Bli rekommenderad rätt Chatbot till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Guiden för chatbots

Chatbot för kundservice

En chatbot (eller chattbot) besvarar frågor från dina kunder i ditt ställe och blir som din personliga assistent som är programmerad med AI , artificiell intelligens. Den kan prata och konversera med dina kunder tack vare maskininlärning (machine learning). Chatbotar används idag även för att ge olika typer av råd eller att underhålla personer online.

Chatbotar blir bara mer och mer populära hos företag som vill kunna hjälpa sina kunder dygnet runt med frågor som inkommer skriftligt eller i tal. Vissa kan också hjälpa till vid exempelvis köp online. Den AI-baserade chatboten är smart, effektiv och det stora syftet är att er övriga kundsupport ska få tid till annat. Eftersom chatboten aldrig tröttnar och kan ”jobba dygnet runt” gör det att ni som företag kan erbjuda service i alla lägen. Då chatboten just aldrig blir trött kan det personliga bemötandet upplevas som bättre från den chattandet roboten – han blir ju aldrig trött eller irriterad på sina kunder. Självklart finns här också nackdelar. Det personliga bemötandet eller den mänskliga värmen försvinner helt, vilket många kunder kan sakna. Å andra sidan går det att programmera chatboten med ”roligare” svar om man så önskar. Det finns chatbotbyggare som erbjuder kodfria chatbotar, för dig som är ute efter en flexibel och enkel lösning.

När du funderar på att installera en chatbotmjukvara ska du väga för- och nackdelar . För många väger fördelarna över då företaget ser det som en stor tidsbesparing att kunna programmera en robot som kan ta hand om de vanligaste frågorna.

På BusinessWith hjälper vi dig att jämföra och välja den typ av chatbot som passar ditt företag och era önskemål. Upptäck vår smarta jämförelsetjänst och tveka inte att höra av dig till oss direkt om du vill ha ytterligare guidning.

3 anledningar till varför du ska ha en chatbot

Användningen av chatbotar på senare år har fullkomligen exploderat. Många företag fastnar för enkelheten med att låta en chattande robot ta hand om frågor från sina kunder. Men vilka är egentlig de stora fördelarna med att skaffa en chatbot? BusinessWith listar de tre största anledningarna till varför det kan vara läge att skaffa en chatbot till ditt företag.

Tid över till annat

För din kundsupport innebär implementeringen av en chatbot att en massa tid kan frigöras. Den regelstyrda och AI-baserade chatboten tar hand om de vanligaste frågorna och kan svara direkt. Här finns inga begränsningar för hur många chattar boten kan ha igång samtidigt. Eftersom tekniken utvecklas i snabb takt blir chatbotverktygen allt smartare – alltså allt mindre statiska. Chatbotarna blir allt mer personliga och bättre på att förstå samband och kan kommunicera trots språkförbistringar.

Service dygnet runt

Det personliga mötet i all ära – men med mänskligt bemötande kommer ibland även irritation och trötthet. Din AI-chatbot blir aldrig trött på sina kunder och behöver aldrig ta en lunchpaus eller rast. Den jobbar effektivt och snabbt alla tider på dygnet. Låt chatboten ta hand om de vanligaste frågorna, så kan den övriga kundsupporten syssla med mer komplexa ärenden.

Ditt företag framstår som modernt

Att som företag ha en chatbot visar att ni hänger med. Chatbotarnas popularitet ökar och de blir allt smartare. Häng med i den senaste tekniken och hoppa på trenden du också. Många kunder tycker med all säkerhet att chatboten är spännande. Våga testa!

Vill du veta mer om chatbotar och är nyfiken på att ha ett chatbotverktyg? Jämför och välj mellan olika chatbotar direkt hos oss på BusinessWith . Vi hjälper dig att filtrera och hitta den lösning som passar er bäst.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site