NetSuite
vs
iFenix affärssystem

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Prissättn...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Realtidsinformation
  • Visibilitet från KPI ner till transaktion över grupper och enskilda bolag
  • Enkelt att använda
  • Äkta molnapplikation
  • Flexibel och skalbar plattform
  • Enkel att integrera med andra applikationer
  • Kontrol över kostnader/intäkter och kunna öka försäljningen

Varför väljer man ert system?

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man er som leverantör?

NetSuite är världens ledande ERP leverantör i molnet sedan över 20 år med över 31000 bolagskunder världen över. NetSuite bygger på en öppen arkitektur och gemensam datakälla detta gör plattformen ideal för snabbskalande bolag med verksamheter i flera länder.

NetSuite säkerställer en gemensam version av sanningen och ger bättre beslutsunderlag åt medarbetare, styrelse och ägare.

Varför väljer man er som leverantör?

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Möjliggör snabb expansion för företag, tex framtida unicorns
  • Äkta molnbaserad ERP
  • Global med lokal förankring utrullat i 200+ länder
  • Flexibilitet för framtida förändringar i verksamheten och omvärlden

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.

Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.

När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Beslutsstöd/rapportering i realtid
  • Koncernkonsolidering
  • Synbarhet genom bolag, regioner och kontor
  • Rätt resursallokering över bolag, regioner och kontor
  • Se till att deras ERP alltid är på senaste versionen
  • Faciliterar stark tillväxt i personal, bolag, länder och volym

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten. Det är lätt att navigera och enkelt nog att förstå för en förstagångsanvändare.
Möjligheterna systemet har för ett företag och alla dess avdelningar. Jag tycker om de sparade sökningarna och rapporterna du kan anpassa. Jag tycker också om att kunna följa alla flöden för exempelvis PO:s
Att man är lydhörda inför kundens behov samt att man utvecklar och släpper ny funtionalitet löpande med automatisk installation utan avbrott! Även inläsning av artikeldata samt löpande uppdateringar av denna.
Användarvänligt, allt samlat i ett system, lätt att hoppa mellan olika funktioner

Omdömen

Nackdelar

Det finns begränsningar som gör att vissa uppgifter blir onödigt komplicerade
Jag tycker inte om att när du skickar ett mail genom NetSuite så kan du inte se det i din vanliga inkorg. Jag skulle vilja kunna se det där för att kunna följa allt snabbt och enkelt
Priskalkylering, brist på möjlighet till automatisering och masshantering
Kostnaden, (dubbla kostnaden mot vårt tidigare system)

Tyvärr, ingen data än.

NetSuite

Oracle NetSuite

Läs mer om NetSuite

iFenix affärssystem

Genesis IT

Läs mer om iFenix affärssystem

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site