Real Fastighetssystem
vs
TOPdesk

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 600 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Fastighetssystem

API
Ärendehantering
Avtalshantering
Besiktningsverktyg
Boendeportal
Energiuppföljning
Hyresavisering
Kösystem
Statistik och rapporter
Underhållsplanering
API
Ärendehantering
Avtalshantering
Besiktningsverktyg
Boendeportal
Energiuppföljning
Hyresavisering
Kösystem
Statistik och rapporter
Underhållsplanering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Flexibelt och prisvärt: Ni betalar endast de funktioner som ni använder.
  • Stabilt: Dra nytta av ett system med över 30 års utveckling som gemomgått ständiga förbättringar i nära samarbete med våra kunder. Resultat: Ett stabsilt och heltäckande fastighetssystem.
  • Enkelt: Allt finns i ett och samma system. Färdiga integrationer finns på plats. Systemet är smidigt och enkelt att lära sig.

Varför väljer man ert system?

✅ Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.

✅ Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där du ger behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.

✅ Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/

✅ Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att själv söka sig till informationen. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lyhörda: Vi månar om våra kunder. Det är våra kunders önskemål som formar systemet.
  • Support:Våra kundguider får alltid högsta betyg i våra kundundersökningar.
  • Framtidssäkert: Systemet ligger i framkant och uppdateras ständigt med nya funktioner.

Varför väljer man er som leverantör?

💚 Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att implementera TOPdesk hos.

💚 Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss, och dig att identifiera de steg som behövs för att komma vidare. Och det skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.

💚 Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.

💚 Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra olika systemstöd inom digitalisering. https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på marknaden?

nReal Fastighetssystem vänder sig till små och medelstora Fastighetsbolag, Förvaltare av fastigheter eller Bostadsrätter. Vi har även kunder som enbart förvaltar parkeringar eller båtplatser eller Samfällighetsföreningar. Man kan göra det mesta i Real Fastighetssystem helt enkelt.

Real Fastighetssystem ligger i framkant av utvecklinge jämfört med våra konkurrenter.

Hos Real Fastighetssystem får du alltid prata med riktiga människor. Många går över till botar, chattar användarform och FAQ, men inte vi. Våra välutbildade kundguider är alltid redo att hjälpa dig med stort som smått. Det är bara att lyfta luren så hjälper vi dig om du någon gång kör fast.

Hur positionerar ni er på marknaden?

👉🏻 Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.

👉🏻 Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.

👉🏻 Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Hjärtat i Real Fastighetssystem är Aviseringen till hyresgäster eller medlemmar. Hela aviseringsflödet går supersmidigt – från det att avin ställs ut tills dess att den bokförs och betalas. Vi rekommenderar att avierna skickas via Kivra, E-faktura eller Autogiro.

Varje morgon får ni automatiska inläsningar av inbetalda avier från banken. Real matchar sedan automatiskt inbetalningarna mot OCR- eller avinummer. Avprickning sker automatiskt via vår bankintegration.

Många av våra kunder använder även vår boendeportal, kontraktsskrivning med digital signering, bankintegration med mera. Alla funktioner du behöver finns i Real.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

📌 Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort, om du hade hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.

📌 Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du får nu koll på nya inkommande ärenden. Hur långt ett befintligt ärende gått. Och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.

📌 Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel, Google sheet eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Omdömen

Baserat på 15 omdömen

Baserat på 5 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Supporten och enkelheten. Personalen är lyhörd ifall man kommer med input. De utvecklar sig hela tiden
Förutom supporten och driftsäkerheten vill jag lyfta fram deras förståelse för mig som användare. När jag tog beslut att byta fastighetssystem var ett av kraven online dvs ett system som var webbaserat. Även integration med Visma e-ekonomi var ett krav. Numera är vi i byte till Fortnox och där visar systemet styrka i enkelhet och driftssäkerhet. En process som fungerar utmärkt. Systemet har flera smarta lösningar som jag uppskattar tex testavisering. Systemet i tillsammans med Reals support är så bra som man kan begära av en support. Korta väntetider och alltid en hög kompetens som möter mig som användare.
Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.
Extremt anpassningsbart system som kan automatisera många flöden

Omdömen

Nackdelar

Sökningen bland rullistorna hade kunnat förenklas
Finns förbättringsområden, tex layout och små logiska ändringar som saknas för att göra systemet än mer användarvänligt. Här är deras support lyhörda och noterar ändringsförslag för deras utvecklingsavdelning att hantera.
Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.
Det är lite för komplext för att själv kunna lösa en del affärsflöden, man behöver hjälp av konsulter

Real Fastighetssystem

Real

Läs mer om Real Fastighetssystem

TOPdesk

IT Software

Läs mer om TOPdesk

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site