Bli rekommenderad rätt Customer Success System till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Guiden för customer success-system

Vad är egentligen customer success?

Customer success handlar om att se till att göra dina befintliga kunder framgångsrika tack vare de produkter eller tjänster som ni säljer till dem. Att jobba som en customer success manager handlar kort och gott om att man hjälpa kunden att nå sina mål, så att ni i er tur behåller era kunder (customer retention). I det ingår att skapa värden på olika sätt, och att vårda kundrelationen. Motsatsen leder till kundbortfall (churn). Men kan man ha ett system eller plattform för att jobba med customer success?

Svaret är - ja. Ett säljstödverktyg eller säljstödsystem hjälper er att analysera era kunders nöjdhet och identifiera när det är något som behöver lösas, så att ni inte ska riskera något kundbortfall. Hur framgångsrika eller nöjda som dina kunder blir med hjälp av den produkt eller tjänst de köper av er går hand i hand med hur framgångsrika ni är. Deras framgång är således er framgång, därför är det klokt att ha ett system för att verkligen se till, analysera och förutspå beteenden, känslor och upplevelser av era produkter eller tjänster. Förutom att föra en god dialog kan det vara en bra idé att arbeta med ett säljstödverktyg som indikerar vad som behöver göras eller hur det går för er kund, vilket i sin tur hjälper er att vårda era kundrelationer.

På BusinessWith visar vi er de säljstödsystem som finns på marknaden. Filtrera, läs på och fråga gärna oss om du vill ha fler råd om hur ditt företag ska tänka kring customer success. Till din hjälp finns jämförelseguiden som gör det enklare att välja rätt verktyg - för just er organisation.

3 tips för hur du lyckas med customer success

Har du börjat fundera på att köpa in ett säljstödsystem som ska se till att ni inte riskerar något kundbortfall? Är du nyfiken på att anställa en customer success manager som helt och hållet jobbar med kundnöjdhet? Vilka utmaningar finns?
BusinessWith ger dig fem tips om hur du lyckas med customer success:

1. Lyssna.

För att verkligen se till att ni förstår era kunder, behov och önskemål så måste ni kunna lyssna. Vad gillar de med era produkter eller tjänster? Vad vill de åstadkomma? Var lyhörd.

2. Skapa personliga relationer.

Dialoger och relationer betyder allt för att lyckas med customer success. Ditt stora mål är att dina kunder ska vara nöjda. För att verkligen förstå vad som gör dem nöjda och framgångsrika bör du skapa en långsiktig och lojal relation.

3. Jobba med data och AI

Det personliga går före mycket - men att ta hjälp av data, artificiell intelligens och ett bra säljstödsystem är ett måste för att jobba strategiskt och smart. Med ett bra verktyg kan du förutse dina kunders behov och agera i tid. Det effektiviserar arbetet med kundvård markant.

Ett säljstödsystem hittar du direkt i BusinessWiths jämförelseguide. Filtrera och kartlägg vilka funktioner ni är nyfikna och att använda, och läs mer här direkt på vår sajt. Din väg till det perfekta systemet börjar hos oss!

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site