Hur ska jag tänka kring prenumerationshantering?
Har du kunder som vill prenumera på abonnemang, varor eller tjänster och betala er löpande? Då ska du investera i en solid lösning som verkligen kan det här med fortlöpande betalningar och prenumerationshantering. Att erbjuda återkommande betalningar innebär att dina kunder inte behöver tänka på någonting – pengarna dras automatiskt med exempelvis en månads intervall, eller enligt ett annat betalningsschema. När du använder denna typ av lösning kan du se fram emot att både spara tid och pengar, när prenumerationerna, eller ”recurring revenues” som det kallas på engelska, sker automatiskt.
På BusinessWith har vi kartlagt de stora aktörerna på marknaden för att ge dig möjlighet att jämföra system. Dags att komma igång med återkommande betalningar eller prenumerationshantering med smidiga betalningsflöden? Välkommen att börja jämföra de bästa lösningarna redan nu.
Vad ska jag kräva av en tjänst för återkommande betalningar?
När du erbjuder en vara eller tjänst, som kan betalas återkommande, är det bra att ge kunden flera betalningsalternativ. Betala en gång i månaden eller att fördröja starten på betalningen, är två populära alternativ. Som leverantör vill du ha ett automatiskt system som sköter eventuella betalningspåminnelser eller ger dig möjlighet att avsluta prenumerationen. Se till att den leverantör du i din tur arbetar med kan erbjuda olika betalningsalternativ i lösningen – det kommer höja värdet för er och göra förfarandet mycket friktionsfritt för båda parter. En annan smart lösning är att automatiskt göra om gratisperioder till prenumerationer. Möjligheterna är således många – var noga med att utvärdera varje system för att väga för- och nackdelar, innan du väljer. Användarvänlighet är som med alla andra tekniska lösningar, A och O.
Snabbguide
Lista på 11 olika Recurring revenue software
Snabbguide
Hur kan återkommande betalningar öka intäkterna?
Det finns många fördelar med att erbjuda återkommande betalningar eller prenumeration av er vara eller tjänst. Att tjänsten är utan problem med exempelvis sparade betalsätt, eller att gratisperioder flexibelt går över till medlemskap, är två ting som gör att ni kommer märka av en större avkastning. Kunder idag är vana att navigera online, och kräver att olika betalningsförfaranden eller flöden ska rulla på utan friktion. Krångel, för mycket text, för många rutor eller omständliga betalningssätt? Eller funkar det inte ens på alla enheter? Glöm det! Kunden vill idag ha det så enkelt som möjligt, och tålamodet är lika med noll. Se därför till att ha en så ”lean modell” som det bara går med enkla check-outs och bekräftelser. Var också noga med målgrupp – det finns grader i teknik-kunskap också…
BusinessWith har sedan många år tillbaka arbetat med att sammanställa och kartlägga de bästa systemen och plattformarna inom en rad olika användningsområden. Hos oss hittar du en enkel jämförelsetjänst, där du snabbt kan jämföra lösningar mot varandra. Detta för att sedan landa i det bästa valet för dig. Varmt välkommen att kika på vad den svenska marknaden har att erbjuda när det gäller återkommande betalningar och prenumerationshanteringar – direkt här hos oss.
Beskrivning av produktfunktioner
Analysverktyg
API
Automatiska utskick
Churn-hantering
Fakturering
Olika betalningsalternativ
Olika valutor
Självbetjäning