Jämför projekthanteringsverktyg bygg
Vilket projekthanteringsverktyg bygg behöver ni?
Att driva ett byggprojekt betyder att det är många delar som behöver hållas reda på. Detta för att optimera såväl alla kostnader som att följa den tidsplan man har satt upp. Genom att ha ett verktyg som hjälper dig att hantera projektet, kan du spara mycket värdefull tid samt få en god överblick över alla moment.
BusinessWith har kartlagt olika projekthanteringsverktyg bygg som finns på den svenska marknaden just nu. Hos oss kan du enkelt jämföra de bästa ptrojekthanteringsverktygen bygg, för att hitta det som passar bäst för er verksamhet. Byggbranschen har höga krav och för att både kunna jobba lönsamt och smart, och då krävs självfallet en knivskarp lösning – varför inte webbaserad? Ta dig god att jämföra de olika funktionerna i projekthanteringsvertygen innan du väljer. Varmt lycka till med ditt byggprojekt.
Vad ska jag tänka på när jag väljer projekthanteringsverktyg bygg?
Systemdjungeln är stor och antalet system och verktyg blir bara fler och fler. Att välja är inte alltid enkelt, men det är bra att börja utgå från de egna behoven och önskemålen. Vad är det viktigaste för att kunna sköta ert byggprojekt? Vilka funktioner eller moduler måste finnas på plats för att åstadkomma så smidiga processer som möjligt? Vilka ska använda verktyget och hur mycket förkunskap om admin har de?
Ett fullgott projekthanteringsverktyg brukar spara mycket tid och gör er på så sätt mer lönsamma. Varmt välkommen att börja jämföra mellan de olika verktygen vi på BusinessWith har kartlagt. Alla fungerar mycket bra i byggbranschen. Ta dig gärna tid att få se olika demos eller ta del av recensioner från andra kunder. Din väg till det bästa verktyget för dina byggprojekt finns via oss.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Lista på 7 olika Projekthanteringsverktyg
Sortera på
Trinax Tid & Projekt
TrinaxHej hantverkare! Vill du spara tid och pengar? Med Trinax Tid & Projekt gör du precis det, varje dag. Alla digitala verktyg du behöver, på ett och samma ställe – Från offerter och tidrapportering till projekthantering och fakturering – I dator eller mobil, på kontoret eller bygget.
Easoft ERP
EasoftEasoft är ett flexibelt och kraftfullt system för bygg, anläggning, installations och serviceföretag. Smarta funktioner som stödjer medarbetarna genom hela flödet, från första kundkontakt till fakturering och eftermarknad. Easoft riktar sig till företag som vuxit ur sina vardagliga verktyg och vill ta nästa steg.
Blikk
BlikkBlikk är ett flexibelt system som samlar företagets viktigaste funktioner i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projekthantering, tidrapportering, uppföljning och fakturering. Med vår användarvänliga mobilapp kan du enkelt hantera dina projekt och rapportera tid även när du är på språng.
Bygglet
ByggletBygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen. Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader. Kort och gott – du har allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg. Eftersom Bygglet är webbaserat kommer du kunna ha med d...
Visma Spcs
Visma SpcsVisma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska för småföretaget – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll. Hos oss hittar du bland annat bokföringsprogram, löneprogram, tidrapporteringssystem och projekthanteringsverktyg.
Next Project
Next One Technology ABSom skräddarsytt branschsystem har Next’s produkter alla de branschspecifika funktioner som krävs för att hantera alla olika typer av uppdrag. Med totalt över 3000 kunder och närmre 50,000 användare har vi kunder och referenser i samtliga delbranscher inom bygg-, entreprenad- och servicebranschen.
MyGizmos enkla projekthanteringssystem lämpar sig perfekt för företag inom bygg och måleri. Projektsystemet är molnbaserat och ger en bra översikt på olika projekts status.
Beskrivning av projekthanteringsfunktioner
Checklista för orderflöde
Stöd för orderflöde inom ett projekt. Behöver uppfyllas innan en order kan genomföras
Digital signering
Signering med en juridiskt hållbar funktion, exempelvis BankID
Dokumenthantering
Viktig modul för de som hanterar flertal dokument och certifieringar. En viktig funktionalitet för att dela och hantera dokument.
Egenkontroller
Skapa checklistor/Egenkontroller för alla moment i dina projekt. Både frivilliga för att effektivera arbetet, men även för att underlätta kvalitetskontroller och åtgärder för att följa de lagkrav som finns.
Fakturaunderlag
Ser till att du kan skapa fakturor kopplat till ett projekt direkt i projekthanteringssystemet.
Integration lönesystem/ bokföring
Ofta kan ett projekthanteringssystem användas som underlag till löneutbetalning och fakturering
KMA-stöd
Systemet skapar alla KMA-dokument och checklistor.
Kundtillgång för projektstatus
Viktig funktion för företag som arbetar med flertal projekt där kunden eller beställaren kan följa utvecklingen och status på projektet.
Leverantörsfaktura
Ladda enkelt upp leverantörsfakturor till rätt projekt
Materialrapporter
Fuktionalitet för att registrera och rapportera förbrukat material i ett projekt.
Offertverktyg
Likartad som fakturaunderlag så kan man även skapa offerter direkt via verktyget.
Personalliggare
Många bolag inom restaurangbranschen eller byggbranschen med flera, har skyldighet enligt lag att erbjuda och föra personalliggare för sin verksamhet. Via projekthanteringsverktyg kan man göra just detta.
Projektdashboard/ Gantt
Tidsplansöversikt som innehåller alla delmoment utsatta
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Precis som det låter så erbjuder flertal verktyg inom projekthantering möjligheten att man kan analysera kostnader och resultat direkt i systemet.
Resursallokering
Planering av personal till order och projekt
Schemaläggning
Kunna schemalägga resurserna och bemanningsbeläggningen i projektet.
Tidrapportering
En vanligt förekommande funktionalitet i ett projekhanteringsverktyg är att kunna registrera och rapportera in tid. Finns mer eller mindre i alla verktyg för projekthantering.