HiBob
vs
Whatfix

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Onboardingverktyg

Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)
Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bob gör det enkelt att hantera global HR

Förenkla det komplicerade: Med Bob hanterar ni medarbetare globalt och klarar förändringar.

Förbli smidiga och flexibla: Bob kan enkelt anpassas efter organisationens skiftande behov.

Spara tid på core HR-processer: Bob effektiviserar core HR och ger korrekta resultat på kortare tid.

Dra nytta av kraftfulla data: Få viktig information och upptäck dolda insikter.

Främja global gemenskap och tillhörighet: Gör så att medarbetarna trivs och stannar på företaget.

Främja mångfalt och Inkludering: Med DEI&B inbäddad i sin kärna, hjälper Bob till att skapa personliga upplevelser för dina medarbetare.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

•Bob är en molnbaserad flexibel programvara som enkelt kan förändras i takt med arbetslivet.

•Kunderna drar nytta av vårt HR-community Heartcore med HR-proffs, och kunder som ställer frågor, får hjälp och delar idéer.

•Vi erbjuder global support för Bob i 4 olika tidszoner; London, Israel, Australien (Melbourne och Sydney) och USA (EST och CT),

•Supportpaket för professionella tjänster, implementering, konsulttjänster med mera.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

•HiBob vill skapa en värld där HR-teknik hjälper företag att klara förändring och bygga en People first-strategi.

•Bob är byggt från grunden för mellanstora företag som behöver hantera HR-processer och medarbetare globalt.

•Med sitt intuitiva och kontaktskapande användargränssnitt och integrationerna med HR tech och företagets tech, kan Bob hjälpa HR-team i Sverige att skapa roliga, flexibla och funktionella HR-processer som får företaget att växa.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Förenkla det komplicerade:

Bob är en HCM-plattform som byggts för att effektivisera HR-processer och spara tid på HR-admin, underlätta feedback och undersökningar, och göra det enklare att skapa rapporter för ledningen.

Förbli smidiga och flexibla:

Med Bobs unika konfigurationsmöjligheter kan HR skapa processer som passar den egna organisationen. Det blir enklare att uppfylla lokala regelverk och marknadsvillkor, samtidigt som ni erbjuder en exceptionell medarbetarupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten och de vassa funktionerna
Hibob är en användarvänlig HR-plattform som gör det enkelt att navigera i och snabbt komma igång med. Plattformen är flexibel, vilket gör att man kan anpassa och skräddarsy HR-processer så att de passar organisationens specifika behov. En annan stor fördel är Hibobs starka community och supportteam, som erbjuder snabb och hjälpsam service. Implementeringen av Hibob är dessutom smidig och okomplicerad, vilket gör att nya användare kan börja använda systemet utan onödiga hinder.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Tycker att rapportfunktionwn kunde varit lite enklare.
Mobilversionen har vissa brister, vilket är en utmaning för de medarbetare som främst använder mobilen och inte datorn. Dessutom saknas möjligheten att välja andra grupper än sites i shoutouts, exempelvis för att rikta kommunikation till en specifik grupp som managers. Ett annat önskemål är att kunna skapa evenemang där medarbetare kan anmäla sig direkt i systemet, vilket skulle underlätta både planering och administration av aktiviteter.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Whatfix

Whatfix

Läs mer om Whatfix

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site