Bygglet
vs
Kontek HRM Time

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

fr 630 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Offert

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.

Varför väljer man ert system?

  • Underlättar och säkerställer företagets tidrapportering
  • Framtidssäkert, webbaserat system
  • Rapportering via mobilapp*
  • God användarvänlighet
  • Ger dig överblick av hela verksamheten
  • Goda integrationsmöjligheter med andra system – systemet går t ex att integrera med lönesystemet Kontek Lön.

* med mobilappen Kontek HRM Mobile registrerar du tidrapport och reseräkning direkt i mobilen oavsett var du befinner dig.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.

Varför väljer man er som leverantör?

✅ vår gedigna specialistkunskap inom lön & HR

✅ vår flexibilitet - som kund väljer du önskad tjänstenivå; från ett molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning för hela löneprocessen

✅ systemportfölj i teknisk framkant; allt är webbaserat och möjliggör drift i molnet

✅ goda integrationsmöjligheter med andra system

✅ kompletta outsourcinglösningar för hela löneprocessen

✅ vi har en personlig support

kvalitetssäkrad utbildningsverksamhet.

Hör gärna av dig så bokar vi upp en tid för demo och genomgång av hur vi kan hjälpa dig och ditt företag på bästa möjliga sätt!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:

Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.

Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.

Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kontek är ett ledande specialistbolag inom hantering av lön- och HR-processer.

Vi fortsätter inkludera smart teknik och erbjuder helt webbaserade lösningar oavsett vilken bransch du är verksam inom. Med Kontek väljer du som kund önskad tjänstenivå; från molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning.

Vill du ha specialisthjälp kring HR-processerna är du också varmt välkommen att kontakta oss!

Hör gärna av dig för demo och avstämning - fyll i kontaktformuläret eller slå oss en signal, 0372-890 00. ⭐Vi ser fram emot att höra från dig!⭐

Kontek erbjuder lönehantering på tre sätt;

Du gör jobbet och administrerar lönearbetet med våra molnbaserade systemlösningar

Vi gör jobbet och tar hand om hela ditt företags lönehantering via våra flexibla outsourcinglösningar

Vi hjälps åt och du väljer själv vilka delar av lönehanteringen du vill sköta och vad du vill ha hjälp med

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi vet vilken besparingspotential det finns i en effektiv personaladministration. Med vår specialistkunskap och webbaserade produktportfölj med mobilapp säkerställer du din tidrapportering. Vår drivkraft är att effektivisera, avlasta och utveckla.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 9 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!
Användarvänligt både för chef och anställd. Vi har bara haft Time i en månad men vi är redan supernöjda. O vill skicka ett stort tack till Kontek´s personal som byggt upp Time åt oss och som alltid är trevlig, hjälpsamma, är så duktiga på sitt jobb o har svar på alla frågor o gärna visar hur man kan göra en inställningen m.m. Medarbetarna får nu en bättre bild på sin månad och får nu ta ansvar för att tidrapporten stämmer. Så bra att kunna lägga in frånvaroansökan både från appen och via datorn så vi slipper ansökningar på papper.
Det är lätthanterligt

Omdömen

Nackdelar

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.
Har inte hittat nåt sånt än.
Utskriften av excelrapporter

Bygglet

Bygglet

Läs mer om Bygglet

Kontek HRM Time

Kontek

Läs mer om Kontek HRM Time

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site