HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför projekthanteringsverktyg bygg

Vilket projekthanteringsverktyg bygg behöver ni?

Att driva ett byggprojekt betyder att det är många delar som behöver hållas reda på. Detta för att optimera såväl alla kostnader som att följa den tidsplan man har satt upp. Genom att ha ett verktyg som hjälper dig att hantera projektet, kan du spara mycket värdefull tid samt få en god överblick över alla moment.

BusinessWith har kartlagt olika projekthanteringsverktyg bygg som finns på den svenska marknaden just nu. Hos oss kan du enkelt jämföra de bästa ptrojekthanteringsverktygen bygg, för att hitta det som passar bäst för er verksamhet. Byggbranschen har höga krav och för att både kunna jobba lönsamt och smart, och då krävs självfallet en knivskarp lösning – varför inte webbaserad? Ta dig god att jämföra de olika funktionerna i projekthanteringsvertygen innan du väljer. Varmt lycka till med ditt byggprojekt.

Vad ska jag tänka på när jag väljer projekthanteringsverktyg bygg?

Systemdjungeln är stor och antalet system och verktyg blir bara fler och fler. Att välja är inte alltid enkelt, men det är bra att börja utgå från de egna behoven och önskemålen. Vad är det viktigaste för att kunna sköta ert byggprojekt? Vilka funktioner eller moduler måste finnas på plats för att åstadkomma så smidiga processer som möjligt? Vilka ska använda verktyget och hur mycket förkunskap om admin har de?

Ett fullgott projekthanteringsverktyg brukar spara mycket tid och gör er på så sätt mer lönsamma. Varmt välkommen att börja jämföra mellan de olika verktygen vi på BusinessWith har kartlagt. Alla fungerar mycket bra i byggbranschen. Ta dig gärna tid att få se olika demos eller ta del av recensioner från andra kunder. Din väg till det bästa verktyget för dina byggprojekt finns via oss.

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Lista på 7 olika Projekthanteringsverktyg

Sortera på

Hej hantverkare! Vill du spara tid och pengar? Med Trinax Tid & Projekt gör du precis det, varje dag. Alla digitala verktyg du behöver, på ett och samma ställe – Från offerter och tidrapportering till projekthantering och fakturering – I dator eller mobil, på kontoret eller bygget.

Lär dig mer om Trinax Tid & Projekt

Läs mer

Easoft är navet i företaget. Mycket kompetent och lättanvänt system för bygg, anläggning, installations och serviceföretag. Easofts användarvänlighet gör administrationen tidseffektiv. Oavsett vart i projektet ni är, från första kundkontakt till fakturering, har Easoft smarta lösningar som gör det enkelt att upprätthålla fullständig kontroll. Ni kommer förstå varför man väljer Easoft.

Lär dig mer om Easoft ERP

Läs mer
Blikk-logo

Blikk

Blikk

Blikk är ett flexibelt system som samlar företagets viktigaste funktioner i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projekthantering, tidrapportering, uppföljning och fakturering. Med vår användarvänliga mobilapp kan du enkelt hantera dina projekt och rapportera tid även när du är på språng.

Lär dig mer om Blikk

Läs mer
Bygglet

Bygglet

Bygglet

Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen. Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader. Kort och gott – du har allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg. Eftersom Bygglet är webbaserat kommer du kunna ha med d...

Lär dig mer om Bygglet

Läs mer
Visma Spcs-logo

Visma Spcs

Visma Spcs

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska för småföretaget – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll. Hos oss hittar du bland annat bokföringsprogram, löneprogram, tidrapporteringssystem och projekthanteringsverktyg.

Lär dig mer om Visma Spcs

Läs mer
Next Project

Next Project

Next One Technology AB

Som skräddarsytt branschsystem har Next’s produkter alla de branschspecifika funktioner som krävs för att hantera alla olika typer av uppdrag. Med totalt över 3000 kunder och närmre 50,000 användare har vi kunder och referenser i samtliga delbranscher inom bygg-, entreprenad- och servicebranschen.

Lär dig mer om Next Project

Läs mer

MyGizmos enkla projekthanteringssystem lämpar sig perfekt för företag inom bygg och måleri. Projektsystemet är molnbaserat och ger en bra översikt på olika projekts status.

Lär dig mer om MyGizmo Projekthanteringssystem

Läs mer

Beskrivning av projekthanteringsfunktioner

Dokumenthantering

Viktig modul för de som hanterar flertal dokument och certifieringar. En fundamental funktionalitet för att dela dokument och hantera.

Fakturaunderlag

Ser till att du kan skapa fakturor kopplat till ett projekt direkt i projekthanteringssystemet.

Kundtillgång för projektstatus

Viktig funktion för företag som arbetar med flertal projekt där kunden eller beställaren kan följa utvecklingen och status på projektet.

Offertverktyg

Likartad som fakturaunderlag så kan man även skapa offerter direkt via verktyget.

Personalliggare

Många bolag inom restaurangbranschen eller byggbranschen med flera, har skyldighet enligt lag att erbjuda och föra personalliggare för sin verksamhet. Via projekthanteringsverktyg kan man göra just detta.

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Precis som det låter så erbjuder flertal verktyg inom projekthantering möjligheten att man kan analysera kostnader och resultat direkt i systemet.

Schemaläggning

Kunna schemalägga resurserna och bemanningsbeläggningen i projektet.

Tidrapportering

En vanligt förekommande funktionalitet i ett projekhanteringsverktyg är att kunna registrera och rapportera in tid. Finns mer eller mindre i alla verktyg för projekthantering.