7-10
frågor
3 - 5
minuter
3
rekommendationer
Vad tycker andra om systemguiden?
"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg
Internationell säljchef
"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg
Koncern HR-direktör
"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm
Entreprenör
Vilket prospekteringsverktyg behöver ditt företag?
Att använda ett prospekteringsverktyg eller ett prospekteringssystem hjälper dig att spara tid när du är på jakt efter nya kunder. Verktyget fungerar så smart att det ger dig den information och data du behöver för att kunna prospektera och sälja mer och snabbare, och ser ofta till att du vänder dig till rätt sorts prospekt - de som sannolikast kommer bli era kunder. Prospekteringssystemet ser alltså till att du inte sitter på måfå och ringer eller hör av dig till någon ”i onödan”, utan hjälper till att hitta de som verkligen skulle kunna vara potentiella köpare. Men vilket verktyg behöver ditt företag för att kunna jobba bra med sälj så att ni konverterar prospekt till leads? Vilka funktioner känner ni är viktigast för er säljorganisation? Och vilken data eller databas behöver ni ha tillgång till för att kunna jobba bäst och smartast? Med rätt sorts verktyg ökar ni chanserna för försäljning och kan jobba mer strukturerat och effektivt.
Här i BusinessWiths jämförelsetjänst kan du och dina säljare enkelt filtrera på olika funktioner för att hitta det prospekteringsverktyg som passar bäst för just er organisation. Med vår kartläggning blir det enkelt att hitta rätt system för prospektering. Filtrera, jämför och läs på om verktygen direkt här på sidan.
Vad behöver jag veta om prospekteringssystem?
Ett prospekteringssystem håller sig ständigt uppdaterat och förser er med dynamisk data, alltså information, företagsdata eller kontaktlistor som är ”up to date”, och därmed relevant och ny. Det kan man jämföra med statiska listor, som kan vara företagsinformation och rapporter som endast inhämtas årsvis.
Prospekteringssystemen ger er således relevant företagsdata som ni vet är uppdaterad. Verktygen som finns blir allt smartare och det blir allt mer populärt att försöka förstå vart ett företag är på väg - att du tack vare algoritmer kan förstå en potentiells kunds framtid och köpintentioner. Mycket handlar om tajming, att ta kontakt med ett prospekt vid precis rätt tidpunkt. Säljprocesser idag är onekligen en hel vetenskap och det finns mängder av verktyg för att kunna jobba snabbare med sin försäljning på företaget. Glöm inte att noggrant tänka ut vart ni vill med er framtida försäljning för att kunna hitta det verktyg eller system som passar bäst, och går hand i hand med er önskade riktning (KPI:er). Utvärdera och researcha de olika verktygen här hos oss på BusinessWith för att förstå vad de olika leverantörerna erbjuder.