Sweet Systems
vs
Pipedrive
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i CRM
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.
Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.
Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.
Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.
Varför väljer man ert system?
Visuell försäljningspipeline
Se hela säljprocessen, klart och tydligt. Uppdatera affärer genom att dra och släppa dem på rätt plats.
Intäktsprognoser
Skapa prognoser om försäljningsvolym och intäkter utifrån er pipeline. Se automatiska beräkningar kontinuerligt.
Segmentera prospekten
Filtrera, kategorisera, segmentera och sortera prospekten för att skapa riktade listor för personliga meddelanden.
Varför väljer man er som leverantör?
1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.
2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.
3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.
Varför väljer man er som leverantör?
Effektiv hantering av er försäljningspipeline börjar med en tydlig översikt över köparens resa genom er försäljningsprocess. För att lyckas behöver ni ett verktyg som ger en visuell representation av varje fas i pipelinen samt kontroll över era arbetsuppgifter och säljaktiviteter.
Huvudvyn i Pipedrives CRM är pipelinen: ett tydligt gränssnitt som uppmanar er att vidta åtgärder, vara organiserade och övervaka den komplexa försäljningsprocessen.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vi är Pipedrives största partner i Sverige.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.
2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.
3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Hur hjälper Pipedrives CRM-lösning till att öka försäljningen?
Pipedrives visuella försäljningspipeline förenklar kundbemötandet genom att strukturera era prospekt. Dessutom påvisar det möjligheter, mäter viktiga aktiviteter och effektiviserar säljarbetsflöden – med fokus på försäljningsmålen.
Automatiserade påminnelser och uppföljningar ökar produktiviteten och eliminerar repetitiva, tidskrävande arbetsuppgifter. Rapporter i realtid visar era säljare och chefer vilka affärsprocesser som behöver prioriteras.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 9 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen