SD Worx HR
vs
Mynt

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Från 0 kr

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Utläggshantering

Attestfunktion
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Automatisk kontering
Automatiskt traktamente
Kopplat kreditkort
Koppling till ekonomisystem
Mobilfoto av kvitton
Spec; Milersättning
Spec; Resebokning
Spec; Reseräkningar
Spec; Utlägg
Synkronisering med regelverk
Valutakonvertering
Attestfunktion
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Automatisk kontering
Automatiskt traktamente
Kopplat kreditkort
Koppling till ekonomisystem
Mobilfoto av kvitton
Spec; Milersättning
Spec; Resebokning
Spec; Reseräkningar
Spec; Utlägg
Synkronisering med regelverk
Valutakonvertering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Vi vet att administration är en väsentlig uppgift i alla organisationer, men även något som kan vara komplicerat och frustrerande. Därför har vi skapat en skalbar HR produkt som du kan skräddarsy efter just dina unika behov. Vi på SD Worx hjälper dig så du kan göra HR tillgängligt och så användarvänligt som möjligt – för alla i din organisation.

  • Skalbart och flexibelt.
  • Skräddarsytt eller standard.
  • Många olika moduler att välja mellan med svensk eller engelsk vy (People, Time, Expense, Analytics, Health, Salary Review, Perform, Competence, Learning, Recruitment).

Varför väljer man ert system?

Tusentals svenska företag väljer Mynt som system för utläggshantering för att minska administration och öka effektiviteten på ekonomiavdelningen.

Flexibla företagskort

Ge alla anställda ett eget företagskort med individuella köpgränser. Lägg till virtuella kort för återkommande köp, och betala fysiskt eller med mobilen med Apple Pay/Google Pay. Mynt erbjuder både debit- och kreditlösningar.

5x snabbare kvittohantering

Fota kvittona direkt i Mynt-appen efter köp. Appen läser automatiskt in belopp, moms och handlare. Välj kategori och sedan är köpet redo att skickas in för granskning. Med Smarta kvitton kan ni ladda upp flera kvitton samtidigt som sedan matchas automatiskt till rätt transaktion.

Integration till bokföringen

Mynt har ett flertal smidiga integrationer till populära bokföringssystem som Fortnox, Spiris, Kleer, Wint, Business Central, Björn Lundén m.fl. Kopplingen tar bara någon minut, sedan är utgifterna redo att exporteras med några knapptryck.

Varför väljer man er som leverantör?

Vi är ett team av HR- och lönespecialister, utvecklare, lönenördar, projektledare, implementeringsexperter, CX-experter, lösningsarkitekter, tekniker och konsulter. Vi jobbar på SD Worx för att vi gillar att utveckla och leverera lösningar som hjälper våra kunder in i en enklare vardag. Hos oss arbetare några av de bästa hjärnorna inom HRM-branschen.

  • Lyhörda för kundens behov.
  • Lång erfarenhet, bred kompetens, djup expertkunskap.
  • Nöjda kunder (högt NPS-score).

Varför väljer man er som leverantör?

Mynt är en ledande svensk leverantör för företagskort och utgiftshantering

Varje dag hjälper vi tiotusentals företagskunder att spara tid och kostnader på onödig administration på kvitton och utlägg. Kunder väljer Mynt för utmärkt kundservice och smarta funktioner till ett kostnadseffektivt pris.

Hur positionerar ni er på marknaden?

SD Worx skapar integrationer med de flesta lösningar som finns på den nordiska marknaden inom ERP, HRM och många tredjeparter.

Med över 75 års erfarenhet ser våra experter till att lönehanteringen fungerar smidigt och felfritt.

SAP SuccessFactors-expertis.

Mångfald och jämställdhet viktigt för oss, sponsrar världens bästa cykellag damer, Team SD Worx.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En helhetslösning för företagsutgifter

Mynt erbjuder en plattform som integrerar företagskort med bokföring och kredit, vilket förenklar administrationen för företag. Genom att automatisera kvittohantering och transaktioner direkt in i bokföringssystemet, minskar behovet av manuell hantering och förbättrar översikten över företagets ekonomi.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SD Worx HR är en skalbar HR-lösning för just dina behov där allt som rör dina medarbetarens hela anställning kan ingå om du så vill, från rekrytering till avslut. Du är i trygga händer hos oss, vi förstår vi just ditt företag och dina utmaningar. Alltid tryggt och säkert. Följer GDPR.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • +90% av alla kvitton kommer in i tid
  • Anställda slipper ligga ute med pengar
  • Följ företagets utgifter i realtid
  • Sömlöst attestflöde
  • Automatisk bokföring av utgifter

Omdömen

Fördelar

Möjligheten att konfigurera efter bolagets önskemål.
Flexibiliteten och möjligheten att anpassa systemet efter behov. Känslan att man får vara med och påverka.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Går live 1/4 2023 så tiden får utvisa.
Återkommande problem i Time

Tyvärr, ingen data än.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site