RamBase Cloud ERP
vs
Visma Spcs Affärssystem

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Utvecklat för din bransch - RamBase Cloud ERP är utvecklat för verksamheter med höga krav på kontroll och spårbarhet.

Molnbaserat och framtidssäkrat - Uppgraderingar sker automatiskt i bakgrunden och systemet växer i takt med din verksamhet.

Förutsägbara kostnader - Transparent licensmodell utan dolda avgifter.

Varför väljer man ert system?

  • Våra affärssystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra affärssystem byggs för automation. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Varför väljer man er som leverantör?

Branscherfarenhet - Vi känner till branschens utmaningar och erbjuder funktionalitet som möter behoven.

Trygg och skalbar molnplattform - Säker, stabil och kan växa i takt med att din verksamhet expanderar.

Kvalitet i alla led - Systemet är utvecklat för att säkerställa full spårbarhet och dokumentationskrav.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Hur positionerar ni er på marknaden?

RamBase skiljer sig från andra ERP-system genom att vara utvecklat specifikt för små och medelstora produktions- och distributionsföretag som tillverkar produkter av hög kvalitet i starkt reglerade branscher. Vi känner industrin inifrån och erbjuder ett enhetligt affärssystem som säkerställer full kontroll, spårbarhet och överensstämmelse med branschstandarder.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder kämpar ofta med oöverskådliga och ineffektiva processer, bristande kontroll över affärsinformation, data, och dokumentation samt krävande kvalitetskrav. RamBase Cloud ERP löser detta genom att erbjuda:

Kvalitet i varje led - Fullt dokumenterade affärsprocesser, anpassade till din branch.

Fullständig spårbarhet - Från råmaterial till färdig produkt, allt i ett enhetligt system.

Effektiv dokumenthantering - All nödvändig dokumentation är samlad på en plats.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

God kontroll/överblick över alla processer
Regelbundna uppdateringar, fler och fler automatiska uppgifter, bra hjälp från supporten
Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.

Omdömen

Nackdelar

Svårt att navigera i systemet. För många klick.
Rapporteringssystemet är lite krångligt, vissa moduler är lite föråldrade, vissa problem med stöd för importfiler från lönesystem
Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.

RamBase Cloud ERP

RamBase

Läs mer om RamBase Cloud ERP

Visma Spcs Affärssystem

Visma Spcs

Läs mer om Visma Spcs Affärssystem

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site