Goava
vs
SugarCRM
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
fr 4000kr...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
ca 1390kr...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Omdömen
Baserat på 4 omdömen
Baserat på 13 omdömen
Användarvänlighet
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Samarbetet med leverantören
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Att Goava sänker tröskeln för säljare att hitta nya potentiella kunder. Den tidskrävande och ibland psykiskt påfrestande processen gör Goavas plattform smooth.
Efter man satt parametrarna får man bra förslag på prospekt som ger en nya företag att kontakta.
Efter identifiering av potentiella prospekts finns otroligt mycket information direkt där för att man ska kunna vara relevant i sin dialog med potentiella kunder.
Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!
Lättanvänt. Att navigera är superenkelt. Användargränssnittet är trevligt. Supporten är fantastisk. Jag tycker om deras Dashboard.
Omdömen
Nackdelar
Vi har kört Goava i ca 6 månader och hittills finns inget vi gillar minst.
Har man flera olika grupperingar inom bolaget som har lite olika intressen och målgrupper är det svårt att få till parametrarna för att vara relevant för samtliga. Särskilt i början innan AI kommer igång och även går på användarens beteende.
De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.
Vissa plugins funkar inte så bra. Speciellt tredjeparts plugins. Kostnaden för att komma igång är ganska hög. Det är inte så anpassningsbart, men det finns å andra sidan många features. Ibland kan det lagga lite och ta tid att ladda. Supporten är långsam ibland, men de försöker ändå lösa problemen.

