Jämför Sveriges bästa SEO-verktyg

Varför ska jag ha ett SEO-verktyg?

Syns du inte, finns du inte – det är den bistra sanningen på sökmotorerna. SEO står för Search Engine Optimization och handlar alltså om att sökordsoptimera innehållet på din hemsida, så att ni ska få fler besökare – och fler kunder. I den här djungeln fylld av algoritmer är det ingen idé att gissa sig till, om man vill få effekt. Istället är det bättre att ta hjälp av dem som kan. På BusinessWith har vi kartlagt några av de mest populära SEO-verktygen, för att du ska hitta det som passar dig allra bäst. Optimera infrastrukturen på hemsidan, förbättra sökordsoptimeringen och maxa prestandan. Det är bara några av sakerna som ett gediget SEO-verktyg kan hjälpa din verksamhet med. Vägen till rätt SEO-verktyg börjar hos BusinessWith. Hitta och jämför verktyg redan idag.

Hur ska jag välja SEO-verktyg?

Det krävs lite research innan du väljer SEO-verktyg. Vilka funktioner är viktiga för er? Hur jobbar ni med sökordsoptimering idag? Viktigt att komma ihåg är att SEO-verktyget hjälper er att öka antalet besökare, men det kan inte trolla. Är innehållet platt och tråkigt och layouten utdaterad, kan ni inte räkna med att några besökare vill vara kvar på sidan. SEO handlar därför ska mycket om att jobba med innehåll, bilder, struktur och text som med ord och fraser som lockar besökare. Flera av dagens SEO-verktyg går att skräddarsy, medan flera är mer statiska och exempelvis lämnar sig bättre för en viss bransch eller en viss storlek på företaget. Hur aggressivt du vill arbeta med SEO vet bara du.

Ta chansen att gör en jämförelse av SEO-verktygen för att lättare förstå vilket som känns bäst för er. Som med allt annat är användarvänlighet A och O. BusinessWith hjälper dig att hitta, jämföra och välja SEO-verktyg.

Vad är fördelarna med ett SEO-verktyg?

Snabbguide

Lista på 12 olika SEO-verktyg

Snabbguide

Vad är fördelarna med ett SEO-verktyg?

Att ha en riktigt snygg hemsida tjänar ingenting om ingen hittar dig. Det är lite som att anordna en påkostad fest utan att någon hittar dit. Dagens SEO-verktyg är komplexa och smarta, och gör jobbet åt dig genom att öka trafiken till själva festen, om man vill uttrycka det så. Vad vill folk läsa? Vilken information är de ute efter? Vilka titlar och metabeskrivningar har ni? Och viktigast av allt kanske – vad gör konkurrenterna bra och dåligt? Ett SEO-verktyg har fördelen att analysera hur er sökordsoptimering ser ut idag, så att ni i nästa skede ska kunna sätta en strukturerad plan baserad på data och fakta. Efter det kan ni sätta en ny och verklighetsbaserad plan för sökord och innehåll. Rapporter med föreslagna ord, analyser, omdirigeringar av gamla sidor – fördelarna med ett SEO-verktyg är många, alla funktioner med målet är att öka er ranking och trafiken till just er.

Varför inte börja jämföra SEO-verktyg redan nu, för att bli klokare på det utbud som finns? BusinessWith ger dig inte mindre än 15 stycken SEO-verktyg för att du ska hitta det bästa för er. Vi önskar dig lycka till med sökordsoptimeringen!

Beskrivning av produktfunktioner

Analysverktyg

Avancerade analysverktygen tillåter användaren att dra härledningar och slutsatser kring hemsidans prestation. Genom analysverktygen kan användaren få en djupare förståelse kring den totala prestationen men även möjlighet till att utsöka individuella komponenter inom hemsidan för vidare optimeringar.

API integrering

Application Programming Interface (API) är en integrations metod som gör det möjligt att både extrahera men även överföra och korrigera data utan att manuellt behöva logga in i programvaran. Detta innebär att användaren kan koppla olika program samman och få en bättre användning av datan i olika applikationer.

Dashboard

Off-page SEO är en avancerad funktion som bidrar till åtgärder som ska vidtas av användaren utanför webbplatsen för att påverka den totala rankingen. Aspekter som analyseras av funktionen är bland annat kvaliteten av länk, källor, kvantiteten av bakåtlänkar och hänvisningstrafik.

Dashboard

Se den viktigaste informationen och datan sammanställd på en och samma instrumentbräda och håll full koll på företagets situation.

Konkurrentanalys verktyg

Funktionen låter kunden spåra sina konkurrenter och ger kontinuerliga uppdateringar på vad de gör och hur det går för dem. Funktionen har oftast stöd för notiser vid rankings förändringar och ger dagliga uppdateringar för konkurrenternas ranking och autogenererade förslag på förbättringar.

Rank Spårning

Rank spårningsfunktionen ger användaren möjligheten att filtrera relevant data som exempelvis trafikdata och sökvolym som sammanställs och på så sätt ranka hemsidor. Funktionen ger kunden djupare insikter vilket hjälper till vid optimering av Google Analytics och Google Webmaster Tools.

Sökords Utforskning

Funktionen ger användaren möjlighet att undersöker populära söktermer som folk skriver in i sökmotorer som exempelvis på Google och inkluderar dem strategiskt i innehållet i hemsidan så att ditt webbplatsen visas högre upp på sökmotorns resultatsida.

Webbplats SEO analys

Webbplats SEO analys funktionen är anpassad efter de stora sökmotorernas algoritmer och ger på så sätt användaren en bra insikt kring hur anpassad hemsidan är. Verktyget innefattar även server-side rendering och användarvänliga URL:er som kan anpassas för att optimera SEO för hela hemsidan.

Webbplatsrevision

Webbplatsrevisionen är en omfattande rapport som utvärderar den totala och mest övergripande prestandan för hela webbplatsen. Funktionen kombinerar samtliga sidor för att ge användaren en övergripande SEO-hälsopoäng. Funktionen möjliggör enklare identifiering av eventuella problem som kan finnas både på och utanför hemsidan och ger förslag på autogenererade förbättringar.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site