TOPdesk logo

TOPdesk

IT Software

Alternativ

Vad är TOPdesk?

TOPdesk är det ultimata systemet för ärendehantering

Är du också trött på att hantera ärenden manuellt? Kanske kämpar dina anställda febrilt med att försöka hålla ordning på aktiviteter och ärenden som idag sköts via Outlook? Med TOPdesk kommer du aldrig att behöva uppleva den känslan igen. För med ärendehanteringssystemet kan du automatisera processer och arbetsflöden. Skapa förutsättningar för bättre intern och extern support. Och få koll på alla dina ärenden och tillgångar, i ett enda system. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendehanteringssystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och tillförlitlig leverans. Och dessutom vår svensktalande support och förvaltning, som gör allt för att du ska få ut det mesta av din investering.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

FI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Varför gör man affärer med IT Software?

Varför väljer man TOPdesk?

✅ Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.

✅ Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där du ger behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.

✅ Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/

✅ Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att själv söka sig till informationen. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Varför väljer man er som leverantör?

💚 Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att implementera TOPdesk hos.

💚 Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss, och dig att identifiera de steg som behövs för att komma vidare. Och det skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.

💚 Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.

💚 Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra olika systemstöd inom digitalisering. https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

👉🏻 Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.

👉🏻 Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.

👉🏻 Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som TOPdesk löser för kunden?

📌 Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort, om du hade hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.

📌 Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du får nu koll på nya inkommande ärenden. Hur långt ett befintligt ärende gått. Och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.

📌 Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel, Google sheet eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om TOPdesk

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Enkelt val för oss

IT-strateg

Stort företag

Verifierad person

Sverige

Januari 2023

Vad gillar du mest?

Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.

Vad gillar du minst?

Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Om man arbetar inom flera verksamheter så är Topdesk överlägset för att anpassa mot olika behov och flöden. Vi upplever att vi har flera system i ett där vi om vi vill har möjlighet att länka samma olika verksamheter om behov finns. Lätt att samarbeta mellan verksamheter men även om man som fristående verksamhet vill hantera sina egna ärenden.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Head of customer support

Head of customer support

Medelstort företag

Verifierad person

Sverige

Januari 2023

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten

Vad gillar du minst?

.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inga ärenden tappas bort

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Fungerar toppenbra

IT Chef

Stort företag

Verifierad person

Sverige

Januari 2023

Vad gillar du mest?

Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Vad gillar du minst?

TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Informationsflöde till och från serviceavdelningar och kontroll på utrustning och återkommande rutiner och förändringsarbete (Change).

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

TOPdesk produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Avvikelsehantering

Behörighetsstyrning

Integrationsstöd

Internt HelpDesk

Kunskapsbank

Prioriteringsfunktion

Påminnelsefunktion

SLA-hantering

Statistik & Uppföljning

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Avvikelsehantering

Chat support

Delegera & återkoppling av delärenden

Digitala formulär & självbetjäning

Helpdesk-ärendehantering

Integration med ERP/ CRM

Inventarier

Kundanpassa & modellera rapporter

Kundtjänsthantering & support

Kunskapsdatabas

Mobilanpassad gränsnitt

Service management

Självbetjäningsportal

SLA & eskalering

Statistik & uppföljningsmodul

Triggers

Webhooks & API

Ärende- & svarsmallar

Kundservicesystem

Hanteringstid

Livechat

Prioriteringsfunktion

Självhjälp

Smart arbetsfördelning

Standardsvar

Statistik och Rapporter

Telefon

Tickets

Ärendestatus

Fastighetssystem

API

Avtalshantering

Statistik och rapporter

Ärendehantering

Passar detta
systemet mig?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om IT Software

Om IT Software

Vi på IT Software vill hjälpa dig och din organisation att lyckas anpassa dig till den snabbt föränderliga digitala världen. På ett smart sätt. Därför satsar vi på framtidens digitala lösningar och tjänster, som förenklar vardagen för dig som kund. Och det gör vi genom vår expertis (över 11 års erfarenhet på svenska marknaden), utbudet av mjukvaror och produkttjänster som stöd.

Det spelar ingen roll om du är i början av din digitaliseringsresa eller om du kommit en bit på vägen. Vi på IT Software är din långsiktiga partner som du kan lita på för att driva din digitaliseringsresa framåt.

Som om inte det vore nog ­– vi vill att du ska känna dig helt trygg i valet av oss. Vi lämnar dig alltså inte i sticket när du väl har skrivit på avtalet. I stället arbetar vi nära tillsammans med dig genom hela processen. Från rådgivning och införande till förvaltning och support. Genom att kommunicera öppet och regelbundet med dig som kund säkerställer vi att du alltid har det stöd och den hjälp du behöver för att nå dina mål.

Våra mjukvaror:

ÄRENDEHANTERINGSSYSTEM – TOPdesk

Förbättra kundkommunikation, hantera arbetsflöden och håll koll på tillgångar.

DOKUMENTHANTERINGSSYSTEM – M-Files

Få en anpassningsbar och effektiv lösning för information- och dokumenthantering.

SERVICE- OCH AFFÄRSAUTOMATION – Zervicepoint

Få en friktionsfri arbetsplats genom att ta bort manuella och tidskrävande arbetsprocesser.

AI CHATBOT & LIVECHAT – Hello Ebbot

Automatisera din verksamhet med chatbot & livechat driven av Artificiell Intelligens och Machine Learning.

INTEGRATIONSPLATTFORM – Linknow

Låt dina IT-system kommunicera med varandra.

NÄTVERKSSKANNING – Lansweeper

Få full kontroll på alla hård- och mjukvaror & licenser samlat på ett ställe.

Vanligaste jämförelser i Ärendehanteringssystem

SuperOffice ServiceTOPdesk
Lime CRMTOPdesk
CenturiTOPdesk
ServIT CenterTOPdesk

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site