Akita
vs
Optimizely
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Molntjänst
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
Get Start...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
-
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Customer Success System
Automatiska analyser och rapporter
Automatiska Call to Actions
Customer 360
Customer Health Scores
Dashboard
Erbjuder egen Customer Success Manager
Integreringsmoduler
Playbook
Räknar ut kundbortfallsrisk
Synkronisering med E-mail
Automatiska analyser och rapporter
Automatiska Call to Actions
Customer 360
Customer Health Scores
Dashboard
Erbjuder egen Customer Success Manager
Integreringsmoduler
Playbook
Räknar ut kundbortfallsrisk
Synkronisering med E-mail
Omdömen
Baserat på 1 omdömen
Baserat på 1 omdömen
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.
Optimizely är ne plattform som kombinerar ehandel med själva content-arbetet (CMS) på ett unikt sätt jämfört med många andra produkter.
Optimizelys plattform gör att man inte låser in sig i funktionalitet även om ramverket gör att man snabbt komma upp med ett kvalitetssäker webblösning.
Omdömen
Nackdelar
Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.
Svårt att få en överblick över samtliga funktioner som finns i verktyget. Finns även förbättringspotential för att hantera flera e-handelsströmmar separat i t.ex. analysverktygen mm.
Fler e-handelsrapporter borde vara med out-of-the-box i ehandelsplattformen.

