Oneflow
vs
M-Files

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

180

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Vi skrädd...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Avtalshanteringssystem

Administrativa behörighetsnivåer
Automatiska påminnelser
Avtalsmallar
Avtalsöverblick
E-Signering
Integrerbarhet med Officepaket
Juridisk rådgivning
Krypterad lagring av avtal
Sökfunktion
Statistik
Verktyg för avtalsgranskning
Vidareutbildning
Administrativa behörighetsnivåer
Automatiska påminnelser
Avtalsmallar
Avtalsöverblick
E-Signering
Integrerbarhet med Officepaket
Juridisk rådgivning
Krypterad lagring av avtal
Sökfunktion
Statistik
Verktyg för avtalsgranskning
Vidareutbildning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du kan redigera avtalet i realtid direkt i webbläsaren
  • Signera dina avtal med BankID, eller med mejl- och SMS-autentisering
  • Plattformen har hög säkerhet och du följer GDPR
  • Du får en helhetslösning som tar hand om varje steg i avtalsprocessen
  • Du kan spåra avtalsstatus
  • Du kan snabbt skapa avtal från färdigbyggda mallar

Varför väljer man ert system?

Dela på ett säkert sätt

Automatiska behörigheter och arbetsflöden säkerställer att rätt person får rätt information vid rätt tidpunkt, varje gång. Säg adjö till överdriven delning och oro för att känslig information ska hamna i fel händer.

Samarbeta effektivt

Få feedback och dela uppdateringar direkt, både internt och externt. Med våra funktioner för samförfattare kan du arbeta tillsammans i realtid var du än befinner dig, medan våra säkra innehållshubbar låter dig utforma den ultimata kundupplevelsen.

Automatisera uppgifter

Det är inte längre nödvändigt att jaga hela teamet för att få deras input. Med M-Files anpassade arbetsflöden sköter plattformen jakten åt dig, vilket innebär att du kan få allas feedback snabbare och leverera i tid.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vår plattform är lika älskad av enterprise-team som av startups. Vi hjälper företag att växa fortare med färre risker, smidigare arbetsflöden och smartare beslut som leder till snabbare affärer.
  • Du sparar tid och pengar med Oneflow genom att riva ner silorna mellan kommunikation kring avtalet, manuella processer och olika system.
  • Plattformen är enkel att använda, ger dig en tydlig överblick över pågående affärer och låter dig signera med ett knapptryck. Och om det skulle behövas får du alltid snabb hjälp av vår lokala support.

Varför väljer man er som leverantör?

Analytikerna och våra kunder säger:

  • 270 % ROI, Forrester fann att kundernas användning av M-Files för dokumenthantering ger hög avkastning.
  • 60 % Förbättrad kategorisering och indexering av dokument.
  • 40 % Effektivare sökning av dokument och information.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Oneflow är en av de ledande SaaS-plattformarna för avtalsautomatisering på den nordiska marknaden. De flesta e-signeringsleverantörer i Sverige erbjuder signering av avtal i statiska format, till exempel PDF. Det som gör Oneflow annorlunda är att vi erbjuder en plattform för att skapa, signera och hantera webbaserade avtal.

Webbaserade avtal är interaktiva och alla ändringar kan göras i realtid, även efter att det har skickats. Ändringarna syns direkt. Och du behöver aldrig skicka en ny version någonsin igen. Med interaktiva funktioner kan kunden själv fylla i produktlistan, något som våra användare upplever ger en större order per avtal. När avtalet har uppdaterats kan det signeras direkt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Nordisk leverantör med lokal expertis i Sverige och en global kundbas
  • Certifierade partner
  • Vi hjälper små till stora bolag inom alla industrier

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Minskad administration

”Med Oneflow har jag lyckats dra ner på min administration avsevärt. Varje timme som jag inte behöver lägga på admin, kan jag använda till att sälja istället!”
Mattias Johnson, Key Account Manager på Sweco

Snabbare avtalsprocesser

“Tidigare var säljarna tvungna att lägga mycket tid på admin och skicka vidare avtalen till en, två eller tre personer i olika ordning. Allt detta har försvunnit eftersom de nu kan använda digitala avtal för att få signaturer på plats. Och istället lägga tid på att sälja mer”

Osvaldo Filliettaz, CRM Expert, Samhall

Överblick och kontroll

”Just att Oneflow är 100% digitalt gör det så enkelt och flexibelt. Det ger oss trygghet genom full kontroll och översikt över våra avtalsprocesser.”

Elin Skoglund, HR Business Partner, Hedin Bil

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

ENKEL ANVÄNDNING

M-Files ökar produktiviteten och förbättrar arbetskvaliteten genom att göra information lätt att hitta och använda.

AUTOMATISERING AV ARBETSFLÖDET

M-Files möjliggör ett metodiskt arbetssättoch minskar fel genom att automatisera arbetsflöden.

EFTERLEVNAD

M-Files minskar risker i verksamheten genom att säkerställa efterlevnad.

SAMARBETE

M-Files möjliggör högkvalitativa kundupplevelser tack vare en gemensam arbetsyta.

AVKASTNING PÅ INVESTERINGAR

M-Files gör det möjligt för företag att realisera en avkastning på investeringar (ROI) på nästan 270 %.

Omdömen

Baserat på 7 omdömen

Baserat på 10 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Integrationen till Hubspot som Oneflow verkar vara ensamma om på marknaden gillar jag mest. Den har en tvåvägskoppling till avtalet, så jag behöver aldrig vara osäker på om värden som jag hittar i Hubspot är rätt eller fel - de kommer alltid vara samma som står i avtalet.
Smidigt system som spar otroligt mycket tid. Förenklar säljprocessen otroligt när man kan se när en offert/avtal öppnats.
Möjligheten att kunna få viss data ifyllt i dokument samt interna påminnelser kring arbetsmoment.

Omdömen

Nackdelar

Tyvärr har vi inte alltid haft Oneflow och Hubspot kombinationen, så vi har ju ett gäng avtal som vi inte till 100% kan lita på att värdet i Hubspot är korrekt för. Det hade varit fantastiskt om det på något sätt hade gått att exportera alla befintliga avtal till Oneflow och konvertera dem på något magiskt sätt till att kunna skicka värden tillbaka till Hubspot. Tror dock att det är lite för mycket att begära... Priset är en annan sak som jag inte älskar. Det är inte den billigaste lösningen, men det är helt klart värt pengarna för att få den här integrationen till vårt CRM!
Skulle kunna vara bättre rapportering och summering av avtal.
Det är mer avsaknad av - tänker på autotexter m.m.

Oneflow

Oneflow

Läs mer om Oneflow

M-Files

M-Files Sweden AB

Läs mer om M-Files

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site