Jämför leverantörer av intranät för företag

Hur ska välja intranät för leverantör och för företag?

Letar du efter ett sätt att bättre kommunicera med era medarbetare eller leverantörer? Ett sätt att veta att er information verkligen når alla i företaget eller organisationen? Då behöver du ett intranät för leverantör eller för företag. Men att bygga ett själva, från grunden, är något som både tar tid och ofta kostar en rejäl slant pengar. Därför kan det löna sig att använda sig av en plattform som redan är byggd, som ni sen kan anpassa efter egna önskemål och behov. Att inte ha ett intranät är att som verksamhet skjuta sig själv i foten. Medarbetarna behöver en översikt av information från företaget, och som arbetsgivare behöver ni en transparent väg för att kommunicera och hålla personalstyrkan uppdaterad. Just transparens och tydlighet är oerhört viktigt när det kommer till medarbetarkommunikation. Intranätet kan också bygga och lyfta ert arbetsgivarvarumärke, vilken ger en starkare känsla av gemenskap och tillhörighet. På BusinessWith har vi samlat de olika intranätplattformarna som finns i Sverige idag, för att du enkelt ska kunna jämföra och sedan välja system för såväl leverantör som för företag. Välkommen att börja jämföra redan idag.

Vad ska jag fokusera på när jag väljer intranät?

På BusinessWith har vi många års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att välja rätt system eller rätt verktyg för verksamheten. Med oss har vi många år från HR-branschen och vet därför vikten att kunna kommunicera på ett engagerande sätt med medarbetarna, att nå ut med allt från nyheter och matnyttig information till påminnelser och policys. Ett bra intranät handlar om innehåll – du ska kunna presentera ert innehåll bra, så att det blir läst. Här är därför funktionaliteten sekundär. Det viktiga med intranätet är att nå ut. Vårt råd är att välja ett intranät för leverantör eller för företag som kan erbjuda en tydlig översikt av vad medarbetaren eller personerna har att ta del av. Vägen till rätt intranät? Välkommen att testa vår jämförelsetjänst här på BusinessWith, för att jämför de olika intranäten. Vi önskar dig lycka till med ditt val.

Våra bästa tips till ett bra intranät

Snabbguide

Lista på 11 olika Intranät

Snabbguide

Våra bästa tips till ett bra intranät

En stor utmaning för många arbetsgivare är att medarbetarna helt enkelt inte använder sig av intranätet. Ni lägger ut information och nyheter löpande – men det läses inte. Varför då? Här är det viktigt att fråga personalen om anledningen till att de inte använder intranätet. Oftast brukar svaret på frågan vara att det är för krångligt. Ett bra intranät är transparent, tydligt, intuitivt, ger struktur och har en tilltalande design. Lägg inte tid på en massa krånglig funktionalitet som inte uppskattas av någon. Är ni nöjda med utseende och look and feel? Funkar verkligen tekniken eller är den från 1800-talet? Håll intranätet fräscht – och uppdaterat. Efter det gäller det att bli duktiga på att kommunicera ut var intranätet finns. Skapa flyers, bordsryttare, påminn i personalrummet – alla sätt är bra utom de dåliga, som man säger.

När medarbetarna framförallt vet varför det finns ett intranät och hur man hittar det, blir det enklare att skapa engagemang. Vill du ha fler råd och tips? Välkommen att höra av dig till oss på BusinessWith. Vår jämförelsetjänst används av arbetsgivare från hela Sverige och finns för såväl öleverantör som för företag. Rätt system och verktyg till verksamheten går vi oss.

Beskrivning av produktfunktioner

Aktivitets- och nyhetsflöden

Information och nyheter direkt på startsian i intranätet tillsammans med aktuella händelser.

Kalender

En intergrerad kalender där du ser dina närkommande händelser tillsammans med organisatoriska evenemang och händelser.

Kommunikation och sändning

Kommunicera och sänd bland anant videosamtal, konferanser och evenemang direkt till hela organisationen direkt i systemet.

Policyhantering

Möjligheten att skapa, sprida och tillämpa organisatoriska policies i företaget, och att företagspolicyer finns tydliga och konsekventa direkt i intranätet utan behov av ett externt policyhanteringssystem.

Statistik och analys

Få en överblick av medarbetars användning av diverser verktyg, tid spenderat på bland annat projekt och annat arbetsuppgifter.

Uppgifts hantering och reglering

Kontrollera, separera, ge och hantera medarbetares arbetsuppgifter där du får en översikt om allas roll och position inom till exempel projektarbeten.

Videosamtal

Ha videosamtal tillsammans med andra medarbetare i företaget direkt i intranätet utan att behöva använda externa system eller applikationer.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site