QBIS
vs
Quinyx
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Från 59kr...
-
Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Snabb och smidig registrering av tid, utlägg och projektmaterial
- Användarvänligt och lättförståeligt gränssnitt
- Enkelt att få överblick över företagets tid som helhet och skapa smarta rapporter.
Varför väljer man ert system?
Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning. Ni får en komplett lösning för personalhantering:
- Tidrapportering
- Bemanningsprognoser och automatiserad schemaläggning baserat på AI
- Hantering av arbetsuppgifter och förbättrad kommunikation med medarbetrna ute på fältet
- Verktyg för att engagera medarbetarna och få dem att stanna
- Sömlös integration med befintliga löne- och HR-system
- Och mycket mer…
Quinyx är en plattform ni kan växa med.
Användarvänlighet: Quinyx är en användarvänlig och innovativ plattform som reducerar manuellt arbete för chefer så att de kan fokusera på andra uppgifter som bidrar med mer värde.
Resultat: Våra kunder upplever i genomsnitt 10% ökat engagemang, 30% ökad produktivitet och 70% mindre tid på schemaläggning. Forrester Consulting har undersökt fördelarna med Quinyx: 376% Return on Investment, 50% minskad övertid, $3.76M Nettonuvärde (NVP).
Varför väljer man er som leverantör?
- Över 22 000 nöjda användare
- Enkelt att komma i gång
- Tidrapportering, projekt- och utläggshantering i ett
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi lyssnar - på riktigt: Vi vill veta vad du behöver. Tillsammans fokuserar vi på era utmaningar och mål och ser till att stärka huvudkontoret, de lokala cheferna och personalen som jobbar ute på fältet. Vi tänker på alla och ser till att ni får en lösning som är passar er.
- Starka lokalt och globalt: Quinyx är den enda globala leverantören som erbjuder ett system för schemaläggning och bemanningsplanering (WFM) född ur det komplexa arbetslandskapet i Norden. Vi vet hur viktigt det är med efterlevnad av lokala regler och avtal och har utvecklat en lösning som går att anpassa efter lokala behov.
- Framtidssäker: Att inleda ett partnerskap med Quinyx är en framtidssäkrad investering. Quinyx är idag ledande inom WFM där ett av våra fokusområden är att alltid vara i framkant. Vi har över 100 st utvecklare som ständigt driver utveckling av plattformen för att kunna möta framtiden och marknadens krav.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Det fina med QBIS är att det fungerar för företag i de flesta branscher och storlekar. Systemet är flexibelt och skalbart. Det passar utmärkt för det lilla företaget som ska skaffa sitt första tidrapporteringssystem, men också för internationella företag med tusentals anställda.
När du bestämmer dig för att komma igång med QBIS hjälper en av våra Customer Success Managers dig att sätta upp QBIS på bästa möjliga sätt för ditt företag.
Hur positionerar ni er på marknaden?
En komplett lösning för personalhantering: Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning - ni får en komplett plattform som ni kan växa med. Att kombinera kommunikations-, uppgifts-, inlärnings- och chattfunktioner med mer traditionella Workforce Management-funktioner som schemaläggning, tid och närvaro innebär bättre integrationer och färre appar och verktyg, samtidigt som att det blir säkrare och mer kostnadseffektivt.
Starka inom AI: På Quinyx har vi gjort AI till en del av vårt DNA. Vårt team jobbar hårt för att utveckla och utöka AI-funktioner för att förbättra livet för schemalagd personal. AI är framtiden - ta första steget med oss.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
QBIS gör vardagen enklare för hela företaget.
Enklare rapportering för medarbetare
I QBIS redovisar företagets medarbetare sin tid via mobil eller dator. Det går också att söka ledigt, se saldo för semesterdagar och flex, lägga in utläggskvitton och mycket mer, direkt i QBIS.
Smidig attestering för chefer
Som chef attesterar du enkelt tidkort och utlägg, ett i taget eller alla med ett knapptryck. Men det bästa av allt är att du aldrig mer behöver påminna dina medarbetare om att redovisa sin tid, för det sköter QBIS automatiskt.
Bekväm löne- och faktureringsprocess för ekonomiavdelning
QBIS förenklar lönehantering och fakturering. Med några knapptryck exporterar du enkelt löne- och faktureringsunderlag till dina befintliga system, vilket sparar tid och gör ditt ekonomiarbete effektivare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Quinyx WFM-plattform hjälper kunder att:
- Spara tid
- Sänka personalkostnaderna
- Förbättra efterlevnaden
- Öka medarbetarnöjdheten
Sedan Espresso House började använda Quinyx har tiden på schemaläggning minskat med 30-40% i alla deras kaféer.
Sedan Elgiganten implementerade Quinyx för sin bemanningsplanering lägger butikscheferna 11 000 färre timmar på administration – en tidsbesparing motsvarande 50 timmar per butik.
Omdömen
Baserat på 23 omdömen
Baserat på 2 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.