Hur ska jag tänka kring prenumerationshantering?
Har du kunder som vill prenumera på abonnemang, varor eller tjänster och betala er löpande? Då ska du investera i en solid lösning som verkligen kan det här med fortlöpande betalningar och prenumerationshantering. Att erbjuda återkommande betalningar innebär att dina kunder inte behöver tänka på någonting – pengarna dras automatiskt med exempelvis en månads intervall, eller enligt ett annat betalningsschema. När du använder denna typ av lösning kan du se fram emot att både spara tid och pengar, när prenumerationerna, eller ”recurring revenues” som det kallas på engelska, sker automatiskt.
På BusinessWith har vi kartlagt de stora aktörerna på marknaden för att ge dig möjlighet att jämföra system. Dags att komma igång med återkommande betalningar eller prenumerationshantering med smidiga betalningsflöden? Välkommen att börja jämföra de bästa lösningarna redan nu.
Vad ska jag kräva av en tjänst för återkommande betalningar?
När du erbjuder en vara eller tjänst, som kan betalas återkommande, är det bra att ge kunden flera betalningsalternativ. Betala en gång i månaden eller att fördröja starten på betalningen, är två populära alternativ. Som leverantör vill du ha ett automatiskt system som sköter eventuella betalningspåminnelser eller ger dig möjlighet att avsluta prenumerationen. Se till att den leverantör du i din tur arbetar med kan erbjuda olika betalningsalternativ i lösningen – det kommer höja värdet för er och göra förfarandet mycket friktionsfritt för båda parter. En annan smart lösning är att automatiskt göra om gratisperioder till prenumerationer. Möjligheterna är således många – var noga med att utvärdera varje system för att väga för- och nackdelar, innan du väljer. Användarvänlighet är som med alla andra tekniska lösningar, A och O.
Snabbguide
Lista på 11 olika Recurring revenue software
Användarvänligt och modernt webbaserat CRM system som innehåller många av de funktioner som behövs för att ha en mycket bra salesforce automation uppsättning.Lär dig mer om Pipedrive
Billwerk+ är en kraftfull lösning för återkommande betalningar och abonnemangshantering, utformad för att optimera och effektivisera betalningsprocesser för företag. Plattformen stöder ett brett utbud av betalningsmetoder—över 50 totalt—inklusive kreditkort, mobilbetalningar, banköverföringar och mer, vilket gör den idealisk för företag som verkar på de nordiska och europeiska marknaderna. Oavset...Lär dig mer om Billwerk+
Upptäck nya kundmöjligheter och öka inkomsterna från prenumerationer och betalningar med hjälp av Chargebee's subscription management verktyg. Genom att upptäcka nya kunder och samtidigt behålla dem gamla med hjälp av smarta och användarvänliga funktioner för prissättningar, kundrelationer och marknadsföring kan organisationen växa i stadig takt samtidigt som mycket av systemet arbetar per automat...Lär dig mer om Chargebee
Cloudmore är ett multifunktionellt verktyg som kan hantera inköp, sälj och kundrelationer för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och skapa förståelse för organisationens verksamhet. Systemet fungerar som en bra plattform för säljare att sälja och hantera kunder smidigt och enkelt men kan även användas av inköpare utan några problem. Samtidigt ingår smarta och automatiska funktioner som minskar manu...Lär dig mer om Cloudmore
Flowy är ett verktyg för information och prenumerationshantering på den svenska marknaden. Systemet är ett bra verktyg för att utveckla affärsmodeller och ta vara på samt att se sin potential på marknaden och förstå beteende mönstret hos prenumeranterna. Automatiska funktioner hjälper användaren med marknadsföring för att rekrytera nya prenumeranter och det finns många olika betalningsmetoder, vil...Lär dig mer om Flowy
Minna technologies subscription management system är en molnbaserad lösning som enkelt kan kopplas samman med övriga system hjälp av API för att skapa en kraftfull lösning. Tillåt prenumeranterna att hantera sin prenumeration och ge dem möjligheter till att enkelt skapa förändringar i prenumerationen, vilket ger stor frihet till kunden. Vid eventuell uppsägning kan även ett erbjudande för att håll...Lär dig mer om Minna technologies
Med Odoo får ni en modern digital mjukvara som låter er integrera alla uppgifter i ett system. Odoo går att anpassa med i princip vilka appar som helst och det är deras specialitet.Lär dig mer om Odoo
Använd Prenifys subscription management system för att hantera prenumerationer och identifiera möjligheter till att växa som företag. En anpassningsbar och webbaserad lösning med API funktioner som kan integrera systemet mot betalningslösningar, vilket gör det möjligt för Prenify att optimera köpupplevelsen och kassaflödet. Funktionella verktyg för prisändringar och prenumerationsanalyser är andra...Lär dig mer om Prenify
Ett verktyg för prenumerationshantering som minskar risken för förlorade kunder, optimerar rekryteringen av nya kunder samt återhämtar lönsamheten vid risker för större förluster. Med hjälp avautomatiska och smarta funktioner för betalningar, påminelser och utskick samt förslag på prisjusteringar kan systemet spara användaren mycket tid samtidigtsom det maximerar inkomsterna till organisationen. I...Lär dig mer om Recurly
Anpassa offerterna efter kundernas behov och öka försäljningen inom bolaget med Salesforce CPQ-verktyg. När en affär är i hamn kan ett kontinuerligt flöde skapas med hjälp av automatiska fakturor och beställningar, vilket minimerar det manuella arbetet på arbetsplatsen. Lösningen är anpassad efter användning för omnikanaler och kan därmed användas på flera olika områden för försäljning och ger säl...Lär dig mer om Salesforce CPQ och fakturering
Bygg långsiktiga relationer med dina prenumererande kunder med hjälp av automatiska funktioner som bidrar till ett stadigt inokmstflöde till organisationen. Denna webbaserade lösning för subscription management kan hantera olika typer av affärsmodeller då den kan kundanpassas efter befintliga behov och är därmed ett bra val för en användare som är ute efter flexibilitet. Detta gör det även möjligt...Lär dig mer om Zuora
Snabbguide
Hur kan återkommande betalningar öka intäkterna?
Det finns många fördelar med att erbjuda återkommande betalningar eller prenumeration av er vara eller tjänst. Att tjänsten är utan problem med exempelvis sparade betalsätt, eller att gratisperioder flexibelt går över till medlemskap, är två ting som gör att ni kommer märka av en större avkastning. Kunder idag är vana att navigera online, och kräver att olika betalningsförfaranden eller flöden ska rulla på utan friktion. Krångel, för mycket text, för många rutor eller omständliga betalningssätt? Eller funkar det inte ens på alla enheter? Glöm det! Kunden vill idag ha det så enkelt som möjligt, och tålamodet är lika med noll. Se därför till att ha en så ”lean modell” som det bara går med enkla check-outs och bekräftelser. Var också noga med målgrupp – det finns grader i teknik-kunskap också…
BusinessWith har sedan många år tillbaka arbetat med att sammanställa och kartlägga de bästa systemen och plattformarna inom en rad olika användningsområden. Hos oss hittar du en enkel jämförelsetjänst, där du snabbt kan jämföra lösningar mot varandra. Detta för att sedan landa i det bästa valet för dig. Varmt välkommen att kika på vad den svenska marknaden har att erbjuda när det gäller återkommande betalningar och prenumerationshanteringar – direkt här hos oss.
Beskrivning av produktfunktioner
Analysverktyg
API
Automatiska utskick
Churn-hantering
Fakturering
Olika betalningsalternativ
Olika valutor
Självbetjäning