7-10
frågor
3 - 5
minuter
3
rekommendationer
Vad tycker andra om systemguiden?
"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg
Internationell säljchef
"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg
Koncern HR-direktör
"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm
Entreprenör
Vilket helpdesk system ska jag välja?
Ett helpdesk system, helpdesk verktyg eller servicedesk verktyg hjälper såväl medarbetare eller kund som support. Det sparar tid, minimerar friktion och hjälper exempelvis IT-avdelningen att hålla koll på inkommande ärenden , precis som vilket annat ärendehanteringssystem som helst.
Att vänta på svar från helpdesk eller ännu värre – att inte få något svar, skapar irritation hos vilken medarbetare eller kund som helst som vill kunna komma vidare med sitt jobb, förfrågningar, konton eller beställningar – utan krångel på vägen. En helpdesk plattform hjälper till att ordna och prioritera inkommande ärenden så att inget glöms bort. Plattformen ger ökad service, gör att supporten eller kollegor sinsemellan kan arbeta snabbare, och är ett effektivt sätt att minimera stopp i olika flöden. De moderna ärendehanteringsverktygen kan hantera flera kanaler som e-post eller chatt och går att göra anteckningar i eller sortera efter hur brådskande ärendet är. Det som är viktigt är att det ska vara enkelt att skapa ett helpdesk-ärende och att kunna följa det tills det hela är löst. Det blir alltså som en central hubb för exempelvis IT-supporten. Men vilket system behöver din organisation? Och vilka funktioner är viktiga för er i den bransch som ni verkar? BusinessWith har kartlagt helpdesksystemen och servicedesksystemen som finns på marknaden, för att du ska hitta det verktyg som passar era behov allra bäst. Jämför och välj direkt på vår sajt.
Vad behöver jag veta om helpdesksystem?
När du står inför valet av helpdesksystem eller servicedesksystem är det viktigt att tänka på att köpa in ett som verkligen passar er och de behov ni har. Ni vill varken ha en för stor eller för liten kostym att arbeta i, och med. Fundera även över er framtid - växer ni kan det vara bra att välja ett mer avancerat system redan nu. Men, viktigt att tänka på är användarvänligheten, precis som med alla andra system. Många helpdesksystem och ärendehanteringssystem kan upplevas som komplexa, och meningen är ju att verktyget ska hjälpa er att jobba mer effektivt och enklare med helpdesk-ärenden. Kartlägg gärna era viktigaste behov och börja jämföra de olika systemen hos oss på BusinessWith. Du kan enkelt filtrera på olika produktfunktioner, hur stort ert företag är och läsa om olika verktyg hos oss eller gå vidare till respektive hemsida.
Be gärna de leverantörer ni väljer mellan om demos. Läs på, gör er research och glöm inte att fråga de medarbetare som främst kommer jobba i systemet vad som är viktigast för just dem. Hur ser helpdesk eller ärendehanteringen ut idag och vilka kugghjul finns? Vad behöver fungera bättre? Behöver det nya servicedeskverktyget kunna integrera med andra system? Jämför sedan och välj system hos BusinessWith – vår guide gör valet enklare.