Hur ska välja intranät för leverantör och för företag?
Letar du efter ett sätt att bättre kommunicera med era medarbetare eller leverantörer? Ett sätt att veta att er information verkligen når alla i företaget eller organisationen? Då behöver du ett intranät för leverantör eller för företag. Men att bygga ett själva, från grunden, är något som både tar tid och ofta kostar en rejäl slant pengar. Därför kan det löna sig att använda sig av en plattform som redan är byggd, som ni sen kan anpassa efter egna önskemål och behov. Att inte ha ett intranät är att som verksamhet skjuta sig själv i foten. Medarbetarna behöver en översikt av information från företaget, och som arbetsgivare behöver ni en transparent väg för att kommunicera och hålla personalstyrkan uppdaterad. Just transparens och tydlighet är oerhört viktigt när det kommer till medarbetarkommunikation. Intranätet kan också bygga och lyfta ert arbetsgivarvarumärke, vilken ger en starkare känsla av gemenskap och tillhörighet. På BusinessWith har vi samlat de olika intranätplattformarna som finns i Sverige idag, för att du enkelt ska kunna jämföra och sedan välja system för såväl leverantör som för företag. Välkommen att börja jämföra redan idag.
Vad ska jag fokusera på när jag väljer intranät?
På BusinessWith har vi många års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att välja rätt system eller rätt verktyg för verksamheten. Med oss har vi många år från HR-branschen och vet därför vikten att kunna kommunicera på ett engagerande sätt med medarbetarna, att nå ut med allt från nyheter och matnyttig information till påminnelser och policys. Ett bra intranät handlar om innehåll – du ska kunna presentera ert innehåll bra, så att det blir läst. Här är därför funktionaliteten sekundär. Det viktiga med intranätet är att nå ut. Vårt råd är att välja ett intranät för leverantör eller för företag som kan erbjuda en tydlig översikt av vad medarbetaren eller personerna har att ta del av. Vägen till rätt intranät? Välkommen att testa vår jämförelsetjänst här på BusinessWith, för att jämför de olika intranäten. Vi önskar dig lycka till med ditt val.
Snabbguide
Lista på 11 olika Intranät
Snabbguide
Våra bästa tips till ett bra intranät
En stor utmaning för många arbetsgivare är att medarbetarna helt enkelt inte använder sig av intranätet. Ni lägger ut information och nyheter löpande – men det läses inte. Varför då? Här är det viktigt att fråga personalen om anledningen till att de inte använder intranätet. Oftast brukar svaret på frågan vara att det är för krångligt. Ett bra intranät är transparent, tydligt, intuitivt, ger struktur och har en tilltalande design. Lägg inte tid på en massa krånglig funktionalitet som inte uppskattas av någon. Är ni nöjda med utseende och look and feel? Funkar verkligen tekniken eller är den från 1800-talet? Håll intranätet fräscht – och uppdaterat. Efter det gäller det att bli duktiga på att kommunicera ut var intranätet finns. Skapa flyers, bordsryttare, påminn i personalrummet – alla sätt är bra utom de dåliga, som man säger.
När medarbetarna framförallt vet varför det finns ett intranät och hur man hittar det, blir det enklare att skapa engagemang. Vill du ha fler råd och tips? Välkommen att höra av dig till oss på BusinessWith. Vår jämförelsetjänst används av arbetsgivare från hela Sverige och finns för såväl öleverantör som för företag. Rätt system och verktyg till verksamheten går vi oss.
Beskrivning av produktfunktioner
Aktivitets- och nyhetsflöden
Kalender
Kommunikation och sändning
Policyhantering
Statistik och analys
Uppgifts hantering och reglering
Videosamtal