ISL Online
ISL Online
Vad är ISL Online?
Vad är ISL Online?
ISL Online grundades 2001 och är en professionell fjärrskrivbordslösning vars utformning innebär en möjlighet att snabbt och effektiv ge support och utföra underhåll på datorer med Windows, Mac och Linux samt mobila enheter.
Viktiga funktioner
- Skärmdelning: Skärmdelning i realtid för effektiv felsökning.
- Obemmanad åtkomst: Säker åtkomst till fjärrdatorer utan behov av användare på plats.
- Enkel inloggning (SSO): Förenklar autentiseringen för användare.
- Behörighetshantering: Kontrollera och hantera åtkomstbehörigheter.
- Sessionsinspelning: Spela in sessioner i syfte att granska och kunskapsöverföra.
- Filöverföring: Säker överföring av filer mellan enheter.
- Vakna-med-LAN och RDP-dirigering: Fler verktyg för fjärrhantering.
- Stöd för flera bildskärmar: Hantera flera bildskärmar under en enskild fjärrsession.
- Anpassning: Stort utbud med alternativ för anpassning av programvaran till din företagsidentitet.
Säkerhet är högsta prioritet
ISL Online är utformat med höga säkerhetsnivåer och garanterar därför dataskydd och integritet. Med ände-till-ände-kryptering, tvåfaktorsautentisering, enkel inloggning (SSO) och AES 256-bitars datakryptering blir de högsta säkerhetsstandarderna för fjärrsupport och åtkomst uppfyllda.
Driftsättning
ISL Online kan användas antingen som en molntjänst eller lokalt så att organisatoriska behov kan ha sin struktur inom dess flexibilitet. Den unika licensstrukturen begränsar inte antalet användare, installationer eller enheter som kan användas och i tack vare det är det en skalbar lösning för företag av alla storlekar.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
EN
SV
DA
NO
FI
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
SE
DK
NO
FI
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Priser från 29,90 €/månad (faktureras årligen)
Varför gör man affärer med ISL Online?
Varför väljer man ISL Online?
Högsta säkerhet och integritet: ISL Online använder ände-till-ände-kryptering och robusta säkerhetsprotokoll som säkerställer att dina data alltid är skyddade.
Tillförlitlighet (99,9 % avbrottsfritt): Med en dokumenterad avbrottsfri drift på 99,9 % garanterar ISL Online att åtkomst och support kan ske konsekvent och pålitligt.
Användbarhet: ISL Online är utformad för intuitiv användning och har en förenklad fjärransluten åtkomst och support där användningen är enkel.
Varför väljer man er som leverantör?
- Kundtjänsten är ledande inom branschen: Vårt dedikerade supportteam hjälper till via e-post, realtidschatt och telefon med allt du behöver. Inga virtuella svarsrobotar.
- Personlig infallsvinkel: Vi är små nog för att lyssna och ge personlig service men även tillräckligt stora för att se till att saker händer.
- 20 år i branschen: Våra två decennier av erfarenhet och att vara privatägda är bakgrunden till att vi kan prioritera våra kunder och anställda då vi inte har några aktieägare som pressar oss.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Bästa valuta för pengarna: Vi erbjuder avancerad och kostnadseffektiv programvara för fjärrsupport och ett exceptionellt värde i jämförelse med våra konkurrenter.
- ISO 27001-certifierad och följer GDPR: Vårt engagemang för säkerhet och integritet manifesteras genom vår ISO 27001-certifiering och strikta efterlevnad av GDPR-förordningar.
- Förtroende: Vi ger vårt yttersta för varje kund, från de minsta företagen till de största företagen, något som garanterar oöverträffat förtroende och nöjdhet.
Vilka behov och utmaningar är det som ISL Online löser för kunden?
- Ge säker och snabb fjärrsupport till dina kunder och anställda
- Lös 90 % av de tekniska problemen på distans
- Få åtkomst till och hantera fjärrenheter utan att användaren behöver utföra åtgärder
- Underhåll fjärrsystem från vilken plats som helst
- Säker åtkomst till kontorsenheter och resurser hemifrån
- Erbjud support för mobila enheter
- Spara kostnader och tid
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om ISL Online
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Bra pris/prestanda-förhållande
Ägare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
September 2024
Din roll
Ägare
Din företagsstorlek (antal anställda)
Mikroföretag (1-10)
Vad gillar du mest?
Enkelt att använda, snabbt, bra pris.
Vad gillar du minst?
Finns egentligen inget att inte gilla.
Vilka affärskritiska problem upplever du att ISL Online löser?
Förenklar administreringen av flera klienter i organisationen.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Mycket nöjd
Teknisk support•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
September 2024
Din roll
Teknisk support
Din företagsstorlek (antal anställda)
Litet företag (11-100)
Vad gillar du mest?
Fungerar som det ska och med möjligheter till serverinstallation är en bonus.
Vad gillar du minst?
Inga nackdelar jag kommer på just nu.
Vilka affärskritiska problem upplever du att ISL Online löser?
Nödvändigt verktyg för att tillhandahålla support.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Världens bästa programvara för fjärrsupport och fjärraccess
VD och teknisk chef•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
September 2024
Din roll
VD och teknisk chef
Din företagsstorlek (antal anställda)
Litet företag (11-100)
Vad gillar du mest?
ISL Online har stöd för alla tänkbara klinter och supporten är ypperlig.
Vad gillar du minst?
Att den inte är gratis :-)
Vilka affärskritiska problem upplever du att ISL Online löser?
Vi har satt upp systemet för kunder när inget annat fungerar. T.ex i de fall, när vi försökt lösa fjärråtkomst med VPN och det inte tillåts av någon anledning, så har vi alltid lyckats lösa det med ISL Online. Dessutom kommer vi alltid åt våra kunders datorer så att vi kan säkerställa att vi kan leverera vår support. Vi är helt enkelt beroende av att ISL fungerar bra för att vi i vår tur skall kunna göra en bra leverans .
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
ISL Online förekommer inom följande kategorier
ISL Online produktfunktionaliteter
Remote desktop system
Anpassa branding/varumärke
Användarhantering
Diagnostiska verktyg / Felsökning
Enkel inloggning (SSO)
Filöverföring
Mobil access
Multi-Factor Authentication (MFA)
Spela in sessioner
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om ISL Online
ISL Online är en pålitlig global leverantör av säkra och tillförlitliga fjärrskrivbordslösningar för företag av alla storlekar. 2001 var fjärrskrivbordstekniken i sin linda och det var då ISL grundades. ISL Online en pionjär inom fjärrskrivbordsområdet. Företagets huvudkontor ligger hjärtat av Europa, med kontor i Tyskland, Slovenien, Schweiz, Storbritannien och USA. Tillsammans med sina auktoriserade lokala partners betjänar ISL Online en mångsidig global kundkrets, inklusive banker, försäkringsbolag, sjukhus, universitet, och stora företag som Konica Minolta, Treleborg, Canon, Mitsubishi Chemicals och Heimdal Security.