HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sage X3 eller Deltek Maconomy

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

• Personligt anpassad användning på webb och mobila enheter

Med Sage X3 introduceras en bättre och personlig användarupplevelse baserad på säker teknologi för webb och mobila enheter. Oavsett var användarna befinner sig har de tillgång till den data de behöver, med ett intuitivt gränssnitt som lätt anpassas till specifika processer, roller och behov.

• Globalt affärssystem anpassat till svenska marknaden

Sage X3 är en internationell systemlösning som används i +80 länder som vänder sig till företag och koncerner där logistik och produktion är kärnverksamhet.

• Branschlösningar

Med djup funktionalitet för olika branscher som standard förenklas, effektiviseras och säkerställs din verksamhet och dess specifika behov i ett modernt och flexibelt affärssystem.

Bättre software betyder bättre projekt

  • Maconomy är fullt integrerat utan någon överföring mellan olika moduler: ekonomi och projekt är 100% sammankopplade!
  • Processtöd speciellt utformat för projektorienterade verksamheter – allt från upphandling till budgetering, planering, tid- och utgiftsredovisning, fakturering och rapportering stöds fullt ut.
  • 'Multi-allt' för företag i tillväxt och expansion: Multi Company, Multi Currency, Multi Country.
  • Modernt användargränssnitt! Användare av Maconomy upplever ett webbgränssnitt som är modernt och användarvänligt, med nyckeltal och dashboards där de ska vara.
  • Öppen teknisk plattform – använd RESTFul API:er eller Delteks iPaaS Unionpoint som utgångspunkt för integrationer med 3:e parts programvara.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Utveckling av affärssystem till en tillgång

Vårt uppdrag och drivkraft är att göra utveckling av affärssystem till en tillgång, inte en belastning. Genom relationer med kunder och kollegor som baseras på ärlighet, frigör vi kundernas tid, skapar trygghet och gör allas vardag bättre. Vår historia och de kunder vi har visar att vi kan affärssystem.

  • Annorlunda expert på affärssystem

Vi erbjuder förutsägbara och effektiva processer kring affärssystem. En utveckling av affärssystem som utgår från behov, med en erfaren partner som genom unikt engagemang och ärlighet skapar trygghet och frigör tid så du kan ägna dig åt din kärnaffär.

  • Erfaren partner kring affärssystem

Från +1000 projekt inom affärssystem för logistik, produktion och tjänster samt hög koncentration av seniora konsulter får du i Systemstöd en erfaren och ärlig samarbetspartner.

Framtidssäkra med ett ERP-system byggt för en projektfokuserad bransch

  • Deltek erbjuder endast lösningar för projektorienterade verksamheter. Det betyder att allt vi gör när det gäller produktutveckling för Maconomy alltid görs för den branschen. Detta säkerställer att våra kunders satsning på ett nytt ERP-system också är för framtiden, där du vet att det kommer ny funktionalitet som är exakt anpassad till professional services företag.
  • Deltek gör det mesta av implementeringen av Maconomy hos våra kunder själva. Det betyder att du får världens bästa konsulter när du köper en Maconomy-lösning från Deltek. Delteks konsulter känner Maconomy bättre än någon annan, och kan projektorienterade företag bättre än någon annan.
  • Deltek är ett stort och internationellt företag med över 3.000 anställda och över 30.000 kunder. Ändå har vi en lokal närvaro med kontor i Stockholm (och Oslo, Trondheim och Köpenhamn), vilket säkerställer lokalkännedom och tillgänglighet!
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med Sage X3 integreras alla affärsprocesser i ett gemensamt system som nås via ett enkelt, anpassningsbart webbgränsnitt på PC, Mac, surfplatta eller smartphone. Det innebär att användarna alltid har en fullständig bild av sin verksamhet inom distribution och produktion i realtid, så att de snabbt kan agera på olika händelser och fatta beslut baserat på fakta.

– Utveckling och utvecklingsresurser: Sage X3 är på en helt annan nivå än många lokala och nordiska affärssystem kan mäta sig med. Där funktioner och ny teknik utvecklas, anammas och införs snabbt för en stor internationell kundbas.

– Öppet och aktivt community: Systemstöd, Sage och dess kunder och partners i Sverige och världen bjuder på erfarenheter och kompetens i öppna forum, vilket innebär enkel tillgång till kompetens och erfarenheter kring Sage X3.

  • Deltek Maconomy stärker hanteringen av dina projekt, personal, kunder och ekonomi under hela projektets livscykel.
  • Deltek Maconomy hjälper till att driva din lönsamhet, förbättra din order-to-cash, samt hantera ditt rörelsekapital.
  • Deltek Maconomy säkerställer efterlevnad och hjälper dig fatta bättre beslut så att du kan fokusera på det du är bäst på; leverera fantastiska projekt!

Produktfunktionaliteter i ERP-system

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Ingår
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Går att lägga till
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Går att lägga till
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Går att lägga till
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Går att lägga till
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Går att lägga till
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Dynamiskt och förändringsbart utan större kostnader. Finns mycket redan "out of the box"
Stor möjlighet till anpassning och integrationer. Bra support och goda möjligheter till lösa företagsspecifika utmaningar.

Nackdelar

Sage behöver jobba på att bli mer användarfokuserade. För att hantera de flesta sakerna måste man ha en förståelse för hur det fungerar i Sage.
Valmöjligheterna och antal fält som inte alltid kan förvirra även regelbundna användare, men går att lösa genom att dölja fält i olika vyer. Inte alltid helt självklart hur olika värden är sammankopplade

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Projektmodulen All information om vårt företag i ett system Rapporter
Intercompany functionality, and good oportunities for integrations

Nackdelar

Att uppdateringar till Maocnomy kommer inte automatiskt. Vi får använda samma version av Maconomy tills vi uppgraderar.
We have experienced great variety in the quality of the support service. Also analyser reports in Web client has been released with missing functionality and bugs

Sage X3

Systemstöd

Deltek Maconomy

Deltek