SuperOffice Service
vs
TOPdesk

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Produktfunktionaliteter i Helpdesk system

Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning

Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem

Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Dokumenterat minskade svarstider till kund och ökad kundnöjdhet.
  • Enkelt att använda och mobilt.
  • Smarta automatiserade flöden och enkelt att integrera med andra system.
  • Flexibilitet att kunna utveckla SuperOffice-lösningen efter specifika kundbehov.
  • Skapar transparens i organisationen.
  • Tillgång till en kundportal som kan anpassas, tillgänglig 24/7.

Varför väljer man ert system?

✅ Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.

✅ Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där du ger behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.

✅ Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/

✅ Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att själv söka sig till informationen. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör

Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

Varför väljer man er som leverantör?

💚 Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att implementera TOPdesk hos.

💚 Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss, och dig att identifiera de steg som behövs för att komma vidare. Och det skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.

💚 Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.

💚 Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra olika systemstöd inom digitalisering. https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på marknaden?

En CRM-partner som ​hjälper dig växa

Framgångsrika affärsrelationer bygger på människor, inte teknik. Ett CRM-system är bara framgångsrikt om det hjälper människor att arbeta smartare, nå intäktsmålen snabbare och få verksamheten att växa på ett hälsosamt sätt. Och som din CRM-partner är vi redo att hjälpa dig att växa.​ I mer än 30 år har vi hjälpt europeiska företag, precis som ditt, att balansera personalens operativa effektivitet och optimera deras processer med hjälp av CRM-teknik. Oavsett om det gäller strategisk implementering eller online-hjälp ser vi till att du får ut det mesta möjliga av vår programvara och får den support du behöver.​

Hur positionerar ni er på marknaden?

👉🏻 Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.

👉🏻 Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.

👉🏻 Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Minimera manuell hantering av inkommande förfrågningar och att "ärenden faller mellan stolarna". Inga fler mejl till egna inkorgar och hantering av ärenden via lappar, listor och excel-ark.
  • Lättare att kartlägga kunden och på ett bättre sätt lösa kundärenden snabbare och smidigare.
  • Effektiv hantering av ärenden oavsett vilken kanal ärendet kommer in via.
  • Tydligt ägarskap kring kunden och dess ärende. Tidsbesparande effekter av att dubbelarbete elimineras.
  • Smidig kunskapsöverföring inom teamet.
  • Ökad transparens och flexibilitet vid sjukdom/ledighet så kunden kan fortsatt få samma höga servicegrad.
  • Mäta och analysera för att kunna effektivisera kundservicehanteringen och öka servicegraden till kunden.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

📌 Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort, om du hade hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.

📌 Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du får nu koll på nya inkommande ärenden. Hur långt ett befintligt ärende gått. Och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.

📌 Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel, Google sheet eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Omdömen

Baserat på 20 omdömen

Baserat på 5 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Ger en bra överblick i alla inkommande ärenden. Enkelt för användarna att jobba med.
Simpel ärendehantering som skapar bra spårbarhet. Enkelt att samarbeta med andra på företaget genom att tilldela uppgiften.
Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.
Extremt anpassningsbart system som kan automatisera många flöden

Omdömen

Nackdelar

Lite låst i funktionalitet (för tillfället).
Har önskemål om att lilla fritextsökningen söker bredare. Vår kontaktperson på SO tog emot min feedback med intresse och engagemang, ser fram emot vidareutveckling.
Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.
Det är lite för komplext för att själv kunna lösa en del affärsflöden, man behöver hjälp av konsulter

Tyvärr, ingen data än.

SuperOffice Service

SuperOffice

Läs mer om SuperOffice Service

TOPdesk

IT Software

Läs mer om TOPdesk

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site