila enheter. Oavsett var användarna befinner sig har de tillgång till den data de behöver, med ett intuitivt gränssnitt som lätt anpassas till specifika processer, roller och behov.
• Globalt affärssystem anpassat till svenska marknaden
Sage X3 är en internationell systemlösning som används i +80 länder som vänder sig till företag och koncerner där logistik och produktion är kärnverksamhet.
• Branschlösningar
Med djup funktionalitet för olika branscher som standard förenklas, effektiviseras och säkerställs din verksamhet och dess specifika behov i ett modernt och flexibelt affärssystem.
- Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
- Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
- Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.
- Utveckling av affärssystem till en tillgång
Vårt uppdrag och drivkraft är att göra utveckling av affärssystem till en tillgång, inte en belastning. Genom relationer med kunder och kollegor som baseras på ärlighet, frigör vi kundernas tid, skapar trygghet och gör allas vardag bättre. Vår historia och de kunder vi har visar att vi kan affärssystem.
- Annorlunda expert på affärssystem
Vi erbjuder förutsägbara och effektiva processer kring affärssystem. En utveckling av affärssystem som utgår från behov, med en erfaren partner som genom unikt engagemang och ärlighet skapar trygghet och frigör tid så du kan ägna dig åt din kärnaffär.
- Erfaren partner kring affärssystem
Från +1000 projekt inom affärssystem för logistik, produktion och tjänster samt hög koncentration av seniora konsulter får du i Systemstöd en erfaren och ärlig samarbetspartner.
- Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
- Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
- Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.
Med Sage X3 integreras alla affärsprocesser i ett gemensamt system som nås via ett enkelt, anpassningsbart webbgränsnitt på PC, Mac, surfplatta eller smartphone. Det innebär att användarna alltid har en fullständig bild av sin verksamhet inom distribution och produktion i realtid, så att de snabbt kan agera på olika händelser och fatta beslut baserat på fakta.
– Utveckling och utvecklingsresurser: Sage X3 är på en helt annan nivå än många lokala och nordiska affärssystem kan mäta sig med. Där funktioner och ny teknik utvecklas, anammas och införs snabbt för en stor internationell kundbas.
– Öppet och aktivt community: Systemstöd, Sage och dess kunder och partners i Sverige och världen bjuder på erfarenheter och kompetens i öppna forum, vilket innebär enkel tillgång till kompetens och erfarenheter kring Sage X3.
- Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
- Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
- Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
- Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
- Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
- Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.
För företag så som:
- Scensor Control Nordic
- KAMI
- Sweef
- IVAB
- Transtema
Produktfunktionaliteter i ERP-system
- Anläggningsregister:Ingår
- App:Ingår
- Budgetverktyg:Ingår
- Business Intelligence:Ingår
- CRM:Ingår
- Dashboard:Ingår
- Ekonomi:Ingår
- Faktura:Ingår
- HRM:Ingår
- Inköp:Ingår
- Kampanjer:Ingår
- Kapacitetsplanering:Ingår
- Lager och Logistik:Ingår
- Leverans:Ingår
- Orderhantering:Ingår
- Projekthantering:Ingår
- Rapporter:Ingår
- Realtids data:Ingår
- Redovisning:Ingår
- Resurshantering:Ingår
- Tidsplanering:Ingår
- Tillverkning:Ingår
- Upphandling:Ingår
- Workflow:Ingår
- Anläggningsregister:Ingår
- App:Ingår
- Budgetverktyg:Ingår
- Business Intelligence:Ingår
- CRM:Går att lägga till
- Dashboard:Ingår
- Ekonomi:Ingår
- Faktura:Ingår
- HRM:Går att lägga till
- Inköp:Ingår
- Kampanjer:Ingår
- Kapacitetsplanering:Ingår
- Lager och Logistik:Ingår
- Leverans:Ingår
- Orderhantering:Ingår
- Projekthantering:Ingår
- Rapporter:Ingår
- Realtids data:Ingår
- Redovisning:Ingår
- Resurshantering:Ingår
- Tidsplanering:Ingår
- Tillverkning:Ingår
- Upphandling:Ingår
- Workflow:Ingår
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
- Anläggningsregister:Ingår
- App:Går att lägga till
- Budgetverktyg:Ingår
- Business Intelligence:Ingår
- CRM:Ingår
- Dashboard:Ingår
- Ekonomi:Ingår
- Faktura:Ingår
- HRM:Går att lägga till
- Inköp:Ingår
- Kampanjer:Ingår
- Kapacitetsplanering:Ingår
- Lager och Logistik:Ingår
- Leverans:Ingår
- Orderhantering:Ingår
- Projekthantering:Ingår
- Rapporter:Ingår
- Realtidsdata:Ingår
- Redovisning:Ingår
- Resurshantering:Ingår
- Tidsplanering:Ingår
- Tillverkning:Ingår
- Upphandling:Ingår
- Workflow:Ingår
- Anläggningsregister:Ingår
- App:Ingår
- Budgetverktyg:Ingår
- Business Intelligence:Ingår
- CRM:Går att lägga till
- Dashboard:Ingår
- Ekonomi:Ingår
- Faktura:Ingår
- HRM:Går att lägga till
- Inköp:Ingår
- Kampanjer:Ingår
- Kapacitetsplanering:Ingår
- Lager och Logistik:Ingår
- Leverans:Ingår
- Orderhantering:Ingår
- Projekthantering:Ingår
- Rapporter:Ingår
- Realtidsdata:Ingår
- Redovisning:Ingår
- Resurshantering:Ingår
- Tidsplanering:Ingår
- Tillverkning:Ingår
- Upphandling:Ingår
- Workflow:Ingår