Bygglet
vs
ATOSS

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

fr 630 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.

Varför väljer man ert system?

  • Global och multinationell hantering: ATOSS kan på ett unikt sätt hantera komplexiteten i multinationella organisationer med olika regler och behov
  • Djup funktionalitet: tack vare 36 års utveckling, möjliggör djupet i systemet att du kan skräddarsy helt efter dina behov, oavsett komplexitet
  • Resultat: I genomsnitt sparar våra kunder 10 miljoner kr/år, med 25% mindre övertid och 80% mindre planeringsarbete

Varför väljer man er som leverantör?

  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Djup expertis: 36 års erfarenhet ger en djup kunskap inte bara inom WFM, men framförallt inom våra fokusbranscher: tillverkningsindustri, logistik och retail
  • Pålitlighet: som ett börsnoterat företag erbjuder vi full transparens i vår affär. Vår aktieutveckling har ökat över 2000% de senaste 10 åren tack vare stabil lönsamhet. Vår grundare och VD äger en majoritet av företaget. En mycket låg kundomsättning på under 2%, talar för kundnöjdheten (våra kunder stannar i genomsnitt 50 år).
  • Innovation: 170 miljoner kronor i R&D-investering 2021 (17% av intäkterna) gör ATOSS till den WFM-leverantör i Europa som investerar mest i utveckling

Hur positionerar ni er på marknaden?

Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:

Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.

Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.

Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

ATOSS hjälper storföretag inom frontlinjebranscher, såsom tillverkningsindustrin, logistik, transport och detaljhandel.

Vi är en av få leverantörer som kan hantera komplexiteten i multinationella företag med olika regler och behov.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Regelefterlevnad: globalt, internationellt och nationellt

Barry Callebaut, världens största chokladproducent, använder ATOSS Workforce Management i över 18 länder på 4 kontinenter för att säkerställa att alla landsspecifika regelverk följs.

Datadriven schemaplanering

Starbucks har uppnått 98% precision i behovsprognosen fyra veckor i förväg, tack vara precis och datadriven planering. Detta motverkar kompetensbrist och reducerar kraftigt över- & underbemanning.

Medarbetarupplevelse

Hornbach har systematiskt stöd för sitt koncept "arbetstid efter mått" för att 11.000 personer kan utforma sin egen arbetstid (och attraktiva lösningar som t.ex. valbart utbyte av den årliga löneökningen mot färre arbetstimmar).

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!
Det jag gillar med programvaran är det användarvänliga gränssnittet och de många användbara dialogrutorna.
Designen är mycket bra och möjligheten att parametrisera och underhålla programvaran nästan helt själv ger stora fördelar.

Omdömen

Nackdelar

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.
För att säkerställa att alla funktioner/scenarier testas under en releaseuppgradering skulle stöd/vägledning vara till hjälp.
Förbättrade planeringsalternativ. Speciellt för tjänsteleverantörer som ofta arbetar och planerar utifrån skift och inte utifrån medarbetare. Datahanteringen för tjänstecentrerad planering är mycket hög och oflexibel, vilket gör det svårt att planera och fakturera komplexa arbetsdagar (arbetsförändringar under dagen) Licensmodellen är inte lämplig för vissa branscher.

Tyvärr, ingen data än.

Bygglet

Bygglet

Läs mer om Bygglet

ATOSS

ATOSS Software

Läs mer om ATOSS

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site