Akita
vs
Optimizely

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Molntjänst

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Get Start...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Customer Success system

Automatiska analyser och rapporter
Automatiska Call to Actions
Customer 360
Customer Health Scores
Dashboard
Erbjuder egen Customer Success Manager
Integreringsmoduler
Playbook
Räknar ut kundbortfallsrisk
Synkronisering med E-mail
Automatiska analyser och rapporter
Automatiska Call to Actions
Customer 360
Customer Health Scores
Dashboard
Erbjuder egen Customer Success Manager
Integreringsmoduler
Playbook
Räknar ut kundbortfallsrisk
Synkronisering med E-mail

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Resultat - Vår typkund ser en reduktion av churn rate på 40%+ och en utökning av merförsäljning på över 35% inom det första året med Akita.
  • Produkt - Vi har skapat en kärnprodukt som är extremt kraftfull och flexibel, med specifika funktioner för Customer Success som gör dina CSM’s supereffektiva. Är vi klara…? Nej! Vi utvecklar konstant vår produkt och vi vill ha Dig ombord för att guida oss att bygga en ännu bättre lösning.
  • Kostnad - Vi tror inte att teknologin bakom Customer Success behöver vara dyr och svår att implementera, tvärtom. Vår filosofi är att leverera en game-changer inom Customer Success teknologin som ger omedelbar effekt till vettiga priser.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Geografisk placering. Akita grundades och är baserat i EU, med medarbetare i sverige så vi är på plats och redo att hjälpa till om det behövs. Vi tycker det är jätteroligt att åka på besök hos våra kunder, du bestämmer när och vart så tar vi med fikat!
  • Kundfokus. Alla påstår att de är kundfokuserade men vi är ett Customer Success företag, kundfokus är i vårt DNA! Vi stoltserar med att leverera superb support och guidning till våra kunder, snabbt som blixten.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi grundades inom EU och har vårt huvudkontor där, med medarbetare i Sverige. Vi kan försäkra er om att vi kommer tillgodose era behov vid rätt tidpunkt och på era villkor.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Reducera takten av kundbortfall (churn rate) med 40%+ inom 6 månader
  • Merförsäljning/kund med 35%+ inom 1 år
  • Utöka antal kunder per Customer Success Manager x3
  • Utöka Net Recurring Revenue (NRR) med 2% i snitt på 1 år

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.
Optimizely är ne plattform som kombinerar ehandel med själva content-arbetet (CMS) på ett unikt sätt jämfört med många andra produkter. Optimizelys plattform gör att man inte låser in sig i funktionalitet även om ramverket gör att man snabbt komma upp med ett kvalitetssäker webblösning.

Omdömen

Nackdelar

Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.
Svårt att få en överblick över samtliga funktioner som finns i verktyget. Finns även förbättringspotential för att hantera flera e-handelsströmmar separat i t.ex. analysverktygen mm. Fler e-handelsrapporter borde vara med out-of-the-box i ehandelsplattformen.

Optimizely

Optimizely

Läs mer om Optimizely

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site