Kontek HRM Employee
vs
HiBob

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

offert

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i HR-system

Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket
Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket

Produktfunktionaliteter i Personalsystem

Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

✔ Kontek HRM Employee underlättar personaladministrationen för hela organisationen

✔ Webbaserat HR-system som maximerar tillgängligheten

✔ Effektivt verktyg för arbetsledningen

✔ Goda integrationsmöjligheter mot andra system

✔ Anpassningsbart efter företagets behov

✔ Bra stöd för kompetensinventeringen av personalen

✔ Färdiga transaktioner – säkrare administration

✔ Bra stöd för on- resp. off boarding

✔ Användarvänligt

Varför väljer man ert system?

Bob gör det enkelt att hantera global HR

Förenkla det komplicerade: Med Bob hanterar ni medarbetare globalt och klarar förändringar.

Förbli smidiga och flexibla: Bob kan enkelt anpassas efter organisationens skiftande behov.

Spara tid på core HR-processer: Bob effektiviserar core HR och ger korrekta resultat på kortare tid.

Dra nytta av kraftfulla data: Få viktig information och upptäck dolda insikter.

Främja global gemenskap och tillhörighet: Gör så att medarbetarna trivs och stannar på företaget.

Främja mångfalt och Inkludering: Med DEI&B inbäddad i sin kärna, hjälper Bob till att skapa personliga upplevelser för dina medarbetare.

Varför väljer man er som leverantör?

  • vår gedigna specialistkunskap inom löneområdet
  • vår flexibilitet - som kund väljer du önskad tjänstenivå; från ett molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning för hela löneprocessen
  • systemportfölj i teknisk framkant; allt är webbaserat och möjliggör drift i molnet
  • goda integrationsmöjligheter med andra system
  • kompletta outsourcinglösningar för hela löneprocessen
  • vi har en personlig support
  • kvalitetssäkrad utbildningsverksamhet.

⭐Hör gärna av dig för fortsatt dialog kring hur vi kan hjälpa dig och ditt företag på bästa möjliga sätt!⭐

Varför väljer man er som leverantör?

•Bob är en molnbaserad flexibel programvara som enkelt kan förändras i takt med arbetslivet.

•Kunderna drar nytta av vårt HR-community Heartcore med HR-proffs, och kunder som ställer frågor, får hjälp och delar idéer.

•Vi erbjuder global support för Bob i 4 olika tidszoner; London, Israel, Australien (Melbourne och Sydney) och USA (EST och CT),

•Supportpaket för professionella tjänster, implementering, konsulttjänster med mera.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kontek är ett ledande specialistbolag inom hantering av lön- och HR-processer.

Vi fortsätter inkludera smart teknik och erbjuder helt webbaserade lösningar oavsett vilken bransch du är verksam inom. Med Kontek väljer du som kund önskad tjänstenivå; från molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning. Vill du ha specialisthjälp kring HR-processerna är du också varmt välkommen att kontakta oss!

Kontek erbjuder lönehantering på tre sätt;

Du gör jobbet och administrerar lönearbetet med våra molnbaserade systemlösningar

Vi gör jobbet och tar hand om hela ditt företags lönehantering via våra flexibla outsourcinglösningar

Vi hjälps åt och du väljer själv vilka delar av lönehanteringen du vill sköta och vad du vill ha hjälp med

Hur positionerar ni er på marknaden?

•HiBob vill skapa en värld där HR-teknik hjälper företag att klara förändring och bygga en People first-strategi.

•Bob är byggt från grunden för mellanstora företag som behöver hantera HR-processer och medarbetare globalt.

•Med sitt intuitiva och kontaktskapande användargränssnitt och integrationerna med HR tech och företagets tech, kan Bob hjälpa HR-team i Sverige att skapa roliga, flexibla och funktionella HR-processer som får företaget att växa.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

HR-systemet Kontek HRM Employee ger dig goda möjligheter att utveckla din personal. Du kan hantera framtida, aktuella och historiska uppgifter gällande personal, anställning, lön och förmåner. Du kan kompetensinventera, hantera on- och offboarding få stöd få stöd för hela processen vid en lönerevision mm.

Med Konteks specialistkunskap och molntjänstlösningar står du väl rustad för framtiden. Vår drivkraft är att effektivisera, avlasta och utveckla.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Förenkla det komplicerade:

Bob är en HCM-plattform som byggts för att effektivisera HR-processer och spara tid på HR-admin, underlätta feedback och undersökningar, och göra det enklare att skapa rapporter för ledningen.

Förbli smidiga och flexibla:

Med Bobs unika konfigurationsmöjligheter kan HR skapa processer som passar den egna organisationen. Det blir enklare att uppfylla lokala regelverk och marknadsvillkor, samtidigt som ni erbjuder en exceptionell medarbetarupplevelse.

Omdömen

Baserat på 16 omdömen

Baserat på 9 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att ha alla HR processer i samma system och att man kan "bygga" egna flikar som syns i personalregistret för olika typ av ärende. Har varit så roligt att vara super user under tiden vi implementerade Employee för att förstå systemet mer och kunna utbilda cheferna sen. O så otroligt duktiga människor på Kontek som alltid är hjälpsamma och har lösningar på det mesta.
Enkelt, intuitivt, bra system.
Användarvänligheten och de vassa funktionerna
Hibob är en användarvänlig HR-plattform som gör det enkelt att navigera i och snabbt komma igång med. Plattformen är flexibel, vilket gör att man kan anpassa och skräddarsy HR-processer så att de passar organisationens specifika behov. En annan stor fördel är Hibobs starka community och supportteam, som erbjuder snabb och hjälpsam service. Implementeringen av Hibob är dessutom smidig och okomplicerad, vilket gör att nya användare kan börja använda systemet utan onödiga hinder.

Omdömen

Nackdelar

Möjlighet att ta ut rapporter med specifik info, hade varit toppen om det fanns fler val.
Att mycket behöver göras per bolag, har man många bolag blir det väldigt tidskrävande. Likaså att rapporter och statistik också blir svårare vid många bolag.
Tycker att rapportfunktionwn kunde varit lite enklare.
Mobilversionen har vissa brister, vilket är en utmaning för de medarbetare som främst använder mobilen och inte datorn. Dessutom saknas möjligheten att välja andra grupper än sites i shoutouts, exempelvis för att rikta kommunikation till en specifik grupp som managers. Ett annat önskemål är att kunna skapa evenemang där medarbetare kan anmäla sig direkt i systemet, vilket skulle underlätta både planering och administration av aktiviteter.

Tyvärr, ingen data än.

Kontek HRM Employee

Kontek

Läs mer om Kontek HRM Employee

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site