Sweet Systems
vs
Blikk KYC & AML
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i KYC-system
Produktfunktionaliteter i AML-system
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.
Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.
Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.
Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.
Varför väljer man ert system?
- Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
- Du får bättre koll på processerna: Blikks KYC & AML-lösning ger dig bättre koll på processerna, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
- Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar in verifierade företagsuppgifter och gör kontroller mot PEP-, SIE-, SIP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.
Varför väljer man er som leverantör?
1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.
2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.
3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.
Varför väljer man er som leverantör?
- Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
- Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
- Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Blikks skapar tid med hjärta.
Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.
Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat - exempelvis kunduppdrag, rådgivning eller dina kollegor.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.
2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.
3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper redovisningsbyråer med allmän riskbedömning, kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
KYC-verktyget kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland kundernas företagsuppgifter, exempelvis om befattningshavare eller verklig huvudman ändrats, alternativt lagts till på en PEP- eller sanktionslista. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det en händelse för dig att granska och avgöra vilka potentiella åtgärder som är nödvändiga. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 2 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen