Viskan
vs
PrestaShop
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Kontroll - Ta full kontroll över din vardag tack vare lägre komplexitet och mer tid att fokusera på försäljning.
- Möjligheter - Headless teknik och öppna APIer innebär att alla dörrar är öppna för integrationer till dina favoritverktyg. Både idag och i framtiden.
- Tillväxt - Viskan fungerar lika snabbt och är lika lättanvänt oavsett om du växer i ordervolym eller till nya, globala marknader.
- Framgång - Viskan CMS är byggt för att enkelt konvertera besökare till kunder. Med tillgång till över 100 komponenter gör du din e-handel levande, utan att behöva ta hjälp av utvecklare.
Varför väljer man ert system?
Vi bygger din e-handel precis som du vill ha den!
Vi använder oss av PrestaShop, som är en mångsidig e-handelsplattform med fri källkod och open source-arkitektur. Med PrestaShop som plattform har vi möjligheten att anpassa och skräddarsy webshoppen helt efter era behov och specifika krav. Prestashop erbjuder över 600 olika funktioner och moduler, dessutom har vi på Appli utvecklat egna moduler genom åren för att skräddarsy webshoparna helt efter våra kunders behov och önskemål. Utöver detta erbjuder Prestashop ett enkelt gränssnitt, stöd för flera olika språk & valutor, samt inbyggda SEO-funktioner för förbättrad synlighet på sökmotorer, så som Google.
- Skräddarsydd e-handel - helt efter era behov och krav
- Modulbaserat - lägg till utökad funktionalitet stegvis
- Responsiv design - samma design & funktion på alla enheter
- Integrationer & API - problemfri koppling och informationsutbyte mellan er befintliga infrastruktur och externa plattformar.
- Sökmotorsoptimering (SEO)
Varför väljer man er som leverantör?
- I Viskan får du en stabil partner som varit aktivt inom e-handel i drygt 25 år.
- Du får tillgång till omfattande kompetens och hjälp med att skapa bästa lösningarna på dina utmaningar.
- Med Viskan kommer du att kunna minimera manuellt arbete, så att du istället kan lägga mer fokus på att driva din affär och försäljning.
- Som Viskan kund får du en dedikerad Customer Manager som lär känna dig och din affär. Som finns där för att hjälpa dig att både växa både din affär och stötta dig i att sitt användande av plattformen. Vi säkerställer att du får ut maximalt värde av din investering.
Varför väljer man er som leverantör?
Vi håller ihop helheten!
Enligt oss är en webshop byggd på plattformen Prestashop tillsammans med Appli som partner den optimala kombinationen för att kunna erbjuda era kunder en smidig och konkurrenskraftig köpupplevelse. Vi som partner erbjuder en helhetslösning som gör att ni som kund kan fokusera på er kärnverksamhet. Vi håller ihop helheten genom support, drift, uppgradering, hosting, backup-hantering och generell utveckling. Vi strävar ständigt efter att utveckla våra kunders webshopar och arbetar proaktivt för att hitta de bästa lösningarna med så få problem som möjligt för en smidig drift.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Viskan är den svenska e-handelsplattformen som alltid finns nära dig. Vi finns aldrig längre bort än ett telefonsamtal och är din trygghet i vardagen.
- Har du höga ambitioner att skala upp din e-handel, får du goda förutsättningar genom Viskan E-handelsplattform.
- Bedriver du din affär både genom e-handel och fysisk butik, är Viskan ett bra val tack vare vår omfattande Omnichannel funktionalitet.
- Har du prenumeration som en del av ditt erbjudande, eller funderar på att lägga till det, är Viskan det givna valet. Vi har under många år utvecklat Viskan Subscription och är marknadsledande inom system för prenumeration av fysiska produkter.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Idag har vi webshopskunder i Sverige, Danmark, Norge och UK. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Driver du eller planerar du att driva:
- en e-handel med höga order- och transaktionsvolymer och högt besökstryck på site?
- din affär i e-handel, fysisk butik, i marknadsplatser och sociala kanaler?
- prenumeration av fysiska produkter, som t ex kosttillskott, förbrukningsartiklar eller andra former av abonnemang?
- en e-handel där du själv har stor frihet i att jobba aktivt med din site för att framhäva ditt varumärke, promota kampanjer, snabbt och enkelt skapa nytt innehåll?
Det här är några exempel på utmaningarna som vi vet är vanligt förekommande, som Viskan E-handelsplattform löser smidigt. Hur?
- Hög prestanda och automatiserade processer gör att Viskan E-handelsplattform klarar av att hantera mycket höga orderflöden, transaktionsvolymer och tryck på site.
- Omfattande omnichannel lösningar som gör att du kan nå ut i många kanaler med synkade orderflöden och lager- och returhantering.
- Försäljning av fysiska produkter via prenumeration kräver annan funktionalitet än traditionell e-handel. Något som Viskan har utvecklat och förfinat under många år genom Viskan Subscription och gjort oss till marknadsledande inom det området.
- Vi vill inte att du ska vara begränsad i din kreativitet att aktivt jobba med din site. Det är ditt viktiga skylfönster mot dina kunder. I Viskan CMS har du full frihet att snabbt och enkelt skapa och förändra innehållet på din site, utan att behöva djup teknisk kunskap eller vara beroende av utvecklare.
Utöver detta får du dessutom tillgång till expertkunskap om SEO, annonsering, webbdesign, UX och UI genom våra Design- och Online Growth Team.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vi ser att dagens kunder ställer allt högre krav på flexibilitet, snabbhet och tydlighet, och det är precis det vi hjälper våra kunder med. Med vår e-handelsplattform ser vi till att företag möter sina kunder där kunderna numera själva vill handla, och med smarta och optimerade lösningar speedar vi både upp er försäljning, samtidigt som vi kapar all onödig administration.
Blomsterboda
Tillsammans med Appli har vi gjort en mångårig resa, där vi under de senaste 20 åren har utvecklat vår e-handel tillsammans för att klara av befintliga och kommande utmaningar vi ställts inför - Robert Lundgren, CEO Blomsterboda.
IsiCom
Appli har varit vår IT-partner sedan IsiCom's start, och levererat både affärssystem, hosting och e-handelsplattformar till oss i takt med att nya behov uppkommit under de senaste 20 åren. Under vår resa har vi arbetat tätt ihop och Appli har hjälpt oss att anpassa vårt affärssystem och våra webbplattformar (Se, DK, NO) på bästa sätt för just vår verksamhet, våra kunder och leverantörers behov - Magnus Ohlin, CEO IsiCom.
Omdömen
Baserat på 5 omdömen
Baserat på 2 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen