Sweet Systems
vs
Blikk KYC & AML

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i KYC-system

API
Automatiska notiser
Backgrundskontroller
Bevakningslista
ID identifikation
Onboarding
PEP identifieringar
Riskbedömningar
Uppdateringar i realtid
API
Automatiska notiser
Backgrundskontroller
Bevakningslista
ID identifikation
Onboarding
PEP identifieringar
Riskbedömningar
Uppdateringar i realtid

Produktfunktionaliteter i AML-system

AI implementering
Due diligence
Dynamisk kundriskbedömning och styrkort
Identitesverifiering
Myndighets rapportering
Sanktionsmonitorering
Transaktionsmonitorering
Utredningsverktyg
AI implementering
Due diligence
Dynamisk kundriskbedömning och styrkort
Identitesverifiering
Myndighets rapportering
Sanktionsmonitorering
Transaktionsmonitorering
Utredningsverktyg

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Varför väljer man ert system?

  • Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
  • Du får bättre koll på processerna: Blikks KYC & AML-lösning ger dig bättre koll på processerna, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
  • Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar in verifierade företagsuppgifter och gör kontroller mot PEP-, SIE-, SIP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.

Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
  • Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikks skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat - exempelvis kunduppdrag, rådgivning eller dina kollegor.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper redovisningsbyråer med allmän riskbedömning, kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.

KYC-verktyget kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland kundernas företagsuppgifter, exempelvis om befattningshavare eller verklig huvudman ändrats, alternativt lagts till på en PEP- eller sanktionslista. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det en händelse för dig att granska och avgöra vilka potentiella åtgärder som är nödvändiga. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.

Omdömen

Baserat på 7 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att ni har en öppen och flexibel plattform möjliggör utveckling utifrån specifika önskemål, utan att vara begränsad för mycket av fasta ramar eller förutbestämda funktioner.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.
KYC & AML Enkel och överskådligt program att använda sig av. Skickar påminnelser och alla förändringar direkt när det sker samt vilka krav man har på sig att hålla sig uppdaterad med. Strukturen är som sagt enkelt från start till slutförande. Dokumentationen är klockrent då man kan bifoga bilagor som styrker alla handlingar och granskningar man har gjort för kundkännedomen. Integragion till PEP-lista mm är riktigt bra.
Jag gillar andvändarvänligheten, layouten och enkelheten i att kunna jobba i systemet. Man kan enkelt se vad som har gjorts och vad man ska göra här näst. Händelser är också otroligt bra att jag direkt kan få en indikation på om något speciellt hänt eller lägga till själv om jag hittat en ovanlig händelse på kund att kunna dokumentera detta.

Omdömen

Nackdelar

Utmaningar med att hålla tidsplaner och det är långa ledtider vilket skapar onödiga förseningar och ineffektivitet i processen.
Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Har man missat att koppla på någon tjänst/projekt så behöver man göra om KYC. Ej anmärkningsvärt helheten är på topp kvalité!
Jag vill få in möjligheten att skriva ännu mer kring våra åtgärder för varje risk som finns eller uppkommer. Detta för att enklare kunna visa till finansinspektionen att vi inte bara identifierar risker utan även kan motverka dem genom våra interna rutiner.

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Läs mer om Sweet Systems

Blikk KYC & AML

Blikk

Läs mer om Blikk KYC & AML

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site