Goava
vs
Sharpspring

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

fr 4000kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Kontakta oss

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Lead generation-verktyg

360 graders kundkännedom
Analyser och rapporter
Chattlösning
Identifiera webbbesökare (IP-spårning)
Lead Score
Outbound marknadsföring
Prospekteringsverktyg
Triggers
360 graders kundkännedom
Analyser och rapporter
Chattlösning
Identifiera webbbesökare (IP-spårning)
Lead Score
Outbound marknadsföring
Prospekteringsverktyg
Triggers

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Support och service
Utbud av funktioner
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Support och service
Utbud av funktioner
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att Goava sänker tröskeln för säljare att hitta nya potentiella kunder. Den tidskrävande och ibland psykiskt påfrestande processen gör Goavas plattform smooth.
Efter man satt parametrarna får man bra förslag på prospekt som ger en nya företag att kontakta. Efter identifiering av potentiella prospekts finns otroligt mycket information direkt där för att man ska kunna vara relevant i sin dialog med potentiella kunder.
Vi har använt Sharpspring i ca två år och använder det i flera av våra marknader. Systemet lead management features är mycket bra och vi är nöjda med hur enkelt det har varit att skapa och följa upp våra kampanjer. Sälj har väldigt sällan klagat på användningen och inte mitt team heller.

Omdömen

Nackdelar

Vi har kört Goava i ca 6 månader och hittills finns inget vi gillar minst.
Har man flera olika grupperingar inom bolaget som har lite olika intressen och målgrupper är det svårt att få till parametrarna för att vara relevant för samtliga. Särskilt i början innan AI kommer igång och även går på användarens beteende.
Implementationen har varit lite strukig men utöver det inget att anmärka.

Sharpspring

Funnelbud

Läs mer om Sharpspring

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site