Vilket projekthanteringsverktyg bygg behöver ni?

Att driva ett byggprojekt betyder att det är många delar som behöver hållas reda på. Detta för att optimera såväl alla kostnader som att följa den tidsplan man har satt upp. Genom att ha ett verktyg som hjälper dig att hantera projektet, kan du spara mycket värdefull tid samt få en god överblick över alla moment.

BusinessWith har kartlagt olika projekthanteringsverktyg bygg som finns på den svenska marknaden just nu. Hos oss kan du enkelt jämföra de bästa ptrojekthanteringsverktygen bygg, för att hitta det som passar bäst för er verksamhet. Byggbranschen har höga krav och för att både kunna jobba lönsamt och smart, och då krävs självfallet en knivskarp lösning – varför inte webbaserad? Ta dig god att jämföra de olika funktionerna i projekthanteringsvertygen innan du väljer. Varmt lycka till med ditt byggprojekt.

Vad ska jag tänka på när jag väljer projekthanteringsverktyg bygg?

Systemdjungeln är stor och antalet system och verktyg blir bara fler och fler. Att välja är inte alltid enkelt, men det är bra att börja utgå från de egna behoven och önskemålen. Vad är det viktigaste för att kunna sköta ert byggprojekt? Vilka funktioner eller moduler måste finnas på plats för att åstadkomma så smidiga processer som möjligt? Vilka ska använda verktyget och hur mycket förkunskap om admin har de?

Ett fullgott projekthanteringsverktyg brukar spara mycket tid och gör er på så sätt mer lönsamma. Varmt välkommen att börja jämföra mellan de olika verktygen vi på BusinessWith har kartlagt. Alla fungerar mycket bra i byggbranschen. Ta dig gärna tid att få se olika demos eller ta del av recensioner från andra kunder. Din väg till det bästa verktyget för dina byggprojekt finns via oss.

Snabbguide

Lista på 9 olika Projekthanteringsverktyg bygg

Snabbguide

Beskrivning av projekthanteringsfunktioner

Tidrapportering

En vanligt förekommande funktionalitet i ett projekhanteringsverktyg är att kunna registrera och rapportera in tid. Finns mer eller mindre i alla verktyg för projekthantering.

Fakturaunderlag

Ser till att du kan skapa fakturor kopplat till ett projekt direkt i projekthanteringssystemet.

Offertverktyg

Likartad som fakturaunderlag så kan man även skapa offerter direkt via verktyget.

Personalliggare

Många bolag inom restaurangbranschen eller byggbranschen med flera, har skyldighet enligt lag att erbjuda och föra personalliggare för sin verksamhet. Via projekthanteringsverktyg kan man göra just detta.

Kundtillgång för projektstatus

Viktig funktion för företag som arbetar med flertal projekt där kunden eller beställaren kan följa utvecklingen och status på projektet.

Schemaläggning

Kunna schemalägga resurserna och bemanningsbeläggningen i projektet.

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Precis som det låter så erbjuder flertal verktyg inom projekthantering möjligheten att man kan analysera kostnader och resultat direkt i systemet.

Dokumenthantering

Viktig modul för de som hanterar flertal dokument och certifieringar. En viktig funktionalitet för att dela och hantera dokument.

Egenkontroller

Skapa checklistor/Egenkontroller för alla moment i dina projekt. Både frivilliga för att effektivera arbetet, men även för att underlätta kvalitetskontroller och åtgärder för att följa de lagkrav som finns.

KMA-stöd

Systemet skapar alla KMA-dokument och checklistor.

Materialrapporter

Fuktionalitet för att registrera och rapportera förbrukat material i ett projekt.

Leverantörsfaktura

Ladda enkelt upp leverantörsfakturor till rätt projekt

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site