Reda
vs
NetSuite

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

4 kr/dokument

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i EFH-system

AI-kontering
Automatiserad fakturaskanning
Avvikelsehantering
Digital attestering
Matchning mot inköpsordrar
Rapportering och analys
Smart sökning
AI-kontering
Automatiserad fakturaskanning
Avvikelsehantering
Digital attestering
Matchning mot inköpsordrar
Rapportering och analys
Smart sökning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Företag väljer att hantera sina leverantörsfakturor och kvitton i Reda för att:

🤷‍♂️ Det är mycket enklare och smidigare med Redas grymma tolkning

⌛️ Spara tid och resurser genom automatisering

✅ Attesten är både enkel och kraftfull

💰 De inte äger banken och därför vill hitta ett system som tar rimligt betalt

Reda har också grymma funktioner för redovisningsbyråer, koncerner och företag som jobbar med projekt.

... och integrerar med alla de främsta ekonomisystemen på marknaden såsom Fortnox, Visma (eEkonomi, .net, Administration), Bjorn Lunden, Pyramid, Garp etc. och lirar utmärkt ihop med många system för projektredovisning såsom Fieldly, Projektportalen, Infobric etc.

Varför väljer man ert system?

  • Realtidsinformation
  • Visibilitet från KPI ner till transaktion över grupper och enskilda bolag
  • Enkelt att använda
  • Äkta molnapplikation
  • Flexibel och skalbar plattform
  • Enkel att integrera med andra applikationer
  • Kontrol över kostnader/intäkter och kunna öka försäljningen

Varför väljer man er som leverantör?

AI, Automatisering osv. i all ära, men det är personerna bakom det som faktiskt spelar störst roll. Det tycker i alla fall vi på Reda. Därför håller vi alltid fanan högt när det kommer till service och support – vi finns där för att hjälpa dig när du behöver det.

Så förutom en grym produkt som kommer underlätta din hantering av leverantörsfakturor så får du med Reda också:

  • En ordentlig onboarding där vi hjälper dig igång med allt
  • Tillgång till ett bra hjälpcenter med allt du behöver veta om Reda
  • Kontakt med vår fantastiska customer success som alltid finns där för dig

Varför väljer man er som leverantör?

NetSuite är världens ledande ERP leverantör i molnet sedan över 20 år med över 31000 bolagskunder världen över. NetSuite bygger på en öppen arkitektur och gemensam datakälla detta gör plattformen ideal för snabbskalande bolag med verksamheter i flera länder.

NetSuite säkerställer en gemensam version av sanningen och ger bättre beslutsunderlag åt medarbetare, styrelse och ägare.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Reda är den lilla uppstickaren med de stora ambitionerna och är det självklara alternativet till de stora drakarna på marknaden. Redas moderna och användarvänliga system används redan idag av tusentals bolag i Sverige, Norge och Tyskland, hos allt från den lilla bostadsrättsföreningen till börsnoterade miljardbolag och används flitigt hos redovisningsbyråer och projekt-tunga bolag med höga krav på automation.

Hos alla som behöver en smidigare hantering av leverantörsfakturor helt enkelt ✌️😄

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Möjliggör snabb expansion för företag, tex framtida unicorns
  • Äkta molnbaserad ERP
  • Global med lokal förankring utrullat i 200+ länder
  • Flexibilitet för framtida förändringar i verksamheten och omvärlden

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Företag som idag använder sig av Reda hade tidigare en rad olika utmaningar som Reda hjälpt dem att hantera. Några exempel på detta är:

  • De ville minimera det administrativa arbetet kopplat till hantering av leverantörsfakturor där Redas tolkningsmotor nu städar undan det mesta.
  • De hanterar stora mängder fakturor, antingen som redovisningsbyrå, koncern eller större bolag och får nu med Reda en tydlig översyn och kan enkelt växla mellan bolag eller hantera alla fakturor i en vy.
  • De var trötta på att sitta och knappa och kan med Reda nu automatisera i stort sett all hantering, från tolkning och validering, via kontering och attest till inskick till ekonomisystemet.
  • De behövde en bättre attestfunktion där Redas lösning är både enkel, pedagogisk men också flexibel och möter de flests behov.
  • De jobbar med mycket projektredovisning och var trötta på att projektmärka fakturor manuellt där Reda nu per automatik plockar ut projektet från fakturan och säkerställer att det läses in korrekt i ekonomisystemet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Beslutsstöd/rapportering i realtid
  • Koncernkonsolidering
  • Synbarhet genom bolag, regioner och kontor
  • Rätt resursallokering över bolag, regioner och kontor
  • Se till att deras ERP alltid är på senaste versionen
  • Faciliterar stark tillväxt i personal, bolag, länder och volym

Omdömen

Baserat på 9 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Hur nöjd är du överlag?
Värde för pengarna
Integration
Kundanpassning och flexibilitet
Utbud av funktioner
Support och service
Samarbetet med leverantören
Användarvänlighet

Omdömen

Fördelar

Fantastiskt verktyg, underlättar otroligt mycket hanteringen av leverantörsfakturor. Sparar oss onödig tid med den manuella hanteringen och vi får mer tid att kunna analysera rapporter och kundvård. Mycket bra support, svarar och hjälper till för att hitta bästa lösningen.
Det bästa med REDA är supporten och smidigheten att hantera alla klienter på ett och samma ställe.
Användarvänligheten. Det är lätt att navigera och enkelt nog att förstå för en förstagångsanvändare.
Möjligheterna systemet har för ett företag och alla dess avdelningar. Jag tycker om de sparade sökningarna och rapporterna du kan anpassa. Jag tycker också om att kunna följa alla flöden för exempelvis PO:s

Omdömen

Nackdelar

Det finns fortfarande viss problem med att tolka vissa fakturor.. så det finns förbättringspotential.
Att jag inte kan fortsätta jobba med andra klienters fakturor medans jag väntar på att exporten sker av den aktuella klientens.
Det finns begränsningar som gör att vissa uppgifter blir onödigt komplicerade
Jag tycker inte om att när du skickar ett mail genom NetSuite så kan du inte se det i din vanliga inkorg. Jag skulle vilja kunna se det där för att kunna följa allt snabbt och enkelt

NetSuite

Oracle NetSuite

Läs mer om NetSuite

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site