Webdoc
Carasent Sverige
Vad är Webdoc?
Webdoc är speciellt anpassat för, och utvecklat i samverkan med, privata vårdgivare. Systemet ger sömlös tillgång till en stor bredd av funktioner och integrationer för vårdens specifika behov, och är enkelt att komma i gång med. Ett utmärkt alternativ för både större och mindre kliniker som söker en helhetslösning, vill frigöra tid för det faktiska patientmötet och säkerställa kvalitativ uppföljning.
Webdoc öppnar också upp för stärkt tillgänglighet, patientengagemang via digifysiska arbetssätt och tillgång till rätt information vid rätt tidpunkt. Säker och nära vård efter patientens önskemål och behov – via digitala tjänster och patientplattformen Vårdrummet.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Från 1200 kr/mån
Varför gör man affärer med Carasent Sverige?
Varför väljer man Webdoc?
- Användarvändligt, webbaserat och skalbart
- Stort utbud av funktioner och integrationer
- Utvecklas i nära samverkan med kunder
Varför väljer man er som leverantör?
- Fri support
- Smidig uppstart med erfarna, vårdkunniga utbildare
- Engagerad kundvård och uppföljning
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Webbaserad och enkel lösning för privata vårdgivare i Sverige som hanterar en komplex vårdapparat och stödjer flera olika betalningstyper som region, försäkringsbolag och privatbetalande patienter. Webdoc passar både små och stora kliniker och har ett skalbart utbud av tjänster som exempelvis läkemedelsmodul, nationella tjänster, digitalt vårdrum och ett stort antal integrationer.
Vilka behov och utmaningar är det som Webdoc löser för kunden?
Webdoc säkerställer en god och nära vård i ett effektivt flöde. Journalsystemet är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt för användaren, utan att tumma på patientupplevelse och kvalitet.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Webdoc
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Perfekt
VD•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2024
Vad gillar du mest?
Intuitivt, logiskt, lättanvänt. Bra grafisk presentation. Integrerat videosamtalsfunktion, e- brev, sms, enkäter. Bra support. Bra bokning, bra integration mot boka doktorn m.m. Web-baserad, åtkomlig från hemmet.
Vad gillar du minst?
Går ej maila. Funkar dåligt på Iphone. Receptmodul omständlig. Gick ej överföra gammal journal.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Webdoc löser?
Snabbt arbetsflöde, inuitivt, lättanvänt, mesta funktioner man kan önska sig finns
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Webdoc - enkelt, användarvänligt och funktionellt!
Verksamhetsutvecklare•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Juli 2024
Vad gillar du mest?
Webdoc är användarvänligt, funktionellt, överskådligt och lättarbetat för oss som bedriver specialiserad öppenvårdsverksamhet. Flertalet integrationer gör vårt arbete resurseffektivt, patientsäkert och enkelt. Carasent har varit en utmärkt samarbetspartner under införandeprocessen och i arbetet med att utveckla integrationer.
Vad gillar du minst?
Önskvärt hade varit möjligheten för patienten att se sina bokade tider i 1177 och direktöverföring av ärenden från 1177 till Webdoc. Möjliggöra kallelsebrev till Kivra som alternativ till e-brev, möjliggöra automatisk slagning mot Folkbokföringen enbart på de patienter man aktivt öppnar, möjlighet till automatiserad väntetidsrapportering region Skåne samt integration mot Pasis. Möjliggöra elektroniskt remissflöde mellan Webdoc-enheter samt mellan flera andra journalsystem.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Webdoc löser?
Webdoc erbjuder en enkelhet och funktionalitet som står i god paritet mot kostnaden. Flertalet automatiserade faktureringsflöden säkerställer korrekt fakturering och ersättning för utförd vård. Möjligheten och enkelheten att skapa rapporter möjliggör att det går snabbt att skapa underlag för uppföljning och rapportering av olika slag.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Mycket bra
Läkare, ägare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
Användarvänligt. Har allt som behövs.
Vad gillar du minst?
Ibland lite krångligt att förstå intuitivt hur man ska använda systemet, och samtidigt är manualen inte helt lätt att förstå. Samtidigt förstår man hur komplext det måste vara att göra allt enkelt. Sen saknar jag en tjänst som tar emot och scannar in remisser för ens mottagnings räkning. Nu kan man skicka remisser som postas av er, men inte ta emot. Kunde man ta emot kan man sköta närmast alla ordinarie ärenden online.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Webdoc löser?
Jag behöver ett seriöst journalsystem som jag kan lite på.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Webdoc förekommer inom följande kategorier
Webdoc produktfunktionaliteter
Journalsystem
API integrering
Automatiska påminnelser av bokade tider
BankID
E-journal
Faktureringslösning
Funktionalitet för att kommunicera och dela information
Förprogrammerade ICD-10-koder
Hantera behörigheter
Journalformulär
Kalenderöversikt
Kan integreras mot externa labb
Kassalösning
Koppling till nationell patientöversikt
Krypterad tillgång av patientinformation
Labmodul
Läkemedelsmodul/ E-recept
Onlinebokning
Patientregister
Remissmoduler
Samlingsfaktura
Statistik & rapport
Stöd för videosamtal
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Carasent Sverige
Carasent Sverige erbjuder moderna digitala ehälsotjänster för den svenska hälso- och sjukvården och våra lösningar riktar sig främst mot specialistvård, primärvård, paramedicin men även opererande verksamheter. Sedan starten 2005 har vi satt stort värde att utveckla våra produkter tillsammans med vårdgivarna, för långsiktiga och effektiva resultat. Idag är vi drygt 100 anställda i Göteborg och Stockholm, fördelat över Support, Leverans, Utveckling, Administration, People & Culture samt Sälj & Marknad. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg.