
Zimplicit
RE:SOLVR
Vad är Zimplicit?
Zimplicit låter er arbeta med era processer - på riktigt
Att komma igång är enkelt & Zimplicit tar era processer, aktiviteter och instruktioner hela vägen ut till den som ska utföra dem.
Ni modellerar era processer, beskriver hur akiviteter ska utföras och vilken roll i företaget som ska göra det. Direkt ni har sparat så finns instruktionerna i rätt anställds Companion (sidebar i Chrome eller Edge).
Zimplicit hanterar det som ni normalt skulle behöva 7 olika system för att hantera:
- Processutveckling
- Förändringsledning
- Projectledning
- Utbilning & Träning
- Releasehantering (internt)
- Dokumenthantering
- Support & ticketing
Allt är dessutom kopplat till era processer, vilket gör att ni ser vart i era processer ni har utmaningar.
Vi kallar det BLM - Business Lifecycle Management - Zimlicit hjälper er utveckla er verksamhet via era processer.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Aktuell prissättning finner ni på vår hemsida
Språk
På vilka språk finns systemet?
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
SE
DK
NO
FI
Varför gör man affärer med RE:SOLVR?
Varför väljer man Zimplicit?
- Lätt att komma igång
- Hjälper er arbeta efter och utveckla era processer - på riktigt, slipp processkartor på intranätet och instruktioner ingen läser
- Companion i era anställdas webbläsare - vår Companion säkerställer att rätt information delas med rätt personer, roll- och processtyrt
Varför väljer man er som leverantör?
- Gedigen erfarenhet av att effektivisera och kvalitetssäkra verksamheter samt arbete med ISO-standarder
- Bred kompetens inom verksamhetsutveckling, förändringsledning, systemutveckling och strategiskt arbete
- Flexibla och lösningsorienterade
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Zimplicit behöver ingen konfiguration för att komma igång - logga in och börja arbeta med vårt intuitiva processverkyg
- Era anställda hittar sina instruktioner när de arbetar, genom vår Companion, en plug-in till er webbläsare
- Den anstälde behöver bara arbeta i sin Companion, där hittar de information och kan skicka in feedback på en process eller starta en support-ticket
- Zimplicit tar era processer hela vägen ut till den anstälde - låt inte era processer bli skrivbordsprodukter - börja lev dem
Vilka behov och utmaningar är det som Zimplicit löser för kunden?
Zimplicit hjälper er att komma igång med eller utveckla ert arbete med processer. Vi gör instruktioner tillgängliga där de används och ger er förutsättningar att arbeta med era processer - på riktigt.
Det är väldigt enkelt att komma igång och vi erbjuder en personlig licens gratis så ni kan testa innan ni bestämmer er (freemium).
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Zimplicit
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Prisv ärd och bra system om ni vill jobba efter era processer.
Chief People Officer•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
September 2025
Vad gillar du mest?
Vi använder Zimplicit för att digitalisera våra processer och på ett enkelt sätt sprida processer och instruktioner till våra anstälda. Zimplicit gör det enkelt för oss att leva efter våra processer och våra anstälda gillar att de inte längre måste sitta och läsa långa manualer för att ta reda på hur de ska göra en viss uppgift. En bonus har varit att vår onboarding av nya medarbetare blivit mycket mindre resurskrävande eftersom de har instruktioner direkt i sin webbläsare, via Zimplicits Chrome tillägg. Leverantören är också väldigt tillmötesgående och lyhörd för våra önskemål och utvecklar gärna produkten efter våra förslag.
Vad gillar du minst?
På vissa ställen är det lite väl många klick för att komma fram dit jag vill. Men detta ska, enligt supporten, bli bättre vid nästa release när man kan lägga in egna favoriter.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Zimplicit löser?
Att vi nu jobbar mer enligt våra processer och att vi har en yta nu för de anställda som jobbar i processerna att faktiskt ge feedback på processen som processägaren kan fånga upp och välja att agera på eller inte.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Zimplicit förekommer inom följande kategorier
Zimplicit produktfunktionaliteter
Verksamhetssystem
Analysverktyg
Avvikelsehantering
Behörighetshantering
Dokumenthantering
Integrerbart
Modulärt
Måluppföljning
Processkarta
Projekthantering
Resurshantering
Strategiutveckling
Stöd för ISO standard
Ärendehantering
Processverktyg
API
Arbetsfördelning
Automatiska notiser
Avvikelsehantering
Behörigheter
Dashboard
Dokumenthantering
Processkartor
Standardiserade symboler
Ledningssystem
Analysverktyg
Avvikelsehantering
Behörighetshantering
Dokumenthantering
Integrerbart
Modulärt
Måluppföljning
Processkarta
Projekthantering
Resurshantering
Strategiutveckling
Stöd för ISO standard
Ärendehantering
Processhanteringssystem
API
Arbetsfördelning
Automatiska notiser
Avvikelsehantering
Behörigheter
Dashboard
Dokumenthantering
Processkartor
Standardiserade symboler
Passar detta
systemet mig?
Gör som 17000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om RE:SOLVR

Zimplicit är skapat av RE:SOLVR AB. Vi hjälper företag att, med ett holistiskt angreppssätt, effektivisera sin verksamhet. Zimplicit är resultatet av åratal av erfarenhet inom verksamhetsutveckling, förändringsledning, systemutveckling och strategiarbete. Zimplicit hjälper er att, på ett strukturerat sätt arbeta med att utveckla er verksamhet.