Pyramid Business Studio
vs
Dynamics 365 Finance & Operations

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  1. Redovisning Spara tid med Pyramid redovisning och gör redovisningen enkel och arbetsbesparande. Med effektiva sökverktyg tar du snabbt fram den information som önskas för din verksamhet!
  2. Order/ Lager/ Inköp. Har du behov av ett heltäckande orderflöde som både ska vara funktionsrikt men samtidigt kunna erbjuda enkla flöden? Då är Pyramids basmodul Order/Lager/Inköp helt rätt för dig.
  3. Projekt. Företag som hanterar egentillverkat material, inköpta varor, tjänster och debiterbar tid behöver en bra projekthantering. Nyckeln till ett lönsamt projekt är att veta hur det går. Med Pyramid Projekt har du full kontroll hela vägen!

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

För oss är IT och affärssystem så mycket mer än fysiska maskiner, system och kablar. 

Det är allt det värdeskapande som dessa prylar bistår oss med när de kombineras på rätt sätt. Det handlar om att säkerställa att en laptop blir sista delen i en lyckad implementation av ett nytt affärssystem. Det är inte en enskild laptop som skapar värdet. Det gör människan som använder dessa produkter ihop med de smarta lösningar och effektiviseringar vi på Dialect hjälper dig med.

Vi på Dialect kallar det för värdeskapande IT.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

IT-system och utrustning för alla behov

Hos Dialect får du all IT-utrustning du behöver – datorer, servrar, nätverksutrustning, programvara och telekommunikation.

Vi hjälper dig välja rätt system för din verksamhet och att installera och konfigurera systemen. För att allting ska fungera så bra som möjligt erbjuder vi även support och underhållstjänster för att säkerställa en smidig och effektiv drift.

Dialect är specialiserade på att förstå utveckling, de senaste trenderna och teknologierna inom IT-branschen. Vi hjälper våra kunder hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga.

Våra erfarna konsulter har rätt kunskap för att hjälpa dig implementera och dra nytta av modern IT-infrastruktur och smarta, digitala lösningar.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Affärsystem
  • Molntjänster
  • Support & Drift
  • Servrar & Hosting
  • Nätverk
  • Copy & Print
  • Utveckling & Integrationer
  • Hårdvara

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att det kan anpassas till vår verksamhet
Pyramid är ett enkelt och snabbt system utan att tumma på kvalitén. Lagermodulen fungerar på mycket tillfredsställande sätt och hjälper oss att kontrollera in och utleveranser för ökad lönsamhet.
Dynamics 365 Finance and Operations positionerar sig bra i förhållande till omfattningen på vår verksamhet. Ett kompetent och flexibelt verktyg som i sin kontext tillsammans med Dynamics 365 CRM, Azure Integration services, Azure Datalake/DataWarehouse lösningar, PowerBI och hela Microsoft 365 utgör en oerhört flexibel och kompetent plattform som tillsammans ger möjligheten att till slut kunna summera 1+1 och få resultatet 3.

Nackdelar

Att det är så många olika moduler för "samma" saker, att det inte finns en skatt och boksluts-modul
Finns vissa funktioner/processer som är nischade för oss som vi just nu inte har stöd för. Det vore önskvärt.
Alla affärssystem har sina egenheter och begränsningar i hur de fungerar och är uppbyggda. Det viktiga är att systemet erbjuder möjligheter att kunna anpassas till den verksamhet det ska stödja vilket Dynamics 365 Finance and Operations gör.

Pyramid Business Studio

Dialect Noracom

Läs mer om Pyramid Business Studio

Dynamics 365 Finance & Operations

Microsoft

Läs mer om Dynamics 365 Finance & Operations

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site