Bli rekommenderad rätt Marketing automation till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Guiden för marketing automation

Vad behöver jag veta om marketing automation?

Ett marketing automation-verktyg hjälper dig att kartlägga kundresan och förstå vilken sorts information, produkter eller tjänster olika kunder är intresserade av hos er. Det går ut på att inte låta någon kunds intresse svalna, genom att ni hela tiden förser den med relevant information utformad efter vad den är intresserad av. Köpresan kan vara en lång process, så här gäller det att ha tålamod för att förstå era kunders beteenden på exempelvis er webbplats. Vilken information letar de efter? Vad klickar de på? Och hur gör man för att fånga upp de kunder som inte köpt något på länge?

Med ett marketing automation-verktyg blir alla dessa frågor enklare att besvara. Automatiserad marknadsföring är som en hel vetenskap, och blir allt viktigare för olika företags sälj-och marknadsföringsavdelningar. När du står inför valet att köpa in och implementera ett verktyg som ska hjälpa er är det viktigt att utvärdera vad ert mål är. Hur fungerar köpresan just nu? Har ni ett nuvarande verktyg? I så fall, var brister det? Välkommen till oss på BusinessWith för att hitta rätt BI-verktyg för er redan idag.

Hur ska jag tänka kring marketing automation?

Marketing automation är som en deluxe-variant av e-postmarknadsföring . Med det menar vi på BusinessWith att marketing automation automatiserar din marknadsföring så smart att du kan skicka riktade kampanjer till ”rätt kunder” tack vare att du samlar information om deras beteenden. Ett exempel är att du kan ta reda på vilka kunder som laddar ner en sorts guider eller pdf:er från er webbplats. Låt t.ex. säga att Sara på Företag X laddat ner en guide om hur man klär sig bäst för en fjällsemester – då vet ni att aha, Sara verkar intresserad av outdoor-upplevelser. Sara har fyllt i sin mejladress för att få guiden och har gett sitt medgivande till att få annan information från er. Då kan ni enkelt börja skicka annan information – skräddarsydd för Sara och de kunder som gillar just outdoor-upplevelser.

Ovan är ett enkelt exempel på vad marketing automation kan göra för er, och till det behöver ni ett verktyg som underlättar arbetet. Det hittar ni genom att jämföra olika marketing automation-verktyg direkt här på BusinessWith. Att automatisera marknadsföringen på det här sättet är nämligen allt vanligare och går ut på att samla information om prospekts/leads och kunder för att kunna uppvakta dem vid rätt tidpunkt och med rätt sorts information – för att i slutändan kunna sälja mer. Det hela går ut på att man på företaget inte ska låta några leads svalna, utan att man har koll på vilka kunder som behöver vilken sorts uppvaktning. När man har samlat information och ”övervakat” kundens beteenden kan man enklare veta när, vad och hur man ska försöka sälja en sorts produkter eller tjänster.

Till din hjälp behöver du förstås ett marketing automation-verktyg – vilket du hittar här i BusinessWiths jämförelsetjänst, där du kan läsa på, jämföra och sedan välja det verktyg som passar ert företag allra bäst.

Vad ska jag kräva av mitt marketing automation-verktyg?

Här är vad du ska kräva av och vad du bör ta reda på när du införskaffar ett marketing automation-verktyg:

  1. Support – vad ingår och vad ingår inte? Får ni utbildning?
  2. Är verktyget mobilanpassat och responsivt?
  3. Kan verktyget kopplas till andra system?
  4. Vilka startavgifter/bindningstider finns? Se till att du vet om alla kostnader!
  5. Hur flexibelt är systemet? Har det alla funktioner ni vill ha och är det skalbart?

På BusinessWith ger vi dig gärna ännu fler råd och tips på hur du ska tänka kring din marketing automation. Hör av dig till oss – eller börja jämföra verktyg här på vår sida.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site