Visma Servera banner
Visma Servera logo

Visma Servera

Cloud Connection

Alternativ

Vad är Visma Servera?

Helhetslösning för projektbaserade verksamheter.

Visma Severa (även känt som Visma.net Project Management) är ett molnbaserat system för tid- och projektredovisning – byggt för konsultbolag och tjänsteföretag.
Här samlas sälj, tidrapportering, projekthantering och fakturering i ett och samma system.

Systemet ger dig full översikt över kundrelationer, resursplanering och lönsamhet. Du slipper klippa och klistra mellan kalkylblad – istället får du ett strömlinjeformat arbetsflöde från offert till faktura.
Eftersom lösningen är helt molnbaserad får du tillgång till systemet var du än är, utan att tänka på installationer, uppdateringar eller servrar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

Från 270kr/användare

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

EN

FI

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

Global

SE

DK

NO

FI

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Cloud Connection?

Varför väljer man Visma Servera?

Severa är utvecklat specifikt för projektbaserade verksamheter där människor, timmar och intäkter ska gå ihop – utan krångel.

Du får ett användarvänligt och modernt gränssnitt som ger dig koll på hela projektets livscykel, från försäljning till färdig leverans och fakturering.
Allt i ett system – vilket betyder mindre dubbelarbete, bättre kontroll och högre lönsamhet.

Systemet är lätt att anpassa efter bolagets storlek och bransch. Oavsett om du har fem eller femtio anställda är Visma Severa byggt för att växa med dig.

Varför väljer man er som leverantör?

Cloud Connection är din samarbetspartner inom ERP, CRM och Lön. Vad menar vi då med ordet “samarbetspartner”?

För oss är god kommunikation och människorna vi jobbar med nyckeln till att lyckas med digitalisering. Utan människorna som ska nyttja systemen vi erbjuder är det begränsat hur långt man kommer med endast teknologin i sig. Vi försöker därför göra det lilla extra för att alltid vara tillgängliga och närvarande för alla våra kunder - oavsett storlek eller behov.

För att fortsätta leverera kvalitet till våra kunder har vi anpassat oss i takt med tiden. Vi har anpassat oss för att kunna behålla det vi menar är det viktigaste i en komplex digital värld - goda samtal, trygghet och tillit samt lång erfarenhet.

Det viktigaste med digitalisering är inte teknologin i sig, det är människan, och vi är stolta över att få jobba med de allra bästa.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Cloud Connection är en trygg, personlig och heltäckande digitaliseringspartner med stark nordisk närvaro. Genom att kombinera djup teknisk kompetens med mänsklig tillgänglighet erbjuder vi skräddarsydda lösningar inom ERP, CRM och lön – inte bara som systemleverantör, utan som en långsiktig samarbetspartner. Med rötter i fem etablerade bolag i Sverige och Norge har vi byggt en bred kunskapsbas som gör oss rustade för allt från småföretag till större koncerner.

Vi särskiljer oss genom att sätta kunddialog, hållbarhet och kvalitet i fokus. Vi lägger stor vikt vid att skapa lösningar som inte bara effektiviserar – utan också förenklar människors vardag. Genom ett starkt ESG-engagemang, hög servicegrad och en proaktiv rådgivningsfilosofi siktar Cloud Connection på att bli det självklara valet för företag som vill framtidssäkra sina verksamheter med hjärta, hjärna och hållbarhet i balans.

Vilka behov och utmaningar är det som Visma Servera löser för kunden?

Många av Cloud Connections kunder vill ha bättre koll på sina projekt, sin personal och sin fakturering – utan att drunkna i administration.
Visma Severa löser detta genom att:

  • Samla sälj, projekt, tid och fakturering i ett flöde
  • Skapa överblick och prognoser över resurser, lönsamhet och beläggning
  • Minska manuellt arbete genom automatiserade och integrerade processer
  • Göra det enklare att följa upp på KPI:er och ta smartare beslut
  • Ge alla i teamet koll – oavsett roll eller plats

Resultatet? Mindre stress, mer kontroll och bättre lönsamhet.

Känner du
till Visma Servera?

Så som du vill läsa om andras åsikter, vill andra veta dina. Dela gärna med dig av dina åsikter!

Visma Servera produktfunktionaliteter

Faktureringsprogram

API integrering

Bankkoppling

E-fakturering

Kreditfaktura

Massfakturering

Offert

Påminnelseverktyg

Rapporter

ROT / RUT verktyg

Valutahantering

Återkommande fakturering

Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering

App

Arbetsorder

Arbetstidsschema

Attestering

Fakturering

Frånvaro & flex registrering

Hanterar flertal kollektivavtal

Integration med olika lönesystem

Körjournal

Modul i affärssystem

Personaliggare inkl

Projektredovisning & rapportering

Push notifikationer

Rapportering

Resor & traktamente

Underlag till lön

Projekthanteringsverktyg

Dokumenthantering

Egenkontroller

Fakturaunderlag

Kundtillgång för projektstatus

Leverantörsfaktura

Materialrapporter

Offertverktyg

Personalliggare

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Schemaläggning

Tidrapportering

Resursplaneringsverktyg

Analays

Arbetsordrar

Budget

Fakturahantering

Kontaktregister

Löneunderlag

Projekthantering

Schemaläggning

Tidsrapportering

Passar detta
systemet mig?

Gör som 17000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Cloud Connection

Om Cloud Connection

Cloud Connection är din samarbetspartner inom ERP, CRM och Lön. Vad menar vi då med ordet “samarbetspartner”?

För oss är god kommunikation och människorna vi jobbar med nyckeln till att lyckas med digitalisering. Utan människorna som ska nyttja systemen vi erbjuder är det begränsat hur långt man kommer med endast teknologin i sig. Vi försöker därför göra det lilla extra för att alltid vara tillgängliga och närvarande för alla våra kunder - oavsett storlek eller behov.

För att fortsätta leverera kvalitet till våra kunder har vi anpassat oss i takt med tiden. Vi har anpassat oss för att kunna behålla det vi menar är det viktigaste i en komplex digital värld - goda samtal, trygghet och tillit samt lång erfarenhet.

Det viktigaste med digitalisering är inte teknologin i sig, det är människan, och vi är stolta över att få jobba med de allra bästa.

Vanligaste jämförelser i Tidrapporteringssystem

Procountor FinancialsVisma Servera
TimeLog PSAVisma Servera
Kontek HRM TimeVisma Servera
TimedutyVisma Servera

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site