Jämför Sveriges bästa prenumerationshanteringar

Hur ska jag tänka kring prenumerationshantering?

Har du kunder som vill prenumera på abonnemang, varor eller tjänster och betala er löpande? Då ska du investera i en solid lösning som verkligen kan det här med fortlöpande betalningar och prenumerationshantering. Att erbjuda återkommande betalningar innebär att dina kunder inte behöver tänka på någonting – pengarna dras automatiskt med exempelvis en månads intervall, eller enligt ett annat betalningsschema. När du använder denna typ av lösning kan du se fram emot att både spara tid och pengar, när prenumerationerna, eller ”recurring revenues” som det kallas på engelska, sker automatiskt.

På BusinessWith har vi kartlagt de stora aktörerna på marknaden för att ge dig möjlighet att jämföra system. Dags att komma igång med återkommande betalningar eller prenumerationshantering med smidiga betalningsflöden? Välkommen att börja jämföra de bästa lösningarna redan nu.

Vad ska jag kräva av en tjänst för återkommande betalningar?

När du erbjuder en vara eller tjänst, som kan betalas återkommande, är det bra att ge kunden flera betalningsalternativ. Betala en gång i månaden eller att fördröja starten på betalningen, är två populära alternativ. Som leverantör vill du ha ett automatiskt system som sköter eventuella betalningspåminnelser eller ger dig möjlighet att avsluta prenumerationen. Se till att den leverantör du i din tur arbetar med kan erbjuda olika betalningsalternativ i lösningen – det kommer höja värdet för er och göra förfarandet mycket friktionsfritt för båda parter. En annan smart lösning är att automatiskt göra om gratisperioder till prenumerationer. Möjligheterna är således många – var noga med att utvärdera varje system för att väga för- och nackdelar, innan du väljer. Användarvänlighet är som med alla andra tekniska lösningar, A och O.

Hur kan återkommande betalningar öka intäkterna?

Snabbguide

Lista på 11 olika Recurring revenue software

Snabbguide

Hur kan återkommande betalningar öka intäkterna?

Det finns många fördelar med att erbjuda återkommande betalningar eller prenumeration av er vara eller tjänst. Att tjänsten är utan problem med exempelvis sparade betalsätt, eller att gratisperioder flexibelt går över till medlemskap, är två ting som gör att ni kommer märka av en större avkastning. Kunder idag är vana att navigera online, och kräver att olika betalningsförfaranden eller flöden ska rulla på utan friktion. Krångel, för mycket text, för många rutor eller omständliga betalningssätt? Eller funkar det inte ens på alla enheter? Glöm det! Kunden vill idag ha det så enkelt som möjligt, och tålamodet är lika med noll. Se därför till att ha en så ”lean modell” som det bara går med enkla check-outs och bekräftelser. Var också noga med målgrupp – det finns grader i teknik-kunskap också…

BusinessWith har sedan många år tillbaka arbetat med att sammanställa och kartlägga de bästa systemen och plattformarna inom en rad olika användningsområden. Hos oss hittar du en enkel jämförelsetjänst, där du snabbt kan jämföra lösningar mot varandra. Detta för att sedan landa i det bästa valet för dig. Varmt välkommen att kika på vad den svenska marknaden har att erbjuda när det gäller återkommande betalningar och prenumerationshanteringar – direkt här hos oss.

Beskrivning av produktfunktioner

Analysverktyg

Systemet erbjuder funktioner för att analysera insamlad data och på så vis identifiera potentiella förbättringsmöjligheter eller styrkor.

API

API används som gemensamt gränssnitt för att koppla samman systemen och tillåta dessa att samarbeta för att skapa ett kraftfullt flöde av data och information.

Automatiska utskick

Funktionen gör det bland annat möjligt att påminna kunder om betalningar, marknadsföra kampanjer och rabatter samt rekrytera nya kunder.

Churn-hantering

Få full koll på dina kundbortfall och ta kontroll över situationen med hjälp av förbättringsmöjligheter som erbjuds i systemet för att öka lönsamheten inom företaget.

Fakturering

Möjliggör för användaren att återkommande fakturera kunder och prenumeranter.

Olika betalningsalternativ

Erbjud olika alternativ för betalningar, till exempel mobila betalningsmöjligheter, vilket innebär en större chans för en genomförd affär med kund.

Olika valutor

Hantera olika typer av valutor i systemet, vilket gör det möjligt att ta internationella betalningar och öppnar för nya möjligheter.

Självbetjäning

Tillåt prenumeranterna att hantera sin prenumeration enkelt och öppet samt erbjud möjligheten för tillgång till hjälpsamms tjänster vid eventuella problem.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site