Lime CRM
vs
Sweet Systems

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

från 650 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM

API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning
API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Produktfunktionaliteter i Fältservice

Artikelregister med priser
Avtalshantering
Checklista
Dashboard & lönsamhetsanalys
Digital signering
Dispatch
Dokumenthantering
GDPR-stöd
GPS-stöd
Integration lönesystem/ bokföring
Kundportal - tillgång till projektstatus
Logga materialförbrukning
Offertverktyg
Projektkopplad utläggsregistrering
Schemaläggning
Tidrapportering
Artikelregister med priser
Avtalshantering
Checklista
Dashboard & lönsamhetsanalys
Digital signering
Dispatch
Dokumenthantering
GDPR-stöd
GPS-stöd
Integration lönesystem/ bokföring
Kundportal - tillgång till projektstatus
Logga materialförbrukning
Offertverktyg
Projektkopplad utläggsregistrering
Schemaläggning
Tidrapportering

Produktfunktionaliteter i Helpdesk system

Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning

Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem

Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.

Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi tror att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig fler kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer via extraordinära kundupplevelser.

Vi är den ledande CRM plattformen i Norden för medelstora företag. Vi erbjuder ett system man kan växa med och vi hjälper till under hela resans gång då vi gör allt inhouse. Ingen tredjepart eller konsult som mellanhand!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Omdömen

Baserat på 81 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligt, enkelt och lättförståeligt.
Enkelheten att registrera och använda ert system
Att ni har en öppen och flexibel plattform möjliggör utveckling utifrån specifika önskemål, utan att vara begränsad för mycket av fasta ramar eller förutbestämda funktioner.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Omdömen

Nackdelar

Buggar. Svårighetsgraden att skapa egna rapporter.
Skulle behöva lite fler sökfunktioner för att göra bedömningar av affärer och hantera utifrån olika tidsintervaller
Utmaningar med att hålla tidsplaner och det är långa ledtider vilket skapar onödiga förseningar och ineffektivitet i processen.
Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.

Tyvärr, ingen data än.

Lime CRM

Lime Technologies

Läs mer om Lime CRM

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Läs mer om Sweet Systems

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site