Timetjek
vs
Quinyx

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Produktfunktionaliteter i Schemaläggningsprogram

AI-assistans
Byte av skift (direkt i system)
Eget lönesystem
Frånvarohantering
Hierarkisk administrationsbehörigheter
Integreras med externt lönesystem
Intern kommunikation (chat, forum m.m.)
Kommunicera via sms
Koppling till kollektivavtal
Kostnadskontroll
Möjlighet till att införa kompetenser
Specificering av arbetsuppgifter
Tidrapportering
AI-assistans
Byte av skift (direkt i system)
Eget lönesystem
Frånvarohantering
Hierarkisk administrationsbehörigheter
Integreras med externt lönesystem
Intern kommunikation (chat, forum m.m.)
Kommunicera via sms
Koppling till kollektivavtal
Kostnadskontroll
Möjlighet till att införa kompetenser
Specificering av arbetsuppgifter
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning. Ni får en komplett lösning för personalhantering:

  • Tidrapportering
  • Bemanningsprognoser och automatiserad schemaläggning baserat på AI
  • Hantering av arbetsuppgifter och förbättrad kommunikation med medarbetrna ute på fältet
  • Verktyg för att engagera medarbetarna och få dem att stanna
  • Sömlös integration med befintliga löne- och HR-system
  • Och mycket mer…

Quinyx är en plattform ni kan växa med.

Användarvänlighet: Quinyx är en användarvänlig och innovativ plattform som reducerar manuellt arbete för chefer så att de kan fokusera på andra uppgifter som bidrar med mer värde.

Resultat: Våra kunder upplever i genomsnitt 10% ökat engagemang, 30% ökad produktivitet och 70% mindre tid på schemaläggning. Forrester Consulting har undersökt fördelarna med Quinyx: 376% Return on Investment, 50% minskad övertid, $3.76M Nettonuvärde (NVP).

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi lyssnar - på riktigt: Vi vill veta vad du behöver. Tillsammans fokuserar vi på era utmaningar och mål och ser till att stärka huvudkontoret, de lokala cheferna och personalen som jobbar ute på fältet. Vi tänker på alla och ser till att ni får en lösning som är passar er.
  • Starka lokalt och globalt: Quinyx är den enda globala leverantören som erbjuder ett system för schemaläggning och bemanningsplanering (WFM) född ur det komplexa arbetslandskapet i Norden. Vi vet hur viktigt det är med efterlevnad av lokala regler och avtal och har utvecklat en lösning som går att anpassa efter lokala behov.
  • Framtidssäker: Att inleda ett partnerskap med Quinyx är en framtidssäkrad investering. Quinyx är idag ledande inom WFM där ett av våra fokusområden är att alltid vara i framkant. Vi har över 100 st utvecklare som ständigt driver utveckling av plattformen för att kunna möta framtiden och marknadens krav.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En komplett lösning för personalhantering: Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning - ni får en komplett plattform som ni kan växa med. Att kombinera kommunikations-, uppgifts-, inlärnings- och chattfunktioner med mer traditionella Workforce Management-funktioner som schemaläggning, tid och närvaro innebär bättre integrationer och färre appar och verktyg, samtidigt som att det blir säkrare och mer kostnadseffektivt.

Starka inom AI: På Quinyx har vi gjort AI till en del av vårt DNA. Vårt team jobbar hårt för att utveckla och utöka AI-funktioner för att förbättra livet för schemalagd personal. AI är framtiden - ta första steget med oss.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Quinyx WFM-plattform hjälper kunder att:

  • Spara tid
  • Sänka personalkostnaderna
  • Förbättra efterlevnaden
  • Öka medarbetarnöjdheten

Sedan Espresso House började använda Quinyx har tiden på schemaläggning minskat med 30-40% i alla deras kaféer.

Sedan Elgiganten implementerade Quinyx för sin bemanningsplanering lägger butikscheferna 11 000 färre timmar på administration – en tidsbesparing motsvarande 50 timmar per butik.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Smidigt och lätt arbetat system, snabb servis och svarar alltid när man har frågor.
Lätthanterligt och överskådligt personalsystem.
Ett schemaläggnings system som ger stora möjligheter till anpassningar utefter företagets behov. Möjligheterna är många till att få den uppsättning som vi som kund är i behov av.
Överblicken över personalkostnader

Omdömen

Nackdelar

Än så länge har jag inget jag/vi inte gillar
När jag skulle göra arbetsgivarintyg kunde jag inte göra 2 separata, ett för tiden som timanställd och ett för tiden som fastanställd. Detta eftersom när tillsvidareanställningen övergick till behovsanställd ( personen skulle sluta för studier och jobba vid lov/helger) ändrade jag anställningen till tillfällig anställning. Kanske kunde jag gjort på annat sätt och fått ut 2 arbetsgivarintyg, men hittade inte lösningen just då, så ett gjorde jag i Time Tjek och det andra för hand.
Det hade varit bra om systemet var något mer användarvänligt och inte så komplext för de användare som inte arbetar så mycket i systemet.
Det finns några små detaljer jag saknar

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

Quinyx

Quinyx

Läs mer om Quinyx

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site