HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Bitlog eller Extend Commerce ERP & WMS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Fr. 4190 SEK/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 5 000 SEK/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Molnbaserat och kontinuerligt uppdaterad. Bitlog WMS är ett molnbaserat lagerhanteringssystem som uppdateras med ny funktionalitet och förbättringar flera gånger varje år - helt kostnadsfritt.
  • "Busenkelt" att använda enligt våra kunder.15 minuter är en ny medarbetare redo att plocka sin första order. Gör det enkelt att ta in extra personal vid försäljningstoppar.
  • Skalbarheten i Bitlog WMS gör oss till en långsiktig partner som är redo att möta din tillväxt, oavsett hur och vart i världen den sker.

Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.

Vårt molnbaserat affärssystem ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och är designat för att möjliggöra tillväxt. Detta genom att exempelvis växa in på nya marknader, sätta upp flera lager eller addera flera säljkanaler. för att göra detta så effektivt som möjligt för våra kunder så har vi många standardintegrationer.

Vi är byggda för integration

Att bygga sitt affärssystem ska vara enkelt – och kostnadseffektivt! För att optimera affärssystemet har vi skapat en rad standardkopplingar och har öppna gränssnitt/API som andra system kan integrera mot. Vi samarbetar med ett flertal ledande aktörer, system och plattformar, och vi guidar dig gärna till en bra kombination. Exempel på Standardintegrationer är:

Ekonomi

  • Fortnox
  • Visma e-ekonomi
  • Visma e-conomic

Webbshop

  • Askås
  • Magento
  • Shopify
  • Wikinggruppen
  • WooCommerce

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • All projekt- och kundansvarig personal har lång branscherfarenhet och expertis.
  • Mer än 50% av all produktutveckling i enlighet med feedback och önskemål från våra kunder.

Vi har kortfattat en fantastiskt uppskattad och bra produkt som utvecklas tillsammans med våra kunder och implementeras och supporteras av Bitlogs enormt kunniga personal.

Utveckling varje dag. Sedan 1999.

I allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.

Affärssystem behöver inte vara konsultintensivt – eller ta lång tid

Vi på Extend Commerce vill göra det enkelt, kostnadseffektivt och snabbt att byta affärssystem. Därför jobbar vi på ett annat sätt jämfört med många andra. Vi äger systemet själva, och vi investerar mycket i att utveckla applikationerna kontinuerligt. Vi släpper tio releaser per år, vilket gör att systemet hela tiden utvecklas, vilket borgar för att våra kunder kan ha ett minst lika relevant system om tio år som idag. Att komma igång med Extend Commerce är en smidig process, och det blir heller inga överraskningar med kostsamma uppdateringar eller konsultprojekt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi hjälper bland annat kunder som,

  • upplever brister i nuvarande system, eller som inte har ett system och arbetar manuellt och ineffektivt,
  • upplever att det är svårt att ta in extra personal och är beroende av specifik personal,
  • har svårt att planera och optimera för att hitta på lagret,
  • inte kan svara när konsumenten frågar "vad är status på min order?"

Hur hjälper vi våra kunder

  • Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
  • Integration till alla dina kanaler
  • Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
  • Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
  • Full kontroll på verksamheten med BI?
  • Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
  • Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
  • EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
  • Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
  • Integration till Fortnox.
  • Integration till tredjepartslogistiker.
  • Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
  • Ha koll bäst före-datum och batch nr.
  • Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum

Produktfunktionaliteter i Orderhanteringssystem

  • Direkta kundkonversationer:
    Går att lägga till
  • Fakturering:
    Går att lägga till
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Direkta kundkonversationer:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Lagerhanteringssystem

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
    Ingår
  • Spåra produkter:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i WMS-system

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
    Ingår
  • Spåra produkter:
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Ett väldigt användarvänligt WMS som går fort att sätta sig in i, supporten består av ett riktigt kompetent team som arbetar lösningsorienterat.
Bitlog är grundat av tekniskt väldigt starka personer och det märks. Bitlog kan också sin domän WMS väldigt bra såklart.

Nackdelar

Viss typ av utveckling hade kunnat vara mer öppen/tillgänglig för användaren/super users.
Jag kan ibland uppleva att de mjuka delarna som support eller hjälp att driva projekt inte är Bitlogs starka sida. När vi väl får teknisk hjälp går det oftast väldigt fort, men vägen dit kan vara lång ibland.

Tyvärr, inga omdömen än.

Bitlog

Bitlog

Extend Commerce ERP & WMS

Extend Commerce