Timetjek
vs
Cloud Scheduling

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

195 kr/månad

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Schemaläggningsprogram

AI-assistans
Byte av skift (direkt i system)
Eget lönesystem
Frånvarohantering
Hierarkisk administrationsbehörigheter
Integreras med externt lönesystem
Intern kommunikation (chat, forum m.m.)
Kommunicera via sms
Koppling till kollektivavtal
Kostnadskontroll
Möjlighet till att införa kompetenser
Specificering av arbetsuppgifter
Tidrapportering
AI-assistans
Byte av skift (direkt i system)
Eget lönesystem
Frånvarohantering
Hierarkisk administrationsbehörigheter
Integreras med externt lönesystem
Intern kommunikation (chat, forum m.m.)
Kommunicera via sms
Koppling till kollektivavtal
Kostnadskontroll
Möjlighet till att införa kompetenser
Specificering av arbetsuppgifter
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Fördelar

Vi tycker det är en otroligt smidig personalplanering, både för oss som företag och våra anställda. Ger ett bra överblick i både personalplanering och personalkostnad. Lätt och använderevänligt!
Skulle nog säga användarvänligheten samt servicenivån är det som jag tycker utmärker sig

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Vi har inte hittat ngt!
Har inte haft något negativt o säga om Timetjek

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

Cloud Scheduling

Cloud Scheduling

Läs mer om Cloud Scheduling

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site