Blikk
vs
QBIS

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

43kr/mån/anv

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

Dokumenthantering
Egenkontroller
Fakturaunderlag
KMA-stöd
Kundtillgång för projektstatus
Leverantörsfaktura
Materialrapporter
Offertverktyg
Personalliggare
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Schemaläggning
Tidrapportering
Dokumenthantering
Egenkontroller
Fakturaunderlag
KMA-stöd
Kundtillgång för projektstatus
Leverantörsfaktura
Materialrapporter
Offertverktyg
Personalliggare
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Schemaläggning
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.

Varför väljer man ert system?

  • Snabb och smidig registrering av tid, utlägg och projektmaterial
  • Användarvänligt och lättförståeligt gränssnitt
  • Enkelt att få överblick över företagets tid som helhet och skapa smarta rapporter.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Över 22 000 nöjda användare
  • Enkelt att komma i gång
  • Tidrapportering, projekt- och utläggshantering i ett

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikk skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat – exempelvis dina projekt, kunduppdrag eller kollegor.

Men det är inte enbart systemet som skapar tid för dig.

Vår support är också tidsskapare.

Om du har några frågor eller funderingar behöver du inte vänta i flera timmar eller dagar för att få hjälp.

Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Testa Blikk gratis eller boka en demo av systemet - vi ser fram emot att berätta mer om hur vi kan minska administrationen och skapa tid för dig.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Det fina med QBIS är att det fungerar för företag i de flesta branscher och storlekar. Systemet är flexibelt och skalbart. Det passar utmärkt för det lilla företaget som ska skaffa sitt första tidrapporteringssystem, men också för internationella företag med tusentals anställda.

När du bestämmer dig för att komma igång med QBIS hjälper en av våra Customer Success Managers dig att sätta upp QBIS på bästa möjliga sätt för ditt företag.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

QBIS gör vardagen enklare för hela företaget.

Enklare rapportering för medarbetare

I QBIS redovisar företagets medarbetare sin tid på 30 sekunder, via sin mobil eller dator. Det går också att söka ledigt, se saldo för semesterdagar och flex, lägga in utläggskvitton och mycket mer, direkt i QBIS.

Smidig attestering för chefer

Som chef attesterar du enkelt tidkort och utlägg, ett i taget eller alla med ett knapptryck. Men det bästa av allt är att du aldrig mer behöver påminna dina medarbetare om att redovisa sin tid, för det sköter QBIS automatiskt.

Bekväm löne- och faktureringsprocess för ekonomiavdelning

QBIS förenklar lönehantering och fakturering. Med några knapptryck exporterar du enkelt löne- och faktureringsunderlag till dina befintliga system, vilket sparar tid och gör ditt ekonomiarbete effektivare.

Omdömen

Baserat på 5 omdömen

Baserat på 22 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Blikk är väldigt lättförståeligt och användarvänligt. Det är nog det program som behövt minst utbildning och support för att komma igång och använda.
Enkelheten med systemet.
The wealth of features presented in a user-friendly and modern way. QBIS is a great solution for keeping track of my employees. You can capture time spent for payroll, projects, consulting and billing all in one central place.
Enkelt att använda. Förenklar processen avsevärt.

Omdömen

Nackdelar

Jag önskar att det vore något enklare att justera och anpassa lönefilen från Blikk till Visma Lön; att enklare skapa kopplingar mellan artikel till löneart.
Olikheterna i nivåerna på licenser.
Being a software development company, it would be great to have better integration with Jira so reduce administration.
När jag vill granska min aktivitetstid per kund kan jag inte se mina kommentarer som jag gjort i samband med tidredovisningen. Hade varit fantastiskt.

Tyvärr, ingen data än.

QBIS

Bjorn Lunden

Läs mer om QBIS

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site