QBIS
vs
Flex HRM Time
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Från 59kr...
Offert
Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem
Produktfunktionaliteter i Tidrapportering app
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Snabb och smidig registrering av tid, utlägg och projektmaterial
- Användarvänligt och lättförståeligt gränssnitt
- Enkelt att få överblick över företagets tid som helhet och skapa smarta rapporter.
Varför väljer man ert system?
- Smidig tidrapportering – på era villkor. Projektrapportera, avvikelserapportera, timrapportera, frånvarorapportera eller stämpla på minuten – i vilken enhet du vill.
- Dashboard för nyckeltal. En pedagogisk dashboard ger dig full koll på företagets viktiga nyckeltal – så att du kan fatta snabbare och smartare beslut.
- Allt du behöver – i ett enda system. Flex HRM Time är en del av den webbaserade helhetslösningen Flex HRM. Ett enda smidigt flöde från tider, scheman, utlägg och resor till utbetald lön!
- Enkelt att synka med dina eftersystem. Med vårt öppna API kan du enkelt connecta med eftersystem för fakturering, bokföring och mycket mer.
Varför väljer man er som leverantör?
- Över 22 000 nöjda användare
- Enkelt att komma i gång
- Tidrapportering, projekt- och utläggshantering i ett
Varför väljer man er som leverantör?
📂 Samla hela personaladministrationen i ett enda system. Flex HRM samlar allt du behöver i en sömlös helhetslösning – så att du slipper dubbelarbete och krångliga överföringar.
🛡️ Säkerhet i toppklass. Från inbyggda GDPR-funktioner till automatiska uppdateringar – du kan alltid vara trygg i att era känsliga data är i säkert förvar.
🧩Skräddarsytt för dig. Flex HRM är uppbyggt i moduler som du kombinerar efter ditt företags behov. Använd ett system eller alla – du väljer och vi växer med dig!
🤝En trygg uppstart. Med en gedigen erfarenhet och kvalitetssäkrade processer kan du känna dig trygg i alla moment, från uppstart till driftsättning.
🤖 Teknik i framkant. Vi utvecklar ständigt nya smarta funktioner som hjälper dig att automatisera, förenkla och spara tid.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Det fina med QBIS är att det fungerar för företag i de flesta branscher och storlekar. Systemet är flexibelt och skalbart. Det passar utmärkt för det lilla företaget som ska skaffa sitt första tidrapporteringssystem, men också för internationella företag med tusentals anställda.
När du bestämmer dig för att komma igång med QBIS hjälper en av våra Customer Success Managers dig att sätta upp QBIS på bästa möjliga sätt för ditt företag.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Intuitivt och användarvänligt. Med Flex HRM Time får du ett lättanvänt och smidigt system för tidrapportering, projektredovisning, frånvaroansökningar, övertidsbevakning och mycket mer – alltid tillgängligt på webben och i mobilen.
- En helhetslösning som sparar tid och minskar krångel. Vi är unika på marknaden med en webbaserad helhetslösning för hela personaladministrationen. Inget mer manuellt krångel, system som inte pratar med varandra eller frustrerande dubbeljobb!
- Flexibelt och anpassningsbart för alla behov. Flex HRM är utvecklat för att fungera i en stor bredd av verksamheter och kan enkelt skräddarsys efter just ditt företags behov. Skapa behörigheter, bygg egna rapporter och designa arbetsflöden som det passar er. Precis så flexibelt som det ska vara!
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
QBIS gör vardagen enklare för hela företaget.
Enklare rapportering för medarbetare
I QBIS redovisar företagets medarbetare sin tid via mobil eller dator. Det går också att söka ledigt, se saldo för semesterdagar och flex, lägga in utläggskvitton och mycket mer, direkt i QBIS.
Smidig attestering för chefer
Som chef attesterar du enkelt tidkort och utlägg, ett i taget eller alla med ett knapptryck. Men det bästa av allt är att du aldrig mer behöver påminna dina medarbetare om att redovisa sin tid, för det sköter QBIS automatiskt.
Bekväm löne- och faktureringsprocess för ekonomiavdelning
QBIS förenklar lönehantering och fakturering. Med några knapptryck exporterar du enkelt löne- och faktureringsunderlag till dina befintliga system, vilket sparar tid och gör ditt ekonomiarbete effektivare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Spara tid – och energi. Slipp dubbelregistreringar, manuella sammanställningar och jakt på rätt siffror. Flex HRM Time automatiserar registrering, attest och uppföljning, så att du kan lägga din tid på det som är viktigt på riktigt.
- Alltid full kontroll. Du har alltid full kontroll över arbetad tid, frånvaro, projekt och övertid. Du har allt du behöver för att planera resurser, följa budget och undvika flaskhalsarna – oavsett om du sitter på kontoret eller är på språng.
- Minska fel och öka kvaliteten. En gemensam databas och realtidsuppdateringar gör att alla arbetar med samma information. Det minskar risken för felregistreringar, missförstånd och borttappade underlag – samtidigt som ni får en tryggare hantering av era mest känsliga uppgifter.
- Få nöjdare medarbetare. En enkel och tydlig rapporteringsprocess gör livet lättare för både anställda och chefer. När administrationen går snabbt och smidigt frigörs tid och energi till det som verkligen betyder något – oavsett om det är kundmöten, utvecklingsprojekt eller ledig tid.
Omdömen
Baserat på 23 omdömen
Baserat på 1 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.